2025-11-10, 21:12
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
fan alltså... jag minns när datadriven rekrytering i Bajen innebar att kika lite på YouTube. Vad fan har hänt med världen?

Vad hände med ryktet om Judas till Kalifatet? Det där är ju en match made in Islamic heaven.

Vem är judas? Tror inte AIK kommer värva några feta namn eller dyrt på ett tag så tror ingen judas går till dom.
Citera
2025-11-10, 21:35
Medlem
Skämskudde på vilka spelare som Disco bollar upp som drömvärvningar, och då är det inte ens till sitt egna lag. Hans fotbollskunskaper är kusligt nära noll givet jobbet han har.
Citera
2025-11-10, 21:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Skämskudde på vilka spelare som Disco bollar upp som drömvärvningar, och då är det inte ens till sitt egna lag. Hans fotbollskunskaper är kusligt nära noll givet jobbet han har.
Han är pressad att skriva artiklar med jämna mellanrum. Det viktiga är inte att dom är professionellt gjorda, utan det viktiga är att dom ser ut att vara professionellt gjorda för den stora massan som inte vet bättre...
Citera
2025-11-10, 22:58
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Hur ser ni aik:are på Kazper Karlsson inför 2026? Helvete vad fin han var hos oss under hösten, så tack för lånet. Vi hade garanterat åkt ur utan honom (och ett par andra lyckade sommarförvärv).
Har ni plats i elvan för honom? För han ska i alla fall inte sitta och ruttna på någon bänk, det är han alldeles för bra för. Det där en en 90 minuter x 30 omgångar-spelare på ett allsvenskt mittfält.
Han tog aldrig chansen i AIK och på något sjukt sätt sågs han som en junis fast han redan har lirat allsvenskt innan. Lånet kom ju i bra timing där och hoppas han är närmre en startplats nästa år.
Citera
2025-11-11, 10:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Han tog aldrig chansen i AIK och på något sjukt sätt sågs han som en junis fast han redan har lirat allsvenskt innan. Lånet kom ju i bra timing där och hoppas han är närmre en startplats nästa år.

Är det helt orimligt att få in Kalle Karlsson som tränare och Ederström som sportchef? Om ni lyckas landa de två tror jag det kan vända organisatoriskt och sportsligt väldigt snabbt och att ni är en dark horse till guldet.
Karlsson sägs vara klar (sa en aik-bekant) men inte hört något om Ederström. Hur går surret?
Citera
2025-11-11, 11:21
Medlem
Nu är djurgårn sugna på Hien enligt Fotbollskanalen. Lite förvånande att det inte är Expressen som kommer med ryktet eftersom han har Blash som agent.

Hoppas han stannar. Truppens snabbaste spelare och en fundamental del när vi äntligen fick ordning på försvarsspelet under hösten.
Bilden av att han skulle rulla boll på plasten i 3-hallen känns också lite fel, han ska jaga ner folk och tackla ner dem på riktigt gräs. (även om han smällde in två mål från distans på plast, men det klarar alla som får lite tid på sig att sikta)

Nä, bättre att han stannar och säljs utomlands i sommar istället.
Citera
2025-11-11, 14:11
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Nu är djurgårn sugna på Hien enligt Fotbollskanalen. Lite förvånande att det inte är Expressen som kommer med ryktet eftersom han har Blash som agent.

Hoppas han stannar. Truppens snabbaste spelare och en fundamental del när vi äntligen fick ordning på försvarsspelet under hösten.
Bilden av att han skulle rulla boll på plasten i 3-hallen känns också lite fel, han ska jaga ner folk och tackla ner dem på riktigt gräs. (även om han smällde in två mål från distans på plast, men det klarar alla som får lite tid på sig att sikta)

Han tillhörde ju Hammarby som tonåring så jag är tveksam till om han verkligen vill spela för Djurgården? Men kanske hans bror Isak har övertalat honom om att det är ett bra steg i karriären eller nåt?

Men för min del hoppas jag han går till Djurgården, av det lilla jag sett tycker jag han verkar riktigt bra. Pengar finns det gott om så det är nog inga problem och Honkavaara vill ju gärna ha snabba mittbackar och därtill är det ju bra att han är svensk medborgare då det redan finns för många utländska spelare i laget. Så vill han gå till Djurgården är han nog välkommen.

Citat:

Fast går han till Djurgården kan ju Degerfors kräva en stor vidareförsäljningsklausul om de vill och på så vis "få betalt två gånger" för honom.
Citera
2025-11-11, 14:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Han tillhörde ju Hammarby som tonåring så jag är tveksam till om han verkligen vill spela för Djurgården?
Var med i laget som tog P19 guld 2019 vill jag minnas. Såg honom en del då och han var riktigt vass som stor och tung forward. Tyvärr fick han stora delar sina säsonger i HTFF spoilerade av korsbandsskador(?).
Citera
2025-11-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var med i laget som tog P19 guld 2019 vill jag minnas. Såg honom en del då och han var riktigt vass som stor och tung forward. Tyvärr fick han stora delar sina säsonger i HTFF spoilerade av korsbandsskador(?).
Skadad mycket även i Odd, startade totalt nio matcher på två år där.
I år drog han baksidan så fort han satte foten på plastmattan i 3-hallen, i övrigt skadefri. Tror han ska hålla sig till riktigt gräs.
Citera
2025-11-11, 15:00
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Han tillhörde ju Hammarby som tonåring så jag är tveksam till om han verkligen vill spela för Djurgården? Men kanske hans bror Isak har övertalat honom om att det är ett bra steg i karriären eller nåt?

Men för min del hoppas jag han går till Djurgården, av det lilla jag sett tycker jag han verkar riktigt bra. Pengar finns det gott om så det är nog inga problem och Honkavaara vill ju gärna ha snabba mittbackar och därtill är det ju bra att han är svensk medborgare då det redan finns för många utländska spelare i laget. Så vill han gå till Djurgården är han nog välkommen.

Fast går han till Djurgården kan ju Degerfors kräva en stor vidareförsäljningsklausul om de vill och på så vis "få betalt två gånger" för honom.
fotbollsspelare är professionella och bryr sig inte om klubb. klart han hellre spelar i djurgårn med lite mer deg i fickan.
Citera
2025-11-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Men blir det inte jättekrångligt om Kalle Karlsson kommer in som ny tränare?
Upplagt för stora och eventuellt förödande missförstånd om de har samma initialer på overaller och sånt. Nä, bättre att ni gör er av med Kazper då.
Citera
2025-11-11, 15:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Klart Hien ska spela i Djurgår'n.

Hans farsa går ju på matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in