Det ÄR alltid "personliga preferenser", men jag skulle välja:
- 64 Gb RAM
- en 0,5-1Tb boot/system-SSD och en separat 2-8Tb games/data-SSD
- - -
Jag gillar inte att ha hörlurar hela tiden, så jag skulle personligen gå på en vätskekyld GPU. Och därmed också på en vätskekyld CPU-kylare och ett case som båda passar in i (med GPU-kylaren "upp" och CPU-kylaren på lämpligt ställe, fram, bak eller på sidan).
Om man spelar med 2k/4k och allt på max (vilket är hela idén med en snabb GPU) så kommer fläktarna på en luftkyld GPU att varva upp till en nivå mellan "störande hörbart" och "landningsbana på Arlanda". Detsamma gäller för all multitasking där man nyttjar GPUn (t.ex. olika former av "videobehandling") och alla 5000-seriens grafikkort (om än i något olika grad).
Visst kan man höja ljudvolymen eller använda hörlurar, men om man vill få ner GPU-fläktljudet är det enklaste sättet att välja en färdigt vätskekyld GPU. Det fanns inga vätskekylda och inte ens kylblock när jag skaffade min 5090:a, men idag skulle jag utan tvekan välja en tystare vätskekyld variant också fast det innebär att jag gick ner i effekt (min Asus 5090:a är på "Arlanda"-nivå när jag pressar den, trots att jag tweakat den så mycket det går utan att strypa effekten...

).