Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Skandiamannen fotograferad av Ulf Karlsson omkring klockan 23.33 mordkvällen?
Ulf Karlssons bild nummer fyra på sajten Tunnelgatan.se eller samma foto på sajten it demokrati.
Bilden visar Theodoris A,Anders E,Anna H samt Karin J samtala med varandra intill Gösta Söderström som talar med en annan Polis samt Ingvar Winden som sitter i Polisbilen.Bakom Polisbilen,riktning söderut står det en individ som eventuellt synes uppvisa vissa likheter med Stig Engström.
Detta har kanske diskuterats tidigare i tråden,men saken har aktualiserats återigen på bland annat Gunnar Walls blogg.
Är det Stig Engström som står där bakom Polisbilen?
Vad anser den samlade panelen?
Jag skall väl svara själv.
Det är naturligtvis omöjligt att med stor säkerhet fastslå någonting eftersom bilden uppvisar rejäl grynighet i förstoring.
Dock så kan man inte bortse ifrån att stora likheter synes föreligga,det man kan se.
Jag tror ingalunda att bilden visar vittnet CA..jag ser inga som helst större likheter härvidlag.
Antingen så är det Stig Engström som står där,eller också så är det en random okänd som bara råkat passera mordplatsen vid fotografiets tidpunkt ifråga.
Som så ofta får man väga för och emot..var hamnar man sannolikhetsmässigt i detta fallet.
Jag hamnar till slut vid att det troligen är Stig Engström som är avbildad här.Något annat känt vittne från brottsplatsen kan det enligt mitt förmenande icke röra sig om..och även om man icke kan bortse ifrån att det kan vara en random förbipasserande som därför är okänd i materialet så väger icke detta lika tungt som de uppebara likheter som synes råda individ Engström och den fotograferade individen emellan.
Därför min slutsats..Jo,det är Skandiamannen som har fotograferats av Ulf Karlsson cirka klockan 23.33 mordkvällen den 28 Februari 1986..med anrda ord,ungefär 12 minuter efter det att dådet har utförts.