2025-10-16, 13:31
Medlem
fittanstickerframs avatar
För det första innehåller riktig mat mikronäringsämnen som saknas i proteinpulver hur "fullständigt" det än är. För det andra är IIFYM motbevisat för länge sen och andersbachmann2 har alldeles rätt i att det spelar roll var proteinet kommer från.
Citera
2025-10-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
För det första innehåller riktig mat mikronäringsämnen som saknas i proteinpulver hur "fullständigt" det än är. För det andra är IIFYM motbevisat för länge sen och andersbachmann2 har alldeles rätt i att det spelar roll var proteinet kommer från.

Tack. 50g protein från proteinpulver (dvs att dricka den skiten 2ggr per dag) gör dessutom mer för att förstöra tarmfloran en nåt annat - pga av alla skittillsastser, samt acefultam K och aspartam - som bör undvikas under alla omständigheter i en frisk person.

Tänk så här. 3 ägg 21g protein, 250g/kvarg - 25g protein. 200g kött -40g protein. 100g sardiner 26.5g protein. Då har jag nästan redan fylllt mitt dagsbehov. Behöver kanske ca 30g till. Men att sen dricka den där proteinshaken... jag väljer helt klart nåt annat. Jag väljer heller inte några protein bars från affären eller nån protein-pudding fylld med dolt socker i form av stärkelse, majsstärkelse, maltodextrin. Var kreativ. 200g kokta kikärtor har nästan 16-19g protein och endast ca 224kcal beroende på märke - samt tetra pack. Och om man äter lite mer kött eller bara ren ost så når man också kvoten rätt så lätt

Det är det sista jag säger i ämnet. Nu vet jag att några här kommer behöva 180-200g protein om dagen (ni steroiddopade) - men ja, då får man helt enkelt öka på mängden riktig mat. men att häva i sig proteinpulver 5-6 gånger om dagen? really?
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-10-17 kl. 10:00.
Citera
2025-10-18, 09:42
Medlem
Har också tänkt på en sak. I proteinpulver finns dåligt med näring - som redan sagts. I min lista ovan har man möjlighet att komma upp i ett helt dagsbehov av folat(syra) -extremt viktigt + b12 för stark blodprofil (hög blodkoncentration). Visst kan man supplementera med 5-MTHF +B12 + B6 (b6 mot prolaktin) - men man kan även äta rätt redan från början underskatta inte kokt broccoli, kikärtor, lever och ägg - höga på folat. bra för att motverka anemi eller liknande. En stor 600g amerikansk ribeye steak från costsco whole store sverige är inte helt fel heller som proteinkälla. bästa kött ni nånsin kommer prova - bra för kolestrol, b12, testosteron. rött kött ska inte underskattas är allt jag menar och fettet ska man inte slänga heller.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-10-18 kl. 09:51.
Citera
2025-10-20, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
Tack. 50g protein från proteinpulver (dvs att dricka den skiten 2ggr per dag) gör dessutom mer för att förstöra tarmfloran en nåt annat - pga av alla skittillsastser, samt acefultam K och aspartam - som bör undvikas under alla omständigheter i en frisk person.

Tänk så här. 3 ägg 21g protein, 250g/kvarg - 25g protein. 200g kött -40g protein. 100g sardiner 26.5g protein. Då har jag nästan redan fylllt mitt dagsbehov. Behöver kanske ca 30g till. Men att sen dricka den där proteinshaken... jag väljer helt klart nåt annat. Jag väljer heller inte några protein bars från affären eller nån protein-pudding fylld med dolt socker i form av stärkelse, majsstärkelse, maltodextrin. Var kreativ. 200g kokta kikärtor har nästan 16-19g protein och endast ca 224kcal beroende på märke - samt tetra pack. Och om man äter lite mer kött eller bara ren ost så når man också kvoten rätt så lätt

Det är det sista jag säger i ämnet. Nu vet jag att några här kommer behöva 180-200g protein om dagen (ni steroiddopade) - men ja, då får man helt enkelt öka på mängden riktig mat. men att häva i sig proteinpulver 5-6 gånger om dagen? really?

Det finns nog poänger som du gör.

Men proteinpulver är en billig och snabb proteinkälla. Kött är dyrt.

Sedan så blandar ju många ned den i gröt eller havregryn.

Men jag håller med anstränger man sig går det absolut att klara sig utan.
Citera
2025-11-08, 16:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Nu kanske man inte kan kalla Benjoo för fake natty längre. Speciellt nu när har han åkt till Thailand. Och där behöver man verkligen inte vara fake natty. Thailand är så jävla coolt.

https://youtu.be/oNN1qrrHe8Y?t=633
Citera
2025-11-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nu kanske man inte kan kalla Benjoo för fake natty längre. Speciellt nu när har han åkt till Thailand. Och där behöver man verkligen inte vara fake natty. Thailand är så jävla coolt.

Ingen har la någonsin kallat benjo för fake natty? Han är ju motsatsen till det. Snubben gick för fan ut i EXPRESSEN och berättade om sitt bruk hahahaha
Citera
2025-11-08, 19:43
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Ingen har la någonsin kallat benjo för fake natty? Han är ju motsatsen till det. Snubben gick för fan ut i EXPRESSEN och berättade om sitt bruk hahahaha

Jodå. Före och efter expressen så vad han fake natty. När han pratar om Buss så är det han han menader. Han har vart fake natty på ett sätt som inte många svenskar har.

Buzz Lightyear han är barn av en annan tid än mig.
Citera
2025-11-09, 05:50
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1apotek-arne1
Haha du skämmer ut dig själv , det du skriver visar bara att det är du som inte är påläst 😅 Ett fullständigt proteinpulver är grymt , de är MAT. Men jag orkar inte ens börja en diskussion med dig för hur du skrev visar bara att du inte kan ett skit
Det där är skrivet med gråten i halsen, går att se igenom likt en glasvägg. Han totalt manglade dig angående proteinpulvren och när han uppenbart är mer bevandrad än du angående detta så lägger du locket på och projicerar din egen okunskap på honom och sett till hur du artikulerar dig så framstår du ju inte som en sån som faktiskt gör grovjobbet och läser typ innehållsförteckningar och dylikt eller har koll på hur kemiska föreningar (sånt som finns inbakat i ditt älskvärda totalt ofarliga proteinpulver) verkar i kroppen utan klipper bara det flashigaste du hittar i hyllorna.
Ja, vassleprotein är kraftigt anabolt och kanske det allra bästa för muskelhypertrofi men som ovanstående talare sade så finns dessa proteiner i mat till avsevärt billigare priser per gram vassleprotein och som dessutom inte innehåller sötningsmedel som framkallar cancer och psykisk sjukdom, du har inte en jävla susning om vad fan du proppar i dig.

Schwarzenegger och dem grabbarna behövde inget proteinpulver, coincidence? Nothing is. Det smakar gott, ja. Det är ohälsosamt som fan och pajar din lever och andra organ, ja. Jag har endast ätit animaliskt och levt på kött i 2 år nu, är 194 lång, 92kg med 9% kroppsfettprocent. Hade inte varit möjligt om jag tryckte massa proteinpulver och proteinbars och var bloatad och puffig dygnet runt. Sov på saken
Citera
2025-11-09, 16:04
Avslutad
Citat:

Det stämmer. Men i Da nang där han bor är det olagligt.

Så kanske blir lite farligt att vara alltför öppen med sitt bruk där.

Då måste han fortsätta vara fake natty igen.
Citera
2025-11-09, 23:29
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det stämmer. Men i Da nang där han bor är det olagligt.

Så kanske blir lite farligt att vara alltför öppen med sitt bruk där.

Då måste han fortsätta vara fake natty igen.

Risken att hans ska få problem med polisen i Da nang för han är öppen med bruk av steroider. Är nog lika liten som dom som dom som är öppna med steroid bruk i USA ska åka fast.. Även om det är olagligt så bryr sig inte polisen. Undrar om det ens hänt att någon straffats för dom bara tar steroider i Da nang ? Att vietnameser tar steroider är ovanligt. Inte ens i Thailand där det är lagligt tar thailändare steroider. Dom som tar steroider och främst utlänningar. Polisen bryr sig inte om att någon tar steroider. Blir man en tillverkare eller en säljare och börjar tjäna pengar då åker man fast. Köp och bruk struntar dom helt enkelt i.
Citera
2025-11-10, 17:51
Avslutad
Citat:
Risken att hans ska få problem med polisen i Da nang för han är öppen med bruk av steroider. Är nog lika liten som dom som dom som är öppna med steroid bruk i USA ska åka fast.. Även om det är olagligt så bryr sig inte polisen. Undrar om det ens hänt att någon straffats för dom bara tar steroider i Da nang ? Att vietnameser tar steroider är ovanligt. Inte ens i Thailand där det är lagligt tar thailändare steroider. Dom som tar steroider och främst utlänningar. Polisen bryr sig inte om att någon tar steroider. Blir man en tillverkare eller en säljare och börjar tjäna pengar då åker man fast. Köp och bruk struntar dom helt enkelt i.

Det stämmer nog för vanliga brukare.

Men de flesta stoltserar nog inte med det på youtube.
Citera
2025-11-11, 10:17
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det stämmer nog för vanliga brukare.

Men de flesta stoltserar nog inte med det på youtube.

Är flera stora YouTubers främst från USA som är öppna med sitt bruk. Rich Piana påverkade många då han var helt öppen med att han tog steroider. Har för mig Benjoo sagt att det var Rich Piana som fick honom och erkänna att han tog steroider.

The Tren Twins är helt öppna med det. Och dom är stora på YouTube. Nästan 2 miljoner prenumeranter. Och det är inte bara att dom har många prenumeranter. Är normalt för dom och få runt miljonen visningar på varje video. Dom har 77 videos som fått över miljonen visningar. Helvete vad pengar det måste ge.

BUYING ROIDS IN MEXICO https://youtu.be/-EQp26Jm9nI?t=4

Den rättsliga statusen för steroider I USA definieras av Controlled Substances Act (CSA), som är en federal lag som klassificerar läkemedel baserat på deras potential för missbruk och medicinskt värde. Enligt CSA klassificeras steroider som kontrollerade ämnen i förteckning III, som anses ha en lägre potential för missbruk jämfört med narkotika i förteckning I och förteckning II, men som fortfarande medför en risk för beroende och missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in