2025-11-12, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Välj för all del valfri svensk idolfigur enligt dina egna högst subjektiva preferenser, argumentet, ergo frågan, förblir lika vattentätt som en doktorsavhandling försvarad i en regnstorm.

Figuren är, med förlov sagt, fullständigt irrelevant; det är mekanismen bakom dyrkan som är poängen. Jag var dock, för bövelen, tvungen att hålla mig till trådens ämne, annars hade moderatorns virtuella piska visslat lika snabbt som en avvisad bidragsansökan till kulturrådet... kanske.

Nej vi behöver inte välja andra för Idol för de är inte förebilder, det är en boomer-inställning.
Elvis och Beatles var förebilder på 50,60-talet, idag lyssnar unga bara på det de gillar för tillfället och tycker det är lite kul med kändisar.
Förebilderna är nog mer typ Elon Musk, Andrew Tate (TYVÄRR).
MÅNS ZELMERLÖW är ingen förebild, han tillhör inte ovanståendes kategori.
Citera
2025-11-12, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bianca har väl en helt annan bredd på sitt konstnärskap än Zelmerlöw?

Och en AKTUELL karriär till skillnad från Zelmerlöw, hon är nästa generation och 10 år yngre.
Men också bredd ja. CAIA är mycket mer framgångsrikt än MZ vin eller vad fan hans tacky vin heter.
Hon har egna talkshows och är med i flera program på tv.
Måns är ingenstans i jämförelse.
Citera
2025-11-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Inte ens en sångtävling. Du kan sjunga falskt i Eurovision och vinna, det är en kul ploytävling för att européer ska ha lite fest ihop och hylla varandra.
Måns hade inte kunnat vinna en sångtävling. Såg Love Stenmarck idag från årets Idol, alltså DÄR snackar vi sångröst och talang.
Måns fick bara guldbiljett för att Kishti och snuskgubben i panelen tyckte att tonåringen Måns var söt, och det var enda anledningen till att han fick jobb när han var ung också.
Zelmerlöw kom väl bara på femte plats i Idol 2005?

Här finns en bra intervju där han själv bedömer nivån på sin talang och även andra sidor hos honom som behandlats i tråden.

https://www.qx.se/nyheter/3943/hur-homo-ar-deltagarna-i-idol-2005/

Citat:
Måns Zelmerlöw, 19 år, Lund
Hur kommer det sig att du sökte till Idol 2005?
– Jag fick 200 kronor av en polare om jag sökte. Haha, det var lite billigt, va? Jag trodde nog att jag skulle klara första gallringen men sen skulle nog juryn tycka att jag var för mycket musikal. Men det gick ju hur bra som helst och jag är otroligt nöjd bara att ha hunnit så här långt.

Vilken typ av musik sjunger du helst?
– Boybandspop och mycket ballader.

Vad lyssnar du på för musik hemma?
– Raka motsatsen till vad jag sjunger själv. System of a Down, Incubus och Coldplay till hör favoriterna. Men jag skuell aldrig klara av att sjunga sådant själv.

Hur gay är du på en skala från 1-10?
– Många tror att jag är gay för att jag är en riktigt skön myskille. Vad är det för skala? Om vi säger att 5 är bi? Då är jag en 3:a.

Så det är inte helt kört om du gör slut med din flickvän?
– Hah, man kan ju alltid försöka…(skratt).
Citera
2025-11-12, 20:17
Avslutad
Citat:
Zelmerlöw kom väl bara på femte plats i Idol 2005?

Här finns en bra intervju där han själv bedömer nivån på sin talang och även andra sidor hos honom som behandlats i tråden.

https://www.qx.se/nyheter/3943/hur-homo-ar-deltagarna-i-idol-2005/

Det också. Att han blev nåt var för att han nailade Marie Serneholt. Tror han strategiskt valt kvinnor med mycket karisma och glans.
Som en parasit. Minns att jag tänkte ”just det, Måns Zelmerlöw, han hade jag glömt” när han blev ihop med den sexiga Femme Fatale-advokaten Azra.
Och sen samma sak med Ciara. Ja, du ser ju, alla som försvarar Måns är helt besatta av Ciara, som om de konsumerar hennes content till frukost, lunch, middag, mellanmål, nattfösare (hela natten) 🤣🤣🤣
Det måste ha varit därför han valde henne.

Sen, vilken lustig intervju. Han är alltså bi men föredrar tjejer (säger han), samtidigt skrattar han och föreslår att folk gärna får ragga på honom fast han hade tjej.
Han hade inte accepterat om tjejen gått ut och sagt samma sak.
Citera
2025-11-12, 20:21
Medlem
Citat:
Menar du att mina direkta citat från Stockholms Tingsrätts dom skulle vara mindre värda än när du citerar dig själv eller när du delar skärmdumpar från Imgur?

Då duger kanske inte ens Zelmerlöws egna ord? Annars kan du lyssna på honom vid 2:38:40 här: https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=DyPbxvzPXZ3WEPDe

Det är dags att du kryper tillbaka under en sten med dina lögner, för nu har jag punkterat dem allihop. Du är körd.
Du är patetisk. Du ser Ciara presentation framför dina ögon, som hon lämnade in till domstolen som BEVIS på att droger hittades HEMMA (inte ett ord om ett HOTELL!) och vill sedan påstå att Måns skulle göra falska uttalanden? HON lämnade in den falska presentationen, inte han!

Kanske borde du gömma dig under en sten, eftersom du inte längre kan prata dig ur det med dina undanflykter? Och DU listade punkterna? Var det inte Retorisk.fradga??? Eller vill du säga oss något med det?

Faktum är att HON ljög i domstolen och lämnade in falska bevis. Hur ska vi kunna veta att hon inte fortsätter att hålla barnen borta från Måns när hon gör något sådant??? Svara!

Och hur vet du att hon kidnappade barnen under dessa 9 dagar i enlighet med socialen?

Men du kommer inte att svara, utan fortsätta att undvika frågan, som alltid när Ciara bevisligen har ertappats med att LJUGA!
Citera
2025-11-12, 20:40
Medlem
Det är helt klart att CJ för närvarande har full kontroll över när och om MZ kan träffa barnen... och det kommer att vara så tills skilsmässan är slutförd och tills ett domstolsbeslut fattas om hur barnen ska dela tiden med sina föräldrar. Först då kommer MZ att vara säker på att han kommer att träffa barnen på det sätt som domstolen bestämmer....
Citera
2025-11-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Du är patetisk. Du ser Ciara presentation framför dina ögon, som hon lämnade in till domstolen som BEVIS på att droger hittades HEMMA (inte ett ord om ett HOTELL!) och vill sedan påstå att Måns skulle göra falska uttalanden? HON lämnade in den falska presentationen, inte han!

Kanske borde du gömma dig under en sten, eftersom du inte längre kan prata dig ur det med dina undanflykter? Och DU listade punkterna? Var det inte Retorisk.fradga??? Eller vill du säga oss något med det?

Faktum är att HON ljög i domstolen och lämnade in falska bevis. Hur ska vi kunna veta att hon inte fortsätter att hålla barnen borta från Måns när hon gör något sådant??? Svara!

Och hur vet du att hon kidnappade barnen under dessa 9 dagar i enlighet med socialen?

Men du kommer inte att svara, utan fortsätta att undvika frågan, som alltid när Ciara bevisligen har ertappats med att LJUGA!
Lugna ner dig. Tror du på fullt allvar att hon lämnade en länk till Imgur: The magic of the Internet som bevis till rätten? För det är allt du har att visa upp. Orkade du inte lyssna på ljudupptagningen från rättegången där Zelmerlöw beklagade sig hur Ciara använde ”socialen som någonting annat” när hon skyddade barnen från honom? 2:39:21 in i rättegången: https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=DyPbxvzPXZ3WEPDe Hur svårt kan det vara?
Citera
2025-11-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Det också. Att han blev nåt var för att han nailade Marie Serneholt. Tror han strategiskt valt kvinnor med mycket karisma och glans.
Som en parasit. Minns att jag tänkte ”just det, Måns Zelmerlöw, han hade jag glömt” när han blev ihop med den sexiga Femme Fatale-advokaten Azra.
Och sen samma sak med Ciara. Ja, du ser ju, alla som försvarar Måns är helt besatta av Ciara, som om de konsumerar hennes content till frukost, lunch, middag, mellanmål, nattfösare (hela natten) 🤣🤣🤣
Det måste ha varit därför han valde henne.

Sen, vilken lustig intervju. Han är alltså bi men föredrar tjejer (säger han), samtidigt skrattar han och föreslår att folk gärna får ragga på honom fast han hade tjej.
Han hade inte accepterat om tjejen gått ut och sagt samma sak.
Det verkar vara så, han behöver fruar som skiner för att han ska synas. De ger även en illusion av framgång till en medioker artist. Han spelar en sugardaddy med en massa pengar som kan köpa sig en troféfru. Men allt kraschar när kvinnorna visar sig vara starka och självständiga.
Citera
2025-11-12, 22:13
Medlem
Citat:
Lugna ner dig. Tror du på fullt allvar att hon lämnade en länk till Imgur: The magic of the Internet som bevis till rätten? För det är allt du har att visa upp. Orkade du inte lyssna på ljudupptagningen från rättegången där Zelmerlöw beklagade sig hur Ciara använde ”socialen som någonting annat” när hon skyddade barnen från honom? 2:39:21 in i rättegången: https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=DyPbxvzPXZ3WEPDe Hur svårt kan det vara?
Sluta undvika frågan och göra dig själv till åtlöje. Vill du påstå att det är en förfalskad bild, trots att du själv har listat de enskilda punkterna som presenterades under rättegången, eller vad? Det stämmer helt tillfälligt ordagrant. Och bilden delades av någon som hade tillgång till rättegångsdokumenten, så vad vill du antyda? Vill du försöka dölja att hon har lagt fram falska bevis?

Precis som du nu försöker säga att jag inte har hört rättegången, trots att jag har listat exakt den här punkten?
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Hur vet du att de nio dagarna var avtalade med socialen? Det nämnde han inte, bara att Ciara använde socialen för något annat än vanligt. Och jag minns inte att jag läste det i domen. Har du någon insiderinformation?
Eftersom du återigen undviker frågan: Hur vet vi, om hon förfalskar bevis, att hon inte ändå olagligt håller barnen borta från Måns? Och för 263648:e gången: Hur vet du att Ciara höll barnen borta från Måns i nio dagar och att det var överenskommet med Soc?

Det är så löjligt att du hela tiden undviker frågan... Det gör inte saken bättre, vet du?
Citera
2025-11-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Igen. Jag vet inte vad han kommer skriva i boken. Men ska han avhandla 2025, separationen och Mellon, som han uttalat sig sig om så kommer det dra uppmärksamhet till hans före detta äktenskap och barnen. Han kommer också marknadsföra boken i olika typer av media. Den uppmärksamhet han då undanbett sig ”för barnens skull”, kommer han då själv orsaka.

Enda möjliga tolkningen är då att han inte alls ville skydda barnen i våras utan sig själv. När hans beteende trots det blev exponerat, vill han nu styra narrativet och försöka reparera skadan. Precis som i rättegången, där han blev tillsagt att inte förekomma vittnen. Precis som med GP, när DN hade sagt nej för Måns krav var oetiska.

Även om Måns är drogfri sedan i våras, så är det inte på något sätt stabilt (för någon). Vittnen har dock sett honom festa i Båstad och den livsstilen är inte förenlig med ett missbrukstillfrisknande. Varken du eller jag har en aning om var han befinner sig i den processen ( som han fick påbörja för karriär, äktenskap och föräldraskap rämnade, inte för han valde att sluta). Men han har ljugit/missbedömt sin utveckling innan, så i hans fall krävs det testning under lång tid och av någon annan läkare än pappas polare, för att han ska bli trodd.

Du verkar inte inse själv hur absolut förvridet det är att lägga skulden på kvinnorna för Måns UPPREPADE otroheter i relation efter relation! Problematiken följer HONOM.
Till och med han själv felsöker ju i viss mån sig sjölv, då kanske det är dags att du gör det.

Ciaras ex sa under rättegången att hon var mycket omtyckt, hade MÅNGA, många vänner och hade kärleksfulla relationer med dem och andra. INGEN förutom ett gäng besatta fans på Flashback har sagt något annat än att hon skulle vara en bra människa, kärleksfull förälder och enligt Måns själv en människa som sätter andra människor först.

I Måns fall har inga ex-partners något gott att säga, flera branschkollegor uttalar sig syrligt, så det är tur han har mamsen och papsen. Detta säger något, hur mycket du än sparkar och skriker och demoniserar och fabulerar om Ciara.
Det är bara din gissning, beroende på bokens innehåll är det inte säkert att det kommer att bli så. Men du har skrivit en sak som tydligen passar mycket bra in på CJs förtalande inlägg i mars:

"Enda möjliga tolkningen är då att han (>hon) inte alls ville skydda barnen i våras utan sig själv. När hans (>hennes) beteende trots det blev exponerat, vill han (>hon) nu styra narrativet och försöka reparera skadan."

CJ har tagit över berättelsen i förväg för att presentera sina påståenden och använda dem till sin fördel. Hon har definitivt INTE skyddat barnen.
Och jag minns bara alltför väl hur hon till exempel fotograferade barnen för reklam på Instagram direkt efter att de varit hos henne i England, eller hur hon sitter hos GB News och berättar osanningar om MZ och processen medan fotona på barnen visas i bakgrunden. Ja, bara några typiska exempel på hur hon påstods vilja skydda barnen...

Och återigen hävdas det att MZ skulle ha ljugit. Men vad ska han konkret ha ljugit om? Och vill ni på allvar hävda att en läkare sätter sin rykte på spel för att utfärda falska drogtester bara för att han är vän med MZs far? Det är ganska extremt, de vilda påståenden ni kommer med här, samtidigt som ni blundar för uppenbara missförhållanden på CJs sida.

Jag skyller inte MZs otrohet på CJ, även om du vill framställa det så. Att MZ var otrogen är hans problem, hans beteende, faktiskt. Men att han överhuvudtaget har hamnat i den här situationen, att missnöjet i relationen har tagit överhanden, att han återigen har sökt otrohet som en utväg, DET har CJ uppenbarligen bidragit till i betydande utsträckning.

För som redan sagt är det uppenbarligen hennes önskan att vara omtyckt av alla, men i flera intervjuer har MZ avslöjat, och ibland till och med CJ själv erkänt, att det är hon som söker bråk och hur hård hon kan vara. Det är alltså uppenbarligen en skillnad mellan hur hon har betett sig mot MZ och mot främlingar.

Har jag missat något där MZs ex-flickvänner uttrycker sig negativt om honom? Vad har de konkret sagt? Och du menar kanske direkta kollegor inom branschen som Per Andersson, som säger att det finns fler och vildare rykten om MZ än vad han till exempel fick uppleva på samma efterfest?
Citera
2025-11-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ställer mig frågande till vad du menar?
Det är ju exakt det jag gör. Jag tror på Måns och vad han säger.
Jag tror på hans ord, på hans agerande, på hans syften, på hans erkännande och på hans allmänna "lågmäldhet" sedan mars.

Vad är det jag ska förstå genom att läsa igen? Att "faktabaserade spekulationer" egentligen inte alls var det - utan bara högst personliga åsikter?

Nej. Uppenbarligen tror du inte på Måns när han har sagt att han missbrukat alkohol, narkotika och sex - inklusive varit otrogen i alla sina relationer, och att han har en missbrukspersonlighet ö.h.t. Det tror jag på.

På dessa fakta från hans egen mun, plus det som kom fram i rättegången, samt människors erfarenheter som sett hans värsta sidor, baserar jag mina åsikter om honom. Som - för de flesta - inte resulterar i några positiva omdömen. Han har sig själv att skylla, vilket han vet; det är inte där hans ointelligens sitter.

Man kan inte låta bli att undra om du lever i en dimma utanför verkligheten eller bara låtsas. Kanske lite både och...
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-11-12 kl. 22:35.
Citera
2025-11-12, 22:32
Medlem
Citat:
Det verkar vara så, han behöver fruar som skiner för att han ska synas. De ger även en illusion av framgång till en medioker artist. Han spelar en sugardaddy med en massa pengar som kan köpa sig en troféfru. Men allt kraschar när kvinnorna visar sig vara starka och självständiga.

Ja, och när han inte ens har vett att behandla dem som respektabla, älskvärda, utvalda människor utan far runt och blir hög och sätter på kreti och pleti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in