2025-11-13, 14:11
Medlem
snowbells avatar
Jag vet inte riktigt om det här hör hemma i den här tråden, då det handlar om ett trippelmord, men jag provar.

Är det någon som har något mer att berätta om trippelmordet i Hamptjärnsmoran,"hampis", utanför Boden?
Det ska ha skett i april 1979, och det var en man som dödade sina svärföräldrar och sin sambo på samma dag.
Jag kan bara tänka mig att det måste ha pratats mycket om detta vid det här tillfället, då det inte fanns internet, bara papperstidningar och kanske bara en tv-kanal...

Hittade en länk till en artikel om detta:
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/de-hade-sympati-for-garningsmannen/lwgx5dyr
Citera
2025-11-14, 09:32
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag vet inte riktigt om det här hör hemma i den här tråden, då det handlar om ett trippelmord, men jag provar.

Är det någon som har något mer att berätta om trippelmordet i Hamptjärnsmoran,"hampis", utanför Boden?
Det ska ha skett i april 1979, och det var en man som dödade sina svärföräldrar och sin sambo på samma dag.
Jag kan bara tänka mig att det måste ha pratats mycket om detta vid det här tillfället, då det inte fanns internet, bara papperstidningar och kanske bara en tv-kanal...

https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/de-hade-sympati-for-garningsmannen/lwgx5dyr
Jag såg nu att det redan finns en tråd om det här trippelmordet, så bortse från min fråga.
Citera
2026-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell

Gärningsmannen själv är död sedan många år. Ödet kom ikapp även honom.
Citera
2026-02-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemsen
Ingen som har nåt att berätta om Kent liljestrand från Boden. Han höll väl igång rätt bra under många år,och drack och tog det mesta som gav ett rus

Ja, var är den tackel-busen? Han tog liksom över och blev den nye ”Leif Lidberg” nån gång kring millenieskiftet.. men nu har han varit osynlig.
Citera
2026-02-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Bilen ägare som satt som passagerare som gasade om jag inte minns fel.

Jag har FUP på den händelsen. Den fanns i arkiv på nätet för ca 15 år sedan. Det var en tjej som körde och bilens ägare (i fyllan) som tryckte på gasen ifrån passagerarsätet så att killen som stod på motorhuven åkte under bilen och fastnade. Färden var minst i kilometer, vad jag minns.
I FUPen finns reg.nummer på båda inblandade bilar, och dom rullar som klassiker än idag med andra ägare.
Man undrar om dessa ägare ens känner till denna mörka historia..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in