2025-11-01, 12:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Förmodligen så blir det Kalmar som går upp och man kommer älta en hel sommar hur vissa lag och supportrar har sånt jävla flyt i sin existens.
De har ju fan inte ens hört talats om hockey i Kalmar före 2023.
På tal om det... vad är det som gjort Kalmar så bra? Vad mer specifikt är det de har lyckats med?
Citera
2025-11-01, 12:41
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
På tal om det... vad är det som gjort Kalmar så bra? Vad mer specifikt är det de har lyckats med?
Tror väl ändå att mycket sånt där kan bero på den totala bristen på press inom föreningen för helt nya lag. Det sitter ingenting i väggarna och man kan bara tuta och köra.

Har ju så klart egentligen ingenting med det som sker på isen att göra men såna där mer esoteriska faktorer spelar in.

Kolla Lakers, Örebro, Karlskrona osv även om vissa av dem har äldre anor.
Citera
2025-11-01, 12:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
1. Viktor Tuurala. Hans spelfilosofi påminner om den Olli Jokinen ville implementera i Timrå under sin tid där.
2. Daniel Stolt. Otroligt kompetent sportchef som lyckats väldigt väl med transatlanterna.
Citera
2025-11-01, 13:04
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Tror väl ändå att mycket sånt där kan bero på den totala bristen på press inom föreningen för helt nya lag. Det sitter ingenting i väggarna och man kan bara tuta och köra.

Har ju så klart egentligen ingenting med det som sker på isen att göra men såna där mer esoteriska faktorer spelar in.

Kolla Lakers, Örebro, Karlskrona osv även om vissa av dem har äldre anor.
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
1. Viktor Tuurala. Hans spelfilosofi påminner om den Olli Jokinen ville implementera i Timrå under sin tid där.
2. Daniel Stolt. Otroligt kompetent sportchef som lyckats väldigt väl med transatlanterna.
Ja, det kan säkert ligga mycket i det ni båda lyfter.
Att vara totalt utan press kan såklart göra underverk bara det. Och sen att lyckas pricka specifika värvningar hjälper såklart också till.

Jag tycker sådant här är häftigt, när ett lag från ingenstans kommer och får ett jättelyft.
Sen finns det väl vissa lag som är svårare att tycka om än andra trots det såklart.
Citera
2025-11-01, 13:06
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
IKO möter SSK hemma igen i kväll. Tycker spelschemat den här säsongen är så konstigt. Några lag har vi inte ens mött än, och vissa har vi redan hunnit möta två gånger. Södertälje, till exempel, har vi två hemmamatcher mot och senare två bortamatcher.

Förresten: vart har Dygdepladdrare tagit vägen? Kom tillbaka, dina inlägg är uppskattade! Det gör ingenting att Kringlorna underpresterar.
Tack! Ja rapparkalja är ju uppskattat i Oskarshamn. Jag har inte sett så mycket att skriva hem om i det deprimerande höstmörkret, just nu vill man ju bara att säsongen ska ta slut. All uppskattning till sekreteriatet igår som var så behjälpliga i den processen, det var ändå en ljusglimt. Som ett gravljus typ.

Nåja, än flämtar lågan och jag tycker mig också ana att en gnista har tänts i atlantångaren som skeppar spelare västerut. Gissningsvis blir tröja 67 ledig under uppehållet om någon skulle vara sugen på den. För en stund sedan blev William Eriksson klar. Det blir väl till att youtuba några highlights på honom i helgen för att få lite hopp. Hörde någon rekommendera ”Williams triumf” som motivationsfilm, vi får se vilken väg jag tar ur depressionen.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2025-11-01 kl. 13:14.
Citera
2025-11-06, 21:36
Medlem
IceEyess avatar
Så, Troja susar upp till Örnsköldsvik, städar undan Modo utan större bekymmer och susar hem igen med tre poäng, och till följd av detta så förpassas Södertälje till jumboplatsen. Det såg man inte komma.
Citera
2025-11-06, 21:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Så, Troja susar upp till Örnsköldsvik, städar undan Modo utan större bekymmer och susar hem igen med tre poäng, och till följd av detta så förpassas Södertälje till jumboplatsen. Det såg man inte komma.

MoDos lag inklusve tränare såg ut som förlorare alla
Citera
2025-11-07, 15:53
Medlem
Bartman777s avatar
Jag hade sett fram emot lite härlig hockey ikväll, men insåg att det väl är speluppehåll för den mycket intressanta och prestigefyllda euro hckey tour?
Citera
2025-11-07, 16:00
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Jag hade sett fram emot lite härlig hockey ikväll, men insåg att det väl är speluppehåll för den mycket intressanta och prestigefyllda euro hckey tour?
Östersund - Troja-Ljungby vid 19.
Citera
2025-11-07, 16:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Visserligen... men tråkigt att det inte är full omgång med fler att välja bland.
Nåja, jag hittar nog något att göra
Citera
2025-11-07, 17:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Tack! Ja rapparkalja är ju uppskattat i Oskarshamn. Jag har inte sett så mycket att skriva hem om i det deprimerande höstmörkret, just nu vill man ju bara att säsongen ska ta slut. All uppskattning till sekreteriatet igår som var så behjälpliga i den processen, det var ändå en ljusglimt. Som ett gravljus typ.

Nåja, än flämtar lågan och jag tycker mig också ana att en gnista har tänts i atlantångaren som skeppar spelare västerut. Gissningsvis blir tröja 67 ledig under uppehållet om någon skulle vara sugen på den. För en stund sedan blev William Eriksson klar. Det blir väl till att youtuba några highlights på honom i helgen för att få lite hopp. Hörde någon rekommendera ”Williams triumf” som motivationsfilm, vi får se vilken väg jag tar ur depressionen.
Andreas Johansson är den som snackar rappakalja. "Matchuret" börjar verkligen bli en trött gammal trope vid det här laget.

Sen du skrev ditt inlägg har både Lewandowski och Stapley fått lämna Sportklubben. Jag kan tala om att det höjts röster i Oskarshamn för att trejda sorgebarnet Linus Nyman mot nån av nämnda importer. Nu lär det inte bli nånting av det, men kanske att detta tidsdokument blir av intresse för eftervärlden.

PS. Stapley var inte ens halvkass. DS.
Citera
2025-11-07, 18:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Tror faktiskt att det skulle kunna bli en rätt underhållande match. Två heta lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in