2025-11-10, 17:59
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Ja just ja så var det. Men undrar om det verkligen är sant att id-hundar var och sökte efter Essie?
Jag för min del tror inte någon idhund varit och sökt efter Essie.
När P blev intervjuad av EP sa han att ett team med idhundar sökt och markerat med Essies molekyler, men när reportaget var klart då hade P gett EP en bild på ett sök på en katt två veckor innan Essie!
Men däremot var Drönar Björn i Heby just vid tillfället Essie försvann, så kan vara troligt han kom hit, drygt 4 mil och gjorde en snabb överblick, detta har han även nämnt i Essie ska hem, dock ingen bild eller inlägg från sök på Essie, men inlägg från söket på Chico gjordes.
Senast redigerad av Olle.58 2025-11-10 kl. 18:12.
Citera
2025-11-10, 18:22
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Tack för länken.

Då har vi i alla fall en verifierbar artikel att utgå från som visar att sökhund markerat vid bilspåren och vid ett hus.
Det är bra att kunna luta resonemang på öppna källor som alla här kan läsa själva.

Den här artikeln nämner dock inte två olika platser, vilket var just den formuleringen som diskuterades tidigare om jag inte missuppfattat.

Så då håller vi isär dessa två nivåer av påståenden:

Det som finns belagt i artikeln – OK
Det som går längre än artikeln – Spekulation

Det är viktigt att särskilja fakta från tolkning så vi inte blandar dem samman.

Det var bara lögner från en mytomananvändare som härjade hysteriskt i tråden ett tag för att övertyga alla om att Essie blev stulen. Som sagt har P tagit tillbaka det och spåren slutade vid hjulspåren utanför hans trädgård är det han sagt senast.
Citera
2025-11-10, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Min vän, jag är medveten vi vet mer än vad vi kan och bör skriva här i tråden.

Det är ett tjat från vissa om spekulationer, än har vi yttrandefrihet kvar och får således ha våra teorier och ja jag instämmer med dig, Essie är död!! Vi tycks ju tro detsamma vad som hände henne. Men enligt vissa här i just denna tråden så pågår en rättsprocess mot HH och Crosstrails
Något som är så lögnaktigt skitsnack
.
Min vän 💖
Tråden handlar om Essie och där hon levde sina sista timmar...
Är kanske spekulationer, men en hund försvinner inte spårlöst och dessutom inte förbi polisens hundar som söker i hemmet 🥵
Citera
2025-11-10, 21:21
Bannlyst
Jag tror fortfarande att ta Essie's behov i en vattenkanna med vatten och sprida spåren till förvilla amatör hundar där Essie spår försvann är väl inte så svårt att att lista ut vad som ligger bakom...

22.20 på kvällen försvinner Essie och letandet börjar direkt enligt P och andra...
Vilket definitivt inte skedde förräns några timmar, enligt grannarna
På morgonen morgon efter vid dagg uppstår hjulspår på gräsmattan .. Kanske en spekulation enligt vissa...
Även polisens hundar spåra inte dit.
Eller ska vi ta det till ordet Spekulation...
Helt plötsligt och inte ens polisens hundar sökt där. Och fann inte ett dugg, kanske en spekulation ifrån polisen 🥵
Eller efterlyst på tv 3, kan ju vara en spekulation ifrån Tv3...
Citera
2025-11-12, 15:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Vi som har följt tråden sitter inne på mycket. Men det är väl ingen som orkar dra fram bevisning och hålla på upprepa sig, bara för att tillfredsställa någon eftersläntrare.

Vi har teorier som är i stort sett samstämmiga, en hel del fakta, artiklar, tv-framträdanden, gräv som flashbackdetektiverna gjort tidigare med dokumentation och undersökning av filmer, bilder, allt som finns att se offentligt. Vi vet mycket vi inte kan prata om här, har dokument vi inte får lägga in.

Sätter man ihop allt kan man göra sig en bild.

Serva nån som kommer intrallande här på slutet med dokument, det tänker jag inte göra.

Om inget radikalt händer, får vi anta att Essie troligtvis är död.

Ett varmt tack till er alla som engagerat er. 💜
Citera
2025-11-12, 22:27
Medlem
Olle.58s avatar
Essie bodde i ett hem som kommunen hyrde som ett LSS- boende.

Hyresvärden var även Essies ägare.

I Juni månad kom det in flera anmälningar till djurenheten, bl.a. från assistenter som jobbade på boendet, att Essie inte mådde bra och blev slagen!

Tre veckor senare försvann Essie spårlöst.

Samtidigt närmades Essies årliga kontroll som hon troligtvis inte skulle få godkänt att fortsätta som assistanshund.
Detta enligt de som kände Essie, hon hade blivit tillbakadragen och skygg.

Detta har fått många att undra om det kan ligga till på det viset att någon ville ha bort henne för att inte detta skulle leda till något stort som t.ex. hon skulle bli omhändertagen och de skulle bli granskade av myndigheterna.

Fem dagar efter hennes försvinnande öppnades det en insamling via Swish till en ny assistanshund trots det fanns en försäkring på Essie. Det väckte så klart ännu fler frågor,
Varför samla in pengar så snabbt efter försvinnandet?

Det finns flera teorier om vad som kan ha hänt henne, en hund försvinner inte bara ut i tomma intet!

Min teori är att någon närstående ligger bakom hennes försvinnande, jag har varit inne på att hon kan ha blivit bortförd och sedan skjuten och kroppen avlägsnats.

Jag har även en teori att hon kan ha blivit sövd med läkemedel som fanns i boendet.

En sövd hund är lättare att transportera och göra sig av med.
Citera
2025-11-12, 22:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Essie bodde i ett hem som kommunen hyrde som ett LSS- boende.

Hyresvärden var även Essies ägare.

I Juni månad kom det in flera anmälningar till djurenheten, bl.a. från assistenter som jobbade på boendet, att Essie inte mådde bra och blev slagen!

Tre veckor senare försvann Essie spårlöst.

Samtidigt närmades Essies årliga kontroll som hon troligtvis inte skulle få godkänt att fortsätta som assistanshund.
Detta enligt de som kände Essie, hon hade blivit tillbakadragen och skygg.

Detta har fått många att undra om det kan ligga till på det viset att någon ville ha bort henne för att inte detta skulle leda till något stort som t.ex. hon skulle bli omhändertagen och de skulle bli granskade av myndigheterna.

Fem dagar efter hennes försvinnande öppnades det en insamling via Swish till en ny assistanshund trots det fanns en försäkring på Essie. Det väckte så klart ännu fler frågor,
Varför samla in pengar så snabbt efter försvinnandet?

Det finns flera teorier om vad som kan ha hänt henne, en hund försvinner inte bara ut i tomma intet!

Min teori är att någon närstående ligger bakom hennes försvinnande, jag har varit inne på att hon kan ha blivit bortförd och sedan skjuten och kroppen avlägsnats.

Jag har även en teori att hon kan ha blivit sövd med läkemedel som fanns i boendet.

En sövd hund är lättare att transportera och göra sig av med.
Det är åtminstone säkert att Essie inte blev stulen av någon okänd person som manipulerade övervakningsfilmerna, eftersom det inte skedde som påståtts, det är uppenbart att dessa filmer, som inte visar någonting, är gjorda av någon med intresse för fotografi och övervakning och som både ägde och inte minst bodde illegalt i huset vid den tidpunkten, så Essie hade det inte lätt...
Citera
2025-11-12, 23:18
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Det är åtminstone säkert att Essie inte blev stulen av någon okänd person som manipulerade övervakningsfilmerna, eftersom det inte skedde som påståtts, det är uppenbart att dessa filmer, som inte visar någonting, är gjorda av någon med intresse för fotografi och övervakning och som både ägde och inte minst bodde illegalt i huset vid den tidpunkten, så Essie hade det inte lätt...
Instämmer, Essie hade det inte lätt enligt personalen på boendet.
Ja dessa filmer tror inte jag är från kvällen hon försvann.
Det ska även ha funnits ett bolag på adressen som kommunen hyrde, detta är rätt allvarligt att öppna bolag på ett LSS boende där A bodde med Essie och sina assistenter.

Finns en del teorier som polisen borde följt upp, men de gjorde nada!!
Citera
2025-11-12, 23:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Instämmer, Essie hade det inte lätt enligt personalen på boendet.
Ja dessa filmer tror inte jag är från kvällen hon försvann.
Det ska även ha funnits ett bolag på adressen som kommunen hyrde, detta är rätt allvarligt att öppna bolag på ett LSS boende där A bodde med Essie och sina assistenter.

Finns en del teorier som polisen borde följt upp, men de gjorde nada!!
Ja, det finns flera brott i det här fallet som polisen kunde ha drivit vidare som de uppenbarligen har missat av någon anledning...
Citera
2025-11-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, det finns flera brott i det här fallet som polisen kunde ha drivit vidare som de uppenbarligen har missat av någon anledning...

Och tur är väl det, finns allvarligare saker att lägga pengar och utredning på.
Citera
2025-11-13, 00:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevelle67
Nu är du ganska långt från ämnet, vilket är brottet mot Essie och det är aldrig rätt att någon går fri i ett fall för att andra ska dömas i ett annat fall...
Senast redigerad av Notteliten 2025-11-13 kl. 00:21. Anledning: korrektion
Citera
2025-11-13, 06:40
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevelle67
Vad fan skriver du,vadå tur?

Essie var en levande varelse med känslor!

Hon hade ett jobb, en utbildning och ett ansvar och gjorde allt för att stötta och ge trygghet, vad fick hon tillbaka?

Det finns även uppgifter från personalen att Essie blev illa behandlad och misshandlad, det är alltså inte rykten utan faktiska uppgifter som borde tas på allvar.

Att skriva ” Det finns viktigare saker”är i mina öron som du finner det likgiltigt att en assistanshund försvinner efter personal i hemmet anmälde att Essie inte hade det bra och blev misshandlad,så till den grad att hon slutade vara assistanshund då hon enligt uppgift blev förvirrad,skygg och drog sig undan.

Hur tror du hon kände sig? Tror du inte hon hade känslor?

Brott är ett brott, även när offret har fyra ben.
Och då ska det utredas.

Att sopa detta under mattan och skriva det finns värre brott är ett direkt hån mot Essie!!

Om någon slagit, vanvårdat och dumpat henne ska det fanimej utredas och inte något man bara stillatigande ska acceptera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in