2025-11-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ussel
Det är intressant. Jag har inte påstått i mitt inlägg att det var Ciara som lade fram falska bevis. Och ändå hoppar du direkt på det och ignorerar allt annat, för du vet att det är sant, eller hur?

Hon presenterade i rätten att hennes sms från den 27 februari gällde ett kokainfynd i Måns hus i Staffanstorp. Det kom också sedan ut i pressen att det egentligen handlade om en hotellvistelse under hennes konstutställning i Göteborg. Det är ju några kilometer mellan Göteborg och Staffanstorp, eller hur?
Och allt annat kring kokainfynden är, som redan diskuterats här, också mer än tveksamt om det verkligen har skett som det framställts.

Och innan du undviker frågan igen: Hur vet du att de nio dagarna var överenskomna med socialen?
Hur vet du vems version som var den sanna? Om hennes version var lögn så borde det väl ha framförts i rätten och inte i media?
Citera
2025-11-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Fast du misstolkar alltihop.
Bianca är inte beundrad på det sättet du tror. Hon får väldigt mycket hat och hot eller så gillar folk henne och tycker hon är ”feelgood” att se på, de gillar hennes produkter.
De ”ser inte upp till henne” som Gud, en intellektuell gigant osv.
Och Zelmerlöw kan du inte ens ha i samma kategori då hans prime i kändisvärlden var för 15 år sen. Bianca är aktuell idag, det är inte Måns.
Den enda anledningen till att tråden rullat på här på Flashback är att alla är besatta av hans exfru 😆.
Måns ”fans” skriver som du ser bara om Ciara Janson hela tiden och följer henne 24/7 på Instagram. Har tydligen gjort i över 10 år.
Och alla som kritiserar Måns gör det bara för att de bryr sig om Ciara.
Så det är väl mer hon som är aktuell 2025.

Överskatta inte hur människor ser på kändisar.
Bianca har väl en helt annan bredd på sitt konstnärskap än Zelmerlöw?
Citera
2025-11-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur vet du vems version som var den sanna? Om hennes version var lögn så borde det väl ha framförts i rätten och inte i media?
Vems version var den sanna? Vad pratar du om? Och som om du inte hade läst det... Det framkom tydligen också i domstolen att det var falskt vad Ciara hävdade.
Men jag måste korrigera mig, utställningen i fråga var i Helsingborg, inte Göteborg.

Måns advokat skrev extra till Aftonbladet för att denna påstående skulle korrigeras i den berörda artikeln:
Citat:
Måns Zelmerlöws ombud Marie Wessel skriver i en kommentar till Aftonbladet:
”I egenskap av ombud för Måns Zelmerlöw vill jag påpeka att vid förhandlingen vid Stockholms tingsrätt framkom det att Ciaras påstående om kokainet vid sängbordet var på ett hotellrum och inte alls i hemmet.”

Då undrar man ju vem som var uppdragsgivare till artikeln, det kom uppenbarligen inte från Måns sida, som ni alltid hävdar...
Citera
2025-11-12, 18:30
Medlem
Citat:
Vems version var den sanna? Vad pratar du om? Och som om du inte hade läst det... Det framkom tydligen också i domstolen att det var falskt vad Ciara hävdade.
Men jag måste korrigera mig, utställningen i fråga var i Helsingborg, inte Göteborg.

Måns advokat skrev extra till Aftonbladet för att denna påstående skulle korrigeras i den berörda artikeln:

Då undrar man ju vem som var uppdragsgivare till artikeln, det kom uppenbarligen inte från Måns sida, som ni alltid hävdar...
Brukar tidningsartiklar har uppdragsgivare, var får du allt ifrån?

Det finns två versioner om SMS:et i januari, den ena är den som finns i Zelmerlöws svar till Ciara,

Citat:
”Självklart, jag spolade ner det i går, min ängel”

Den andra versionen som han presenterade i domstolen:

Citat:
” När det gäller de SMS från januari och februari 2025 där Ciara nämner kokain och att han ska slänga det, så har Ciara tidigare bett Lauren att placera ut det – så att det kom fram. När han spolade ner pulvret i toaletten kändes det inte som det var kokain i påsen.”

Vilken av hans versioner verkar mest trolig?

Den första där han inställsamt ber om ursäkt - eller efterhandskonstruktionen som ska bevisa att kokain aldrig funnits i hemmet. Att det egentligen var något annat vitt pulver som inte såg ut som kokain som Ciara placerat ut - ”så att det kom fram”.
Citera
2025-11-12, 18:54
Medlem
Citat:
Brukar tidningsartiklar har uppdragsgivare, var får du allt ifrån?

Det finns två versioner om SMS:et i januari, den ena är den som finns i Zelmerlöws svar till Ciara,

Den andra versionen som han presenterade i domstolen:

Vilken av hans versioner verkar mest trolig?

Den första där han inställsamt ber om ursäkt - eller efterhandskonstruktionen som ska bevisa att kokain aldrig funnits i hemmet. Att det egentligen var något annat vitt pulver som inte såg ut som kokain som Ciara placerat ut - ”så att det kom fram”.
Haha, du gör dig själv väldigt löjlig just nu genom att helt undvika min fråga och försöka lägga fokus på något helt annat.

Varför ljög Ciara i domstolen och lade fram falska bevis?

Och om hon går så långt att hon begår olagliga handlingar i en rättegång, vem eller vad hindrar henne då från att neka Måns umgänge med sina barn? Vem säger att hon INTE använder umgänget med barnen som ett påtryckningsmedel för att få fler fördelar i skilsmässan?

Åh, innan jag glömmer det: Hur vet du att Ciara höll barnen borta från Måns i nio dagar i överenskommelse med socialen?
Citera
2025-11-12, 18:59
Medlem
Citat:
Haha, du gör dig själv väldigt löjlig just nu genom att helt undvika min fråga och försöka lägga fokus på något helt annat.

Varför ljög Ciara i domstolen och lade fram falska bevis?

Och om hon går så långt att hon begår olagliga handlingar i en rättegång, vem eller vad hindrar henne då från att neka Måns umgänge med sina barn? Vem säger att hon INTE använder umgänget med barnen som ett påtryckningsmedel för att få fler fördelar i skilsmässan?

Åh, innan jag glömmer det: Hur vet du att Ciara höll barnen borta från Måns i nio dagar i överenskommelse med socialen?
Vilka olagliga handlingar har hon begått i en rättegång och vilka falska bevis lade hon fram? Du måste precisera dig, annars får man anta att det bara är obekräftat dravel.

Det är du som slänger fram en massa märkliga anklagelser och sen när man svarar så ”lägger man fokus på något helt annat”.
Citera
2025-11-12, 19:22
Medlem
Citat:
Vilka olagliga handlingar har hon begått i en rättegång och vilka falska bevis lade hon fram? Du måste precisera dig, annars får man anta att det bara är obekräftat dravel.

Det är du som slänger fram en massa märkliga anklagelser och sen när man svarar så ”lägger man fokus på något helt annat”.
Du spelar medvetet dum, eller hur? Jag hoppas att du är klar över att man inte riktigt kan ta dig på allvar när du återigen kommer med domstolscitat...

Det falska beviset, som till och med avslöjades som osant i domstolen:
Citat:
Hon presenterade i rätten att hennes sms från den 27 februari gällde ett kokainfynd i Måns hus i Staffanstorp.
Citat:
Måns Zelmerlöws ombud Marie Wessel skriver i en kommentar till Aftonbladet:
”I egenskap av ombud för Måns Zelmerlöw vill jag påpeka att vid förhandlingen vid Stockholms tingsrätt framkom det att Ciaras påstående om kokainet vid sängbordet var på ett hotellrum och inte alls i hemmet.”

Och angående ditt ”...och sen när man svarar...”: Jag ser inga svar från dig, bara undanmanövrar. Du vill till exempel uppenbarligen inte svara på varifrån du vet att Ciara höll barnen från Måns i nio dagar i överenskommelse med socialen. Det nämndes varken i rättegången eller står i domen. Så varifrån vill du veta det?
Citera
2025-11-12, 19:41
Medlem
Citat:

Och innan du förnekar det eller återigen undviker frågan: här är Ciaras presentation där hon hävdar att kokainfyndet skulle ha varit hemma. Jag har hittat skärmdumpen här i tråden:
https://imgur.com/a/rCwpA3b

Som man kan utläsa av kommentaren från Måns advokat (se mitt svar ovan) är detta uppenbarligen ett falskt bevis som lagts fram i domstolen.

Så varför skulle hon inte också agera olagligt när det gäller att neka Måns umgänge med sina barn?
Citera
2025-11-12, 19:51
Avslutad
Sakframställan och förhör.

Ett hotellrum samt flera hem (Staffanstorp, England och Båstad = flera).

Citat:
Sakframställan:
Början av 2025:
Ciara hittar droger (kokain) i hemmet ett flertal gånger. Jfr sms som tidigare hänvisats till, AB 3 (utdrag).

7 jan 2025
Very exciting with the kitchen- thank you! Hope boyes are okay and good luck at tennis. Picking Archie up now and taking him to the studio to update his showreel.
Ps. Can you please throw the cocaine away- dont’w want you or my children anywhere near it. x
17:29

27 feb 2025:
Hi, just seen the cocaine on the floor and the bedside table.
The cleaners found it and have asked me questions. I Don’t know what to say anymore.

Ciara reste till England för att träffa Archie i april 2025 och besökte huset i Båstad med barnen påsken 2025 – på båda ställena har hon hittat rester av kokain bland Måns tillhörigheter.
Citera
2025-11-12, 19:53
Avslutad
Nattduksbord/bedside table - hemma. Bedside table/nattduksbord - hotell
Citat:
Advokaten förhörde MZ:

Okej.
Men tänkte återgå till det du säger att det inte inte har skett i hemmet och
att det har inte drabbat barnen?
Hur stämmer det överens med den sms-korrespondens som jag har åberopat
i aktbilaga 3?
från 7 jan 2025
och 27 feb 2025
där Ciara skriver till dig den 7/1:

"Ps. Can you please throw the cocaine away- dont’w want you or my children anywhere near it."

27/2 2025:
"Hi, just seen the cocaine on the floor and the bedside table.
The cleaners found it and have asked me questions. I Don’t know what to say anymore."

Hur hänger det ihop med att det inte skett i hemmet?

MZ:
Ska vi börja med den 7 jan - jag kommer hem
på mitt nattduksbord ligger det en påse med ett vitt pulver i som jag aldrig sett tidigare.
Hon berättar att hon hittat detta i min ryggsäck
Jag vet inte heller om det är kokain, jag vet inte heller om det är mitt. . .
Citat:
Advokaten:
Och så den 27 feb 2025:
"Hi, just seen the cocaine on the floor and the bedside table.
The cleaners found it and have asked me questions. I Don’t know what to say anymore."
Citat:
MZ:
Jag menar att Ciara har haft en vernissage i Helsingborg
Vi har haft en utekväll och jag har tyvärr haft kokain, eller haft ett intag av Kokain den kvällen.
Ciara eller Ciaras vän som snokar igenom vårt hotellrum
dan efter, hittar det här, och Ciara ställer mig mot väggen
Och jag känner att - det är precis, det är nog samma dag som jag även ringer till en sponsor och pratar och säger att jag vill sluta
Citera
2025-11-12, 19:55
Medlem
Citat:
Du spelar medvetet dum, eller hur? Jag hoppas att du är klar över att man inte riktigt kan ta dig på allvar när du återigen kommer med domstolscitat...

Det falska beviset, som till och med avslöjades som osant i domstolen:

Och angående ditt ”...och sen när man svarar...”: Jag ser inga svar från dig, bara undanmanövrar. Du vill till exempel uppenbarligen inte svara på varifrån du vet att Ciara höll barnen från Måns i nio dagar i överenskommelse med socialen. Det nämndes varken i rättegången eller står i domen. Så varifrån vill du veta det?
Menar du att mina direkta citat från Stockholms Tingsrätts dom skulle vara mindre värda än när du citerar dig själv eller när du delar skärmdumpar från Imgur?

Då duger kanske inte ens Zelmerlöws egna ord? Annars kan du lyssna på honom vid 2:38:40 här: https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=DyPbxvzPXZ3WEPDe

Det är dags att du kryper tillbaka under en sten med dina lögner, för nu har jag punkterat dem allihop. Du är körd.
Citera
2025-11-12, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ha ha, att denna tråd lever fortfarande beror endast på att en handfull skribenter, som reggade upp sig när knarket kom upp till ytan, kämpar med näbbar och klor för att få Måns relevant och kasta så mycket skit som möjligt på exfrun som fick nog. Denne man vann en sångtävling 2015 och en handfull vägrar inse hans irrelevans för samtiden.

Apropå ivern att framställa hans manlighet väcker verkligen löjets skimmer. Måns är en svettig, självupptagen fjolla med ett aldrig sinande bekräftelsebehov. Han är allt annat än manlig. Det vet alla nu. Knark, otrohet när man har småbarn är så långt bort från manlighet man kan komma. Nu pausar jag igen från flashbacks tråkigaste tråd. Det enda som fascinerar är detta 24/7 försvar.

Inte ens en sångtävling. Du kan sjunga falskt i Eurovision och vinna, det är en kul ploytävling för att européer ska ha lite fest ihop och hylla varandra.
Måns hade inte kunnat vinna en sångtävling. Såg Love Stenmarck idag från årets Idol, alltså DÄR snackar vi sångröst och talang.
Måns fick bara guldbiljett för att Kishti och snuskgubben i panelen tyckte att tonåringen Måns var söt, och det var enda anledningen till att han fick jobb när han var ung också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in