2025-11-07, 18:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Visserligen... men tråkigt att det inte är full omgång med fler att välja bland.
Nåja, jag hittar nog något att göra
Du får göra som SweTech och se på gamla... Ja, vad fan heter det nu igen? SweTech får hjälpa till här. Vad är det för gamla matcher från 70-, 80-talet du brukar titta på? Det är inte gamla SC-slutspel?

F.ö. lustigt att Troja, ÖIK, MoDo och SSK bestämt att de vill spela under uppehållet. Troja spelar t.o.m. två gånger. Mattias Karlin menar att det finns fördelar med det.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-11-07 kl. 18:10.
Citera
2025-11-07, 19:30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Troja spelar t.o.m. två gånger. Mattias Karlin menar att det finns fördelar med det.
Klart det finns!
Man kan ju passa på att plocka lite poäng som de andra lagen går miste om denna vecka
Citera
2025-11-07, 19:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Klart det finns!
Man kan ju passa på att plocka lite poäng som de andra lagen går miste om denna vecka
Haha, Troja t.ex. kommer ligga på typ 17 matcher efter detta. Nybro hade tre fler spelade än IK och låg på en fjärdeplats. Nu är de körda och dalar i tabellen. #hatahaltandetabeller
Citera
2025-11-07, 19:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Haha, Troja t.ex. kommer ligga på typ 17 matcher efter detta. Nybro hade tre fler spelade än IK och låg på en fjärdeplats. Nu är de körda och dalar i tabellen. #hatahaltandetabeller
Jag skulle själv kanske inte gå så långt som att säga att jag hatar haltande tabeller, men visst är det lite småjobbigt. Svårt att utläsa hur det egentligen ligger till osv.
Citera
2025-11-07, 19:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag skulle själv kanske inte gå så långt som att säga att jag hatar haltande tabeller, men visst är det lite småjobbigt. Svårt att utläsa hur det egentligen ligger till osv.
Framför allt otroligt onödigt, tycker jag. Obegripligt.
Citera
2025-11-08, 16:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Bra match mellan SSK och MoDo just nu. Kan rekommenderas. Det är rätt fysiskt och jämnt. SSK har blivit mycket bättre i spelet utan puck sen jag såg dem mot IKO senast. Tycker de vinner de flesta dueller med MoDo. Sen förlitar sig MoDo kanske lite väl mycket på individuell skiclighet i offensiven. Fitzgerald och Kelleher bidrar med mycket och drar ett hyfsat tungt lass när de är inne.
Citera
2025-11-08, 18:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Bra match mellan SSK och MoDo just nu. Kan rekommenderas. Det är rätt fysiskt och jämnt. SSK har blivit mycket bättre i spelet utan puck sen jag såg dem mot IKO senast. Tycker de vinner de flesta dueller med MoDo. Sen förlitar sig MoDo kanske lite väl mycket på individuell skiclighet i offensiven. Fitzgerald och Kelleher bidrar med mycket och drar ett hyfsat tungt lass när de är inne.

skall MoDo byta tränare?
Citera
2025-11-08, 22:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
skall MoDo byta tränare?
Öh, har inte hört nåt om det? Förhoppningsvis inte. Tycker Karlin brukar vara vettig.
Citera
2025-11-09, 03:42
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Vad händer med Modo egentligen? Tre raka förluster, varav två mot bottenlag.
Citera
2025-11-09, 10:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Vad händer med Modo egentligen? Tre raka förluster, varav två mot bottenlag.
Svårt att säga. Min känsla är att laget inte hänger ihop just nu. Kanske att spelarna ville ha ledigt under landslagsuppehållet?
Citera
2025-11-12, 11:47
Medlem
https://om.svenskaspel.se/koncernnyheter/ingen-forlangning-av-avtalet-med-hockeyallsvenskan/

Svenska spel hoppar av sitt spons till Hockeyallsvenskan och som tidigare känt blir det ingen förlängning av TV4 att sända ligan.

Kan inte bli mycket pengar kvar till ligan eller klubbarna förutsatt att inte nya stora avtal dyker upp helt plötsligt.

Svenska spel är ju statligt så kan väl tycka att de BÖR vara en del av ligan.
Citera
2025-11-12, 21:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Sistaplacerade Vimmerby åker upp till Umeå och hatar överlägset serieledande Löven så intensivt att smålänningarna vinner med 3-1. Inte många som såg den komma. Jämnt vad gäller skotten också, 24-20. Så jämnt på nedre halvan att Vimmerby gick upp till elfte plats, tror de kan hålla sig kvar även denna säsong.
Tabelltvåan Modo studsade tillbaka genom 3-0 borta mot Östersund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in