2025-11-12, 12:36
Medlem
underhuggarens avatar
Det enklaste och billigaste måste väl att att bort alla bidrag så sköter sig återvandringen helt automatiskt när det inte längre finns bidrag att förskingra eller missbruka.

Detta vansinnigt stora utvandringsbidrag kommer att korrumperas och missbrukas och göda kriminella nätverk och klaner som kommer att utnyttja detta fullt ut.
2025-11-12, 12:56
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Stäng av alla bidrag istället.. inga bidrag alls.. nada ... fuck off.
2025-11-12, 12:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Man kan väl för fan inte ha ett återvandringsbidrag så länge slussarna fortfarande är öppna? Det blir bara ytterligare en anledning att ta sig till sverige och slänga sitt pass.
2025-11-12, 13:04
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Folk som invandrat till Sverige efter tröskeldatumet kan med andra ord inte få bidraget. Hade man inte haft något tröskeldatum hade det funnits en stor risk att folk invandrar till Sverige enbart i syfte att så småningom få återvandringsbidraget. Se utredningen, sida 14, sista stycket.

Utredaren du länkar till skriver dock underförstått att det fortfarande finns en sådan risk (sid 35, st 1).

Det krävs inte mycket erfarenhet av människor från sydligare trakter för att förstå att de nu förväntar sig att det i framtiden kommer att införas nya återvandringsbidrag som de kommer att kunna söka om de beger sig till Sverige under 2026. Människosmugglare kommer fortfarande kunna hänvisa till bidraget och behöver inte ens nämna begränsningen.

Framför allt leder det till att svenskar kommer att behandlas ännu sämre i omvärlden eftersom andra staters medborgare tror att vi har för mycket pengar och behöver bli av med våra pengar.

Att SD inför sådan politik de en gång startades för att avskaffa, demonstrerar att det inte är möjligt att föra en vettig politik för hela Sverige. Deras koncept fungerar inte. De kan inte både ha makt över Sverige och göra mer bra saker än dåliga.
2025-11-12, 13:27
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Återvandringsbidraget är och kommer alltid att vara ett fiasko och generera i de närmaste noll återvandring, det bästa sättet att få storskalig återvandring med fredliga medel, är att strypa bidragen. Då lär ett par hundratusen lämna landet tämligen snabbt - alternativt rycka upp sig och integreras/assimileras, lära sig språket, utbilda sig eller ta de skitjobb som finns. Busenkelt.
2025-11-12, 13:44
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Hej alla, frågan berör alla men framför allt SD-anhängare.

Jag har en fundering kring det nya återvandringsbidraget. Om man tittar på siffrorna: för 2026 förväntas bara ungefär 0,08–0,09 % av Sveriges befolkning återvända frivilligt, medan invandringen fortfarande är mycket hög. Nettoinvandringen 2026 förväntas till exempel ligga runt 73 000 personer, vilket är nästan 0,68 % av befolkningen.

Med tanke på detta: tycker ni inte att återvandringsbidraget riskerar att bli ganska symboliskt och ineffektivt, kanske till och med slöseri med pengar, om målet är att minska invandringen? Eller är det en valfloskel för att visa handlingskraft?

Jag är nyfiken på era åsikter.
Knappast slöseri med pengar. Dessa svartlngar kostar mer än vad dom får i bidrag för återvandring.
2025-11-12, 14:14
Medlem
Symboliskt. Självklart gör det ingen skillnad överhuvudtaget.
Massinvandringen är här för att stanna den kommer aldrig att avta så länge EU existerar. Politikerna är med på noterna annars hade vettiga åtgärder vara insatta för längesedan.

Folkutbytet kommer fortsätta.
2025-11-12, 14:46
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Man kan väl för fan inte ha ett återvandringsbidrag så länge slussarna fortfarande är öppna? Det blir bara ytterligare en anledning att ta sig till sverige och slänga sitt pass.

Exakt!

Men eftersom målet är att tömma landet på pengar, så går det snabbare om man gör så!
"kom och hämta era pengar!"
Målet är att Sverige ska bli ett uland.

Undra hur många gulgrönbruna med samma utseende och namn kommer lfera vändor för att "hämta" utvisningsbidraget?
Svenne fick ju inte nog att att få veta att vissa muhammeds fick socialbidrag från 5-8 olika städer!
(avslöjandet runt 2015. Hämtade socialbidrag i 8 olika identiteter, vissa av fanskapen bodde inte ens kvar i sverige! Bara kom för att tömma. Zvenne fick inte nog, nej inte ens då fick zvenne nog)
Senast redigerad av Drettan 2025-11-12 kl. 14:50.
2025-11-12, 14:47
Medlem
Bassplays avatar
Man borde också ge samma pengar till svenskar som vill lämna landet. Problemet är väl att det inte är mycket bättre någon annan stans.
2025-11-12, 14:51
Medlem
Drettans avatar
Jag är så ARG för vad staten gör av mina surt fördärvade skattepengar, att jag faktiskt hoppas att hela landet bombas snart. amen.
2025-11-12, 15:04
Medlem
Jag fattar inte varför vi ska BETALA för dom ska hem????
2025-11-12, 15:34
Medlem
diseuses avatar
SVT berättar nu om en ny undersökning om återvandringsbidraget. Enligt den är personer födda utanför Europa mest positiva till reformen, medan väljarna i stort har en mer ljummen attityd.

Jag undrar hur många av SD:s övriga förslag som är mer poppis bland utomeuropeiska invandrare än bland etniska svenskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in