Citat:
Ursprungligen postat av
ussel
Vems version var den sanna? Vad pratar du om? Och som om du inte hade läst det... Det framkom tydligen också i domstolen att det var falskt vad Ciara hävdade.
Men jag måste korrigera mig, utställningen i fråga var i Helsingborg, inte Göteborg.
Måns advokat skrev extra till Aftonbladet för att denna påstående skulle korrigeras i den berörda artikeln:
Då undrar man ju vem som var uppdragsgivare till artikeln, det kom uppenbarligen inte från Måns sida, som ni alltid hävdar...
Brukar tidningsartiklar har uppdragsgivare, var får du allt ifrån?
Det finns två versioner om SMS:et i januari, den ena är den som finns i Zelmerlöws svar till Ciara,
Citat:
”Självklart, jag spolade ner det i går, min ängel”
Den andra versionen som han presenterade i domstolen:
Citat:
” När det gäller de SMS från januari och februari 2025 där Ciara nämner kokain och att han ska slänga det, så har Ciara tidigare bett Lauren att placera ut det – så att det kom fram. När han spolade ner pulvret i toaletten kändes det inte som det var kokain i påsen.”
Vilken av hans versioner verkar mest trolig?
Den första där han inställsamt ber om ursäkt - eller efterhandskonstruktionen som ska bevisa att kokain aldrig funnits i hemmet. Att det egentligen var något annat vitt pulver som inte såg ut som kokain som Ciara placerat ut - ”så att det kom fram”.