2025-11-13, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Japp, Julia är psykisk störd.
Hörde såg du liven i morse ? Julias...
Där är en anmälan ringer in o vet inte till 100 men ändrar sig att de FÖREKOMMER droger hos Julia så socialtjänsten åker dit.. men ingenting är av de som anmälan påstår.. inringaren säger också att hon vet att pappan också mår dåligt och vet inte till 100 om han kommer få fängelse snart men säger att L är bättre person att ta hand om lillen än någon annan...

De här kallar jag sinnessjukt ! Kom när du vet vad psykiskt störd betyder..
Citera
2025-11-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hörde såg du liven i morse ? Julias...
Där är en anmälan ringer in o vet inte till 100 men ändrar sig att de FÖREKOMMER droger hos Julia så socialtjänsten åker dit.. men ingenting är av de som anmälan påstår.. inringaren säger också att hon vet att pappan också mår dåligt och vet inte till 100 om han kommer få fängelse snart men säger att L är bättre person att ta hand om lillen än någon annan...

Nej jag har inte kollat på någon live på morgonen.

Det finns olika slags psykiska störningar.
Citera
2025-11-13, 13:43
Avslutad
skillnaden på alla dessa individer som är inblandade i just ekobrottet är att Julia säger ju som de är och drar inte sig undan med olika historier och som hon också säger så går hon in i detta med värsta tänkbara scenario än att leka allanballan och leva i förnekelse som många andra gör och säger stt bästa sändningstid 2026 och fler vloggvideos osv kommer att komma m.m.. ALLA kommer få ett straff på ett eller annat sätt, någon kanske visst förmildrande... men var så säkra på att alla kommer få sona för sitt
Citera
2025-11-13, 14:09
Medlem
Citat:
Om du inte känner till det så finns det olika typer av psykisk ohälsa. Att någon är värre än den här Julia utesluter ju inte att hon också har problem med psyket...
Citat:
...att Julia säger ju som de är och drar inte sig undan med olika historier...
Fast det där stämmer väl inte. Ena stunden har hon sagt att Chrippa aldrig skulle göra en fluga förnär och att han aldrig skulle slå henne, även om hon skulle stå och banka på honom. I nästa stund säger hon att Chrippa har misshandlat henne. I förhöret sa hon väl dessutom att hon varit rädd för Chrippa i 7 år (om jag inte minns fel).

Det sistnämnda låter väldigt underligt, för om Julia äntligen var fri från sin förövare, varför ville hon då bli ihop med honom igen, bo hos honom, gifta sig med honom (och utsätta barnet för bråk igen) samt åka till Dubai med honom.
Nej, det är något som inte stämmer med vad den här Julia säger/påstår.
Senast redigerad av VemSkaManTroPa 2025-11-13 kl. 14:13.
Citera
2025-11-13, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Om du inte känner till det så finns det olika typer av psykisk ohälsa. Att någon är värre än den här Julia utesluter ju inte att hon också har problem med psyket...

Fast det där stämmer väl inte. Ena stunden har hon sagt att Chrippa aldrig skulle göra en fluga förnär och att han aldrig skulle slå henne, även om hon skulle stå och banka på honom. I nästa stund säger hon att Chrippa har misshandlat henne. I förhöret sa hon väl dessutom att hon varit rädd för Chrippa i 7 år (om jag inte minns fel).

Det sistnämnda låter väldigt underligt, för om Julia äntligen var fri från sin förövare, varför ville hon då bli ihop med honom igen, bo hos honom, gifta sig med honom (och utsätta barnet för bråk igen) samt åka till Dubai med honom.

Jag påpekade under liven som skedde idag.. Eftersom vissa verkar ha missat den...
Citera
2025-11-13, 14:20
Avslutad
Fup?
Citera
2025-11-13, 14:45
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Trauma bonding och det är tyvärr väldigt vanligt förekommande.
Citera
2025-11-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Trauma bonding och det är tyvärr väldigt vanligt förekommande.
Om det handlar om detta så förstår jag inte varför mängder av folk i denna tråd ger sig på den här Linnea.

Linnea kan ju vara utsatt på exakt samma sätt som Julia, och är hon det, så är det för j*vl*gt att vissa här kallar henne både det ena och det andra.

Är vissa här så förblindade av sitt hat/aggressioner mot Chrippa att de gör vad som helst för att göra honom illa, i detta fall attackera en tjej som kan vara lika utsatt som denna Julia dvs. vara ett offer...
Citera
2025-11-13, 15:23
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Om det handlar om detta så förstår jag inte varför mängder av folk i denna tråd ger sig på den här Linnea.

Linnea kan ju vara utsatt på exakt samma sätt som Julia, och är hon det, så är det för j*vl*gt att vissa här kallar henne både det ena och det andra.

Är vissa här så förblindade av sitt hat/aggressioner mot Chrippa att de gör vad som helst för att göra honom illa, i detta fall attackera en tjej som kan vara lika utsatt som denna Julia dvs. vara ett offer...

Hade det bara handlat om att gå tillbaka för Linnea tror jag inte det hade varit en grej. Att hon beter sig som hon gör på internet, att hennes familj var med på bröllopet osv talar för något helt annat än trauma bonding. Det är inte uteslutet dock.
Senast redigerad av Nejellerva 2025-11-13 kl. 15:28.
Citera
2025-11-13, 15:42
Medlem
Citat:
Nu hade ingen slagit barnet.

Men om det vore så så är inte svaret att gå ut på nätet och dreva.

Endast lågintelligenta sysslar med sådant.

Hur kan du vara så säker på det när det varit så mycket lögner fram och tillbaka? Var du där? Själv vet jag helt enkelt inte, men i den situationen trodde man uppenbarligen det eftersom barnet vittnade trovärdigt om det.
Citera
2025-11-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ja, vuxna!

En vuxen människa kan besinna sig.
En vuxen människa drevar inte på YT.

Vet inte vilken värld eller verklighet du lever i, men det finns miljontals vuxna som INTE besinnar sig runt om i världen dagligen. Speciellt om en vuxen ser bevis på att någon slagit ett barn dom är släkt med.
Citera
2025-11-13, 15:52
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Hur kan du vara så säker på det när det varit så mycket lögner fram och tillbaka? Var du där? Själv vet jag helt enkelt inte, men i den situationen trodde man uppenbarligen det eftersom barnet vittnade trovärdigt om det.

Såg precis Julias live där hon säger att flickan fortfarande pratar om att hon har blivit slagen av Linnea. Samt så gjorde Linnea en socanmälan senast i söndags i sitt eget namn att flickan inte får mat hemma. Samt en helt sjuk anmälan anonymt till soc att det vore bättre om pappans nya fru tar hand om flickan.

Oklart vad som stämmer och inte. Men om, hoppas soc lyssnar på flickan samt varför sitter Linnea och socanmäler än i dagsläget? Det är helt sjukt ju.
Senast redigerad av Nejellerva 2025-11-13 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in