2025-11-06, 13:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Det är bara att se henne på stan brevid tex Sofia eller Sandra, där funkar inga filter & hon ser rejält stor ut brevid dom, så det är väl därför hon svälter sig o mår skit vilket speglas i hennes ögon. Min iakttagelse!

Nej men jättebra att jämföra henne med Sofia, fd anorektiker som fortfarande är väldigt smal, och den vandrande pinnen Sandra.
Om det är något som är proana så är det din retorik.
Citera
2025-11-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Nej men jättebra att jämföra henne med Sofia, fd anorektiker som fortfarande är väldigt smal, och den vandrande pinnen Sandra.
Om det är något som är proana så är det din retorik.
Ok men jag menar att det är så anorektisk hon vill se ut därav hennes korkade stå på tå & att suga in magen och klä sig i för små kläder, summa summarum hon ser sig brevid två skelett och då ser hon att det är lång väg till detta ideal!!!!!min mening min reflektion!!
Citera
2025-11-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
F ö la Pontus ut jättefina bilder från Mallorca. Elsa är en bra fotograf men tror nästan han är ännu bättre! Mycket känsla i bilderna.
Jag gillade nästan Aminas bilder bäst. Eller det såg i alla fall ut som om hon hade den roligaste semestern om man tittade på bilderna. Att hon vågade ha en illgul kjol gjorde det dessutom lite färggladare än Elsas väldigt dämpade färgskala.
Citera
2025-11-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherry-ames
Jag gillade nästan Aminas bilder bäst. Eller det såg i alla fall ut som om hon hade den roligaste semestern om man tittade på bilderna. Att hon vågade ha en illgul kjol gjorde det dessutom lite färggladare än Elsas väldigt dämpade färgskala.
Följer inte Amina, men tack för tipset, väldigt fina bilder! Hon verkar dock också anorektisk, jobbigt för Elsa att omge sig med så magra vänner. Och very hipster- pretto par Amina och hennes snygge man.
Senast redigerad av Fridafogel99 2025-11-07 kl. 11:09.
Citera
2025-11-10, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherry-ames
Nu tar ju inte Elsa ut svängarna precis men just de där anklagelserna om färglöshet tycker jag är lite orättvisa. Elsa är, enligt mig, vackrast i svart och färgskalor som platsar inom soft summer-territorium. Förstår helt varför hon håller sig där oftast. En illgul kjol är däremot fantastisk på Amina.
Citera
2025-11-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Nu tar ju inte Elsa ut svängarna precis men just de där anklagelserna om färglöshet tycker jag är lite orättvisa. Elsa är, enligt mig, vackrast i svart och färgskalor som platsar inom soft summer-territorium. Förstår helt varför hon håller sig där oftast. En illgul kjol är däremot fantastisk på Amina.
Hon är ju de facto vääääldigt beige och färglös.Hon skulle lätt klä utmärkt i annat än beige svart o vitt om hon ville...! Hon klär sig oftast tråkigt,har noll stilkänsla eg. Och äter tråkigt också.Idag bilder på två grönsskstallrikar och en granolatallrik. Hoppas bli överraskad en enda gång i hennes blogg,men det sker aldrig...så jag lägger ned.Nån här kan väl hojta till om det händer nåt oväntat i bloggen?!
Citera
2025-11-10, 10:38
Medlem
Hoppas verkligen att de bara står o poserar med sina penslar i Lynns rum. Ingen målar väggar i sina vardagskläder, får hon färg på en ullkjol är det svårt att få bort. Kanske under hennes värdighet att visa sig på bloggen i sina riktiga arbetskläder. Dessutom behöver hela golvet täckas då det stänker små små prickar av att måla m roller.
Citera
2025-11-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon är ju de facto vääääldigt beige och färglös.Hon skulle lätt klä utmärkt i annat än beige svart o vitt om hon ville...! Hon klär sig oftast tråkigt,har noll stilkänsla eg. Och äter tråkigt också.Idag bilder på två grönsskstallrikar och en granolatallrik. Hoppas bli överraskad en enda gång i hennes blogg,men det sker aldrig...så jag lägger ned.Nån här kan väl hojta till om det händer nåt oväntat i bloggen?!
Håller med, även på semester lika färglös och tråkig. Deras unge får leka m småbarn, samma kalorisnåla måltider & trist text. Sedan det ICKE blåa rummet, herregud får ungen inte bestämma ngt själv, färgen är soft soft grå med litet inslag av ljusblå. Inget julpynt heller fast hon har barn, föraktar personer som tycker att det bara skall vara vuxet o beige trots jultider!!!min åsikt mina tankar!
Citera
2025-11-15, 08:57
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Håller med, även på semester lika färglös och tråkig. Deras unge får leka m småbarn, samma kalorisnåla måltider & trist text. Sedan det ICKE blåa rummet, herregud får ungen inte bestämma ngt själv, färgen är soft soft grå med litet inslag av ljusblå. Inget julpynt heller fast hon har barn, föraktar personer som tycker att det bara skall vara vuxet o beige trots jultider!!!min åsikt mina tankar!
Lol, ”jultider”. Det är mitten av november. Först om två veckor är det första advent. Om sex veckor är det jul.
Skulle vara skönt om folk slutade med det jäkla ”novent” och påhittet att julen ska börja efter höstlovet. Riktiga julen blir ju helt förstörd för den är helt utarmad av gåpåiga julhetsare som totalt dödar stämningen. Varför inte börja hetsa om midsommar vid påsk också?
Men Elsa är ju en av dem. Julinlägg publicerades i går så Lynn får nog sitt julpynt får du se.

Ja, stackars Lynn som fick tillbringa höstlovet på Mallorca fastän de andra barnen inte matchade i ålder…
Jag kan också störa mig rejält på vissa saker hos Elsa men hon verkar vara en riktigt fin och bra mamma och Lynn ser harmonisk, glad och trygg ut. Elsa verkar också vara genuint snäll. …och det är det verkligen inte alla som är. Att hon stundom är fånigt tillgjord och smalposerar (vilket hon uppenbarligen gör även om cockatrise vill lägga skulden på oss även om det är Elsa som influencer som är en bärande del av hetsen för alla andra) är mindre bra sidor, ja. Men att vara en genuint snäll person tycker jag väger upp det med råge. Fattar inte hur du kan hata henne så mycket.
Citera
2025-11-15, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Lol, ”jultider”. Det är mitten av november. Först om två veckor är det första advent. Om sex veckor är det jul.
Skulle vara skönt om folk slutade med det jäkla ”novent” och påhittet att julen ska börja efter höstlovet. Riktiga julen blir ju helt förstörd för den är helt utarmad av gåpåiga julhetsare som totalt dödar stämningen. Varför inte börja hetsa om midsommar vid påsk också?
Men Elsa är ju en av dem. Julinlägg publicerades i går så Lynn får nog sitt julpynt får du se.

Ja, stackars Lynn som fick tillbringa höstlovet på Mallorca fastän de andra barnen inte matchade i ålder…
Jag kan också störa mig rejält på vissa saker hos Elsa men hon verkar vara en riktigt fin och bra mamma och Lynn ser harmonisk, glad och trygg ut. Elsa verkar också vara genuint snäll. …och det är det verkligen inte alla som är. Att hon stundom är fånigt tillgjord och smalposerar (vilket hon uppenbarligen gör även om cockatrise vill lägga skulden på oss även om det är Elsa som influencer som är en bärande del av hetsen för alla andra) är mindre bra sidor, ja. Men att vara en genuint snäll person tycker jag väger upp det med råge. Fattar inte hur du kan hata henne så mycket.

Håller med fullständigt. Elsa må vara osäker i sig själv och lite pretto. Men till skillnad från andra bloggare så verkar hon genuint snäll, omtänksam och bjussig. Hon vågar ställa upp i program som masked Singer och delger även sina misslyckanden i bloggen.
Citera
2025-11-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Håller med fullständigt. Elsa må vara osäker i sig själv och lite pretto. Men till skillnad från andra bloggare så verkar hon genuint snäll, omtänksam och bjussig. Hon vågar ställa upp i program som masked Singer och delger även sina misslyckanden i bloggen.

Märkligt hur hon gått från att kännas rätt så självsäker till att verka så oerhört osäker. Inte tillräckligt smal, snygg eller rätt, alltid apa efter andra i allt. Tror kanske det har mycket med avsaknaden på en yrkesidentitet att göra för henne. Eller bildningskomplex. Men istället för att göra något åt det så shoppar hon och speglar sig och poserar och filtrerar. Hoppas körkortet kommer snart dock, det är bra gjort.
Citera
2025-11-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina

Blev mycket besviken när jag läste att Lynn inte får ha sportaktiviteter för att hon inte orkar med det schemat. Det är en sak man bara gör för sina barns skull, det är en del av att vara både vuxen och förälder. Plus att Lynn har väl en till förälder? Begriper inte hur hon stressar upp sig så för detta, tänk om han egentligen vill spela fotboll eller så. Det är inte så hemskt som hon tror, barnen kan åka med andra föräldrar och senare kompisar själva till träning, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in