2025-11-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det största problemet med ert fuskbygge är att det är för många utlänningar så folk måste lämnas utanför truppen. Det är inte hållbart i längden. Men det är betydligt fler än Bosse som behöver steppa upp på sin sportchefsroll.

Jag förmodar att ni dessutom blir av med genom tidernas dyraste divison 1 spelare sett till lön, gnagaren Magnus Eriksson och hans 3.5-4.5 (?) miljoner kontrakt nu och kan lägga det på någon bra spelare istället.
Det är ju dock han som är ansvarig för truppen och givet att han styr precis allt själv så är det ingen annan än honom som går att lägga det haveriet på. En ny VD och en mer aktiv styrelse kanske kan ändra på just det, men fram tills dess så är det han och ingen annan som bär ansvaret för allt som rör truppen.

Mange Erikssons kontrakt går ut och kommer inte förlängas så det är en icke-fråga. Däremot pågår ju samma princip som när han fick sin superförlängning. Att det betalas för vad som presterats tidigare.

Piotr Johansson, Jacob Une och Hampus Finndell fick nya kontrakt det senaste året för att de bidragit till framgångar långt bak i tiden. 2026 är det sannolikt att ingen av de ens tar plats i matchtrupperna.
Citera
2025-11-10, 12:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det största problemet med ert fuskbygge är att det är för många utlänningar så folk måste lämnas utanför truppen. Det är inte hållbart i längden. Men det är betydligt fler än Bosse som behöver steppa upp på sin sportchefsroll.

Jag förmodar att ni dessutom blir av med genom tidernas dyraste divison 1 spelare sett till lön, gnagaren Magnus Eriksson och hans 3.5-4.5 (?) miljoner kontrakt nu och kan lägga det på någon bra spelare istället.

Japp, Magnus Erikssons kontrakt löper ut vid årsskiftet och likaså de f.d. tränarna Kim och Tolles, så där sparar DIF några kronor.
Citera
2025-11-10, 12:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://www.hammarbyfotboll.se/nyheter/philip-berglund-blir-hammarbys-chefsscout

Philip Berglund lämnar sin tjänst som sportchef i Brommapojkarna för att återvända till Hammarby, där han nu blir klubbens nya chefsscout. Berglund arbetade tidigare i Bajen mellan 2018 och 2022 och ser fram emot återkomsten.
Citera
2025-11-10, 12:24
Medlem
snillet_1s avatar
BP:s sportchef Philip Berglund blir chefsscout i Bajen:

Citat:
Hammarby förstärker den sportsliga organisationen genom att ta in Philip Berglund i rollen som chefsscout. Philip har varit i Hammarbys organisation tidigare, men kommer närmast från sportchefsrollen i Brommapojkarna.

Philip Berglund träder i tjänst från och med årsskiftet i rollen som chefsscout. Dessutom kommer han få det sportsliga ansvaret över HTFF.

https://www.hammarbyfotboll.se/nyheter/philip-berglund-blir-hammarbys-chefsscout
Citera
2025-11-10, 13:07
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Mest nyfiken på fliken med Perlskog.
Det är väl bara spank bank?

Extremt positiv till Berglund in som chefsscout.
Citera
2025-11-10, 13:23
Moderator
Ancistruss avatar
För Djurgårdens del kan nog många viktiga spelare försvinna under vintern.

Med tre målvakter tror jag någon av dem får lämna, min gissning är Rinne.

På backsidan tror jag Kosugi kommer få ett bud och försvinna. Sedan finns det ju tre högererbackar, men jag tror Ståhl flyttas upp till högerytter och Johansson och Bergwall båda blir kvar. Bergwall kanske kommer flyttas till vänsterback? Mittbackarna blir nog samtliga kvar, Danielssons kontrakt gissar jag förlängs ett år.

På mittfältet tror jag både Ekdal och Schüller kommer lämna och måste ersättas. Siltanen blir kanske kvar till sommaren?

Zugelj kommer nog försvinna, likaså Sawo. Priske kommer nog få ett bud och lämna. Tokmacs kontrakt löper ut och jag gissar att han lämnar.

Så mao kommer Djurgården ha en än större kassa, men kommer behöva förstärka med rätt många nya namn.
Citera
2025-11-10, 13:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Siltanen blir kanske kvar till sommaren?
Han behöver väl säljas i detta fönster för annars börjar väl den korta kontraktstiden påverka försäljningspriset?
Citera
2025-11-10, 14:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det är väl bara spank bank?

Extremt positiv till Berglund in som chefsscout.
Jag med. Otroligt jävla glad.
Ryktades ju om honom som sportchef till aik. Det gjorde mig ledsen. Sedan låg det kanske inte något i det ryktet men man vill ju gärna tänka att han stod i valet och kvalet och valde oss
Citera
2025-11-10, 14:30
Medlem
Hur ser ni aik:are på Kazper Karlsson inför 2026? Helvete vad fin han var hos oss under hösten, så tack för lånet. Vi hade garanterat åkt ur utan honom (och ett par andra lyckade sommarförvärv).
Har ni plats i elvan för honom? För han ska i alla fall inte sitta och ruttna på någon bänk, det är han alldeles för bra för. Det där en en 90 minuter x 30 omgångar-spelare på ett allsvenskt mittfält.
Citera
2025-11-10, 14:36
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han behöver väl säljas i detta fönster för annars börjar väl den korta kontraktstiden påverka försäljningspriset?

Enligt transfermarkt har han kontrakt t.o.m. 31/12-2027, så jättebråttom är det ju inte. Men åtminstone inom det närmsta året är det nog lämpligt om han säljs. Så jag tror inte det är några problem om han är kvar till sommaren 2026 om man inte får ett riktigt bra pris nu.

(Förutsatt att transfermarkts uppgifter stämmer alltså.)
Citera
2025-11-10, 14:47
Medlem
girigfans avatar
shysst trådstart, de där elefanterna kan väl knappast ses som drömvärvningar för bajen
Citera
2025-11-10, 20:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
shysst trådstart, de där elefanterna kan väl knappast ses som drömvärvningar för bajen
fan alltså... jag minns när datadriven rekrytering i Bajen innebar att kika lite på YouTube. Vad fan har hänt med världen?

Vad hände med ryktet om Judas till Kalifatet? Det där är ju en match made in Islamic heaven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in