Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Får jag skicka med några citat på din nyfunna resa i denna konflikt.

Det gäller att vara uppmärksam i denna värld…
👁️👁️
Nyfunna? Konflikten har pågått i över ett decennium. Senast jag var insatt var när AFU misslyckade med sin sommaroffensiv.
Jag vidhåller att Zelensky ska bort för att lösa detta.
Att fortsätta offra vita arbetarpojkar för globalisteliten och storföretagen äcklar mig.
Men fint att du kan profilsöka. Duktigt!
Citera
2025-11-12, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Nyfunna? Konflikten har pågått i över ett decennium. Senast jag var insatt var när AFU misslyckade med sin sommaroffensiv.
Jag vidhåller att Zelensky ska bort för att lösa detta.
Att fortsätta offra vita arbetarpojkar för globalisteliten och storföretagen äcklar mig.
Men fint att du kan profilsöka. Duktigt!
Ja, du vill ju att vita arbetarpojkar offras för diktatoreliten och kleptokratin. Demokrati och frihet äcklar dig.
Citera
2025-11-12, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Ja, och ryssarna producerar flera ggr fler drönare än Ukraina. Samt att artilleri fungerar bra på öppet fält... Vilket Ryssland har massor av. De har även höjd, vilket gör att de har länge räckvidd.

Får se hur det utvecklar sig, jag tror att Ryssland kommer att konsolidera och fixa upp Pokrovsk så att det kan fungera som en logistikhubb, sen trycker de norrut och låser in hela fronten norrut i en stor kniptångsmanöver.

Fixa upp Pokvrosk, skriver han som det bara vore att spackla och måla. Det är en grushög!
Alla viktiga transportvägar är ändrade sedan länge. Helt sjukt att rus fortsatt attackera fd. staden under så lång tid. Där blev dom verkligen lurade av Ukraina.
Senast redigerad av Kuckeliku123 2025-11-12 kl. 06:28.
Citera
2025-11-12, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att länder som Kina, Indien, Pakistan och Israel helt plötsligt skulle engagera sig när de själva skulle kunna hamna i en konflikt där kärnvapen kommer användas är befängt. Ett potentiellt scenario är att Ryssland använder taktiska kärnvapen mot Ukraina och det kommer fördömas av Indien, Pakistan etc. Men att de skulle vinna något på att själva skicka sina kärnvapen mot Ryssland kommer inte på fråga. Lustigt påstående av dig

Håller med, något militärt svar kommer inte från Indien, Pakistan eller Kina. Det militära svaret kommer från Europa medan resten av världen kommer att snacka. Inkluderar även USA för TACO skulle helt enkelt aldrig göra så mot sin kära vän moskvastaten.

Så man kan säga att egentligen innan Europa känner sig redo att verkligen ta itu med moskvastaten så är det ganska öppet för att utföra kärnvapenattacker, men givetvis inte utan väldigt långtgående konsekvenser även för moskvastaten.

Såvitt jag förstår har Storbritannien och Frankrike ett begränsat antal kärnvapen, de skulle förmodligen använda de för att förstöra St Petersburg och Moskva och jaga Putinregimens medlemmar till döds med specialtrupper. Det är väl det omedelbara svar jag kan tänka mig att Europa har förberett med sina begränsade medel.
Citera
2025-11-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckeliku123
Fixa upp Pokvrosk, skriver han som det bara vore att spackla och måla. Det är en grushög!
Alla viktiga transportvägar är ändrade sedan länge. Helt sjukt att rus fortsatt attackera fd. staden under så lång tid. Där blev dom verkligen lurade av Ukraina.

Situationen verkar vara så att det är inte så jättemånga soldater inne i Pokrovsk, därför det går så långsamt. Soldaterna gömmer sig i källare och för ett drönarkrig mot varandra. Det är lite intressant faktiskt för det är en ny form av stadsskrig så att säga som ger att inte det blir så snabbt blodigt och stort manfall som vid tidigare stadsstrider.

Mer som en lite utdragen katt och råtta lek. Det är kanske därför som moskoviterna haft tid på sig att föra en propaganda att de redan har segrat och omringat ukrainarna i många veckor redan.

Drönarkrigets effekt är givetvis att det är svårt att förflytta sig och då även att evakuera soldaterna bort från en eventuell omringning.

Det går rykten att moskoviterna samlar sig för en större attack, även det är väldigt riskfyllt och där finns naturliga förklaringar till att man inte gjort så ännu. Men givetvis ju färre ukrainare som är kvar och när de inte fått in krigsmaterial till slagfältet så ökar chansen att det inte blir en massaker när moskoviterna flyttar in sina trupper till Pokrovsk och andra ställen. De har alltså i stor utsträckning bara väntat på rätt tillfällen än så länge, de där andra 170.000 soldaterna som sägs vara på plats.

Men redan att samla soldaterna i ett område är riskfyllt för ett modernt artilleri, spaningsdrönare och flygvapen med glidbomber kan om man har otur i ett enda slag slå ut flera hundra soldater i en enda smäll.
Citera
2025-11-12, 07:01
Medlem
https://bsky.app/profile/mariadrutska.bsky.social/post/3m5fwsuf73c2g

Ny morgon, nya raff utslagna. Stavrolen i Budennovsk. Följt av sedvanliga ryska lögner som vem som helst kan se är uppenbara lögner. Men ljuger man så slipper man kanske fönsterflygning i korruptionens högborg.
Citera
2025-11-12, 07:28
Medlem
Från United24Media telegramkanal:

Ukraina kämpar på mot Ryssarna.

Helt otroligt när man ser detta från Korotych, Kharkiv:
The gas station in Korotych, Kharkiv region, damaged by Russian aerial bombs on November 7, resumed operations just two days after the strike.

https://t.me/United24media/37139
Citera
2025-11-12, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Håller med, något militärt svar kommer inte från Indien, Pakistan eller Kina. Det militära svaret kommer från Europa medan resten av världen kommer att snacka. Inkluderar även USA för TACO skulle helt enkelt aldrig göra så mot sin kära vän moskvastaten.

Så man kan säga att egentligen innan Europa känner sig redo att verkligen ta itu med moskvastaten så är det ganska öppet för att utföra kärnvapenattacker, men givetvis inte utan väldigt långtgående konsekvenser även för moskvastaten.

Såvitt jag förstår har Storbritannien och Frankrike ett begränsat antal kärnvapen, de skulle förmodligen använda de för att förstöra St Petersburg och Moskva och jaga Putinregimens medlemmar till döds med specialtrupper. Det är väl det omedelbara svar jag kan tänka mig att Europa har förberett med sina begränsade medel.
Så du tror Macron skulle offra Paris för Charkiw.?
Citera
2025-11-12, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Har Macron hotat med kärnvapen?
Förresten vilket land inom EU/Nato har hotat med kärnvapen?
Börjar ni "skribenter" bli lite rädda och oroliga?
Citera
2025-11-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://bsky.app/profile/amplifyukraine.eu/post/3m5fkqg5p422c

Sberbanks chef larmar om Rysslands katastrofala ekonomi.

Hej!

Det finns en tråd för ekonomi. Du är självklart välkommen dit
Vi analyserar ekonomi och inte det som händer på slagfältet.
Spana gärna in mina senaste inlägg där jag bland annat tar upp Sberbank.
Citera
2025-11-12, 07:46
Medlem
Läget i Pokrovsk bland annat:

Rapporteres från "skribenternas" favorit:
Denys Davydov

Update from Ukraine | Wow! That Big Ruzzian Convoy Was Ambushed in Pokrovsk | Ukraine Holds!
https://www.youtube.com/watch?v=c2c_xB8QV00
Citera
2025-11-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Ja om det skulle rädda resten av Frankrike.
Dock blir den första som smäller av kärnvapen i Europa fimpad för gott.

Demokratiska nationer drivs av regler. Konsekvenstrappan har många steg och från ett ryskt perspektiv så kan det se svagt ut.

Om putin verkligen ville avsluta SMO, varför startar han inte krig mot Ukraina?
Full mobilisering ligger i hans makt att starta. Ändå gör han det inte. Alltså vill han inte avsluta invasionen.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in