Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
HR dom är inte prejudikat heller och situationen/bevisläget är inte samma det det målet som det är för dig.
Sedan finns både TR och HR domar sedan mer än 15år bakåt i tiden. Finns inget skäl alls till att vänta på bedömning i Leijnegards mål i HR.
Men som sagt, förvänta dig inte att en anmälan leder till något. Mer än 90% läggs ned.
Ganska mycket besvär för som mest 10 000kr.
Som målsäganden i Smällkyssmålet sa (med gråten i rösten) är det en "otrolig kränkning", inte långt ifrån våldtäkt, att någon kysser en utan samtycke. Eftersom TR dömt till målsägandes fördel och alla ska vara lika inför lagen ser jag inte varför de inte skulle hålla med mig om att det var otroligt kränkande för mig att fel kvinna kysste mig framför den andra och att det dessutom blev en "scen" av det hela som slutade till min nackdel och förlust.
10 000kr kanske inte är mycket för dig och jag kan själv tycka att gärningspersonen kommer billigt undan men det hade gett mig en möjlighet att åka utomlands och bearbeta den otroliga kränkningen.
Mitt skäl för att vänta är för att ifall HR redan skulle ha dömt till Leinegards fördel när det väl blir min tur för rättsskipning så finns inte längre något syfte med att ta det till rätten. Då tar jag hellre förlusten av kvällen och hittar något annat sätt att tjäna pengar - lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bullfetta
Vad är du för en karl som inte ens tål en liten puss? Göra rättssak av en sådan struntsak. Väx till dig, vettja.
Det finns inte längre någon "liten puss". Det är 2025 och det är inte längre okej att pussa någon, stort eller litet, utan samtycke utan det är en "otrolig kränkning". Dessutom var jag i en slags beroendeställning den kvällen. Ej i juridisk betydelse, men ändå.
Att få pengar från Lex-Leijnegard ser jag inte som annorlunda från att söka bostadsbidrag. Det är något alla har rätt till enligt lag.
Citat:
Ursprungligen postat av
torkskap1
Nej tyvärr det går inte. Den rosa lagboken ser till att enbart stackars kvinnor som blir utsatta för en grov pussning blir brottsoffer, men en kvinna hade aldrig blivit dömd för att ha pussat en man, det hade nog inte ens blivit åtal av det hela.
Vi är inte lika inför lagen. Kvinnor får ju dessutom inget eller mildare straff än män för exakt samma brott.
Det här skrämmer mig. Om vi inte alla har samma rätt att tjäna pengar på lagen, då är vi ingen rättsstat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kravallstaket
Tänk på att feminiseringen har gått så långt att "matchomän" typ han Jan Jönsson är feminister.
Du kan åka fast för allt ... typ att det är ditt fel att hon har kysst dig pga klimatförändringen.

Förjävligt om det har blivit så illa.