2008-12-09, 00:08
Bannlyst
Landshövdingens son lassinanti gog den fina bilen och körde i fylan ständig och jämt. Den tiden man hade ab osv detta stod BD 1 och snuten tog han i vanlig ordning, någon djävla legend är väl inte morin snacpelle för och sno en snöskoter. god bless me
Citera
2008-12-09, 22:14
Medlem
Riktigt roligt att höra att det har hänt så mycket i Sangis som annars brukar vara den mest döda by jag någonsin besökt/kört förbi.

Vi har släkt i Sangis, "Backiön" som stället där vi har stugan på också kallas, heter annars bodön eller något sånt, har inte full koll på namnet direkt.
Citera
2008-12-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja det fans sköna juveler därupe, luleå namn som Svarte P satt mest inne för droger fortfarande aktiv, bröderna kit och bert 2 metermän, rena galningarna,

Det är morins grabb du menar skriv ut det för fan. deta är ´fllackback.

En dåre stack ut ögat och trode han skule få ut pengar för det. ja det fins hur många som helst och händelser at räkna up om man vill,Alt deta kring luleå området.
är svarte p i livet än? har inte sett han på länge,tänkte han nog kvällat.
lindskogsbröderna bör ju också nämnas i sammanhanget. går man in på rena lirare finns det ju drösvis med orginal,porren,dt-kalle,leffe lidberg osv.
fast det är liksom roligare med klumpiga herrar med kriminella ambitioner men brist på talang...........
Citera
2008-12-12, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mullwaden
är svarte p i livet än? har inte sett han på länge,tänkte han nog kvällat.
lindskogsbröderna bör ju också nämnas i sammanhanget. går man in på rena lirare finns det ju drösvis med orginal,porren,dt-kalle,leffe lidberg osv.
fast det är liksom roligare med klumpiga herrar med kriminella ambitioner men brist på talang...........
Svarte P har varit i gbg under namnet popo, mannen som jag själv så stack ut ögat var leffe lidberg. fins mer vildhjärnor.
Citera
2008-12-12, 01:20
Bannlyst
Ett gäng under 70-talet var ju fredriksons bröder.
Citera
2008-12-12, 21:34
Medlem
Ricke!s avatar
Har bara fått berättat för mig om en vilde på 70-80 talet (minns inte exakt) som sprängde en polisbil i gällivare efter att ha fått sina drycker beslagtagna. Sprängmedel från gruvan har använts till mkt genom åren.

Och lite andra roliga historier om bråk mellan kiruna och gällivareraggare som inkluderar sprängda och hagelbössade bilar, överkörda människor osv.
Det var bättre förr..
Citera
2008-12-14, 19:08
Bannlyst
Sven-Erik Bucht heter han och tillhör ej nåt festlig/kriminell gren.

Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Finns det inte nån släkt som heter/hetter Bucht som är tornedalens svar på gomorran/ förlåt camorran i Italien. Tror att det var nån i "familjen" som "övertalade" Kamprad om att öppna en butik i Haparanda

Har dock suttit med "oljekungen" Kenn**h H***u och för att vara så kort är det en riktigt tuff jävel. Rejält stark åxå
Citera
2008-12-14, 19:55
Bannlyst
Jomma Mats??

Kommer någon i håg denne person som fick en helsida i Expressen för ca 20 års sedan?

Han jobbade inte men hade snygga snöskotrar och dyra bilar. Fet som fan var han. Polisen skulle gripa han vid ett tillfälle men då blev han fritagen av lokala förmågor=)

Var denna Jomma Mats en kriminell lirare eller bara en simpel raggare?
Citera
2008-12-15, 10:44
Medlem
GammelRaggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warinworld
Har dock suttit med "oljekungen" Kenn**h H***u och för att vara så kort är det en riktigt tuff jävel. Rejält stark åxå
Och småskojig att lyssna till. Har jobbat på några arbetsplatser där han figurerat. Han är även omnämnd i Nordisk kriminalkrönika i början på -70 talet.

"Svarte P har varit i gbg under namnet popo, mannen som jag själv så stack ut ögat var leffe lidberg. fins mer vildhjärnor".

Tveksamt om att Leffe gjorde det på sig själv. B**gy var en skön lirare. Hade emaljöga som han ständigt söp bort. En dag var han och några vänner till honom på en bilaffär i stan. Dyngfulla som vårdiken skulle de handla en "pilsnerskuta". B**gy frågar bilförsäljaren om bilen är rostig och får ett nej till svar. Resolut plockar B**gy ut sitt porslinsöga, håller det i handen och låter ögat svepa under bilen för kontroll. Nej du har rätt säger han till försäljaren, B**gy ser ingen rost under bilen...
Vid tillfälle ska jag sitta ner med en explorer och pränta ner mina minnen från 60-70 och början på 80 talet.
Senast redigerad av GammelRaggare 2008-12-15 kl. 10:53.
Citera
2008-12-16, 19:34
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. Veckans brott ---> Kriminalhistoria.

/Mod
Citera
2008-12-16, 20:31
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Riktigt roligt att höra att det har hänt så mycket i Sangis som annars brukar vara den mest döda by jag någonsin besökt/kört förbi.

Vi har släkt i Sangis, "Backiön" som stället där vi har stugan på också kallas, heter annars bodön eller något sånt, har inte full koll på namnet direkt.

Får man fråga vilka de är?
Har nämligen bekanta som också har stuga där, och det finns ju inte så där jätte många stugor där.
Citera
2008-12-16, 23:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
OT är raderat och Pröpper får en tillsägelse för sitt tramsande.

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in