2025-09-28, 20:12
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Standarden vid all skrinkflation är att minska förpackningsvikt/storlek och sänka priset något..obs inte kilopriset.
efter 6-12 mån höjer man till vad den större förpackningen kostade och därmed kilopriset "utan att Svensson" hänger med/orkar bry sig.
Ja förståss, nu fattar jag hur du menade det.. måste haft någon tillfällig blackout.
Citera
2025-09-28, 23:35
Medlem
Jag köpte ett gäng 10g marabou för 6.90 kr hg i helgen.
Citera
2025-09-29, 14:31
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole

Precis. Vad är det för fel på folk som köper de stora chokladkakorna till ockerpris när exakt samma choklad finns för en bråkdel av kostnaden några meter bort?

Det fanns för övrigt en nyhet senast. Marabou nougat krisp.
Njut av utsökta nougat krisp. Krämig och len hasselnöts- och mandelnougat som smälter i munnen med krispiga bitar. Varje tugga blir en härlig blanding av fylligt, mjukt och krispigt. Klassiker; nu i lösvikt med extra krisp.
Bild
Senast redigerad av DenverAirport 2025-09-29 kl. 14:34.
Citera
2025-09-29, 16:29
Medlem
DammigHyllas avatar
Marabou känns verkligen som värst i klassen senaste åren. Mycket mindre kakor och mycket högre pris. Nej tack!
Citera
2025-10-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Anser du att EU borde bojkottas då de köper rysk olja- och gas? För du hycklar väl inte? Dessa bojkotter är så patetiska så det finns inte. Du skulle verkligen få leva på livets nödtorft om du verkligen gick in för bojkott av alla länder som gjort en oförrätt.

Självklart gör det långt mycket mer ont i mig att EU tillåter import av rysk olja och gas. Det är ju pengar som kan användas direkt till att döda civilister i Ukraina. Men det jag kan göra är att inte köpa Marabou, och då gör jag inte det.
Citera
2025-10-08, 01:37
Medlem
Snart kanske man kan köpa en "super size me" marabou?? I framtiden?
Citera
2025-10-09, 15:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Idag upptäckte jag att min stora Hemköpsbutik plockat bort denna från lösvikten. Det är väl Mondolez som vill ha för mycket betalt.
Citera
2025-11-09, 19:12
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Idag upptäckte jag att min stora Hemköpsbutik plockat bort denna från lösvikten. Det är väl Mondolez som vill ha för mycket betalt.
Samma här. Finns inte kvar.
Citera
2025-11-09, 19:18
Medlem
Duvlorts avatar
Mondelez agerar som sossarna i Sverige, man gör allt för att få folk att välja annat.
Citera
2025-11-09, 19:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Samma här. Finns inte kvar.

Som fan. Jag upptäckte nyss att den försvunnit från min butik också. Sneaky bastards.
Citera
2025-11-09, 19:57
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Stödjer man inte Ryssland om man köper marabou?
Fast alla rimliga människor stödjer Ryssland ändå. Att då välja produkter från företag som inte deltar i Västs fåniga sanktioner är en liten form av slacktivism som ändå värmer i hjärtat att delta i. Vi hoppas givetvis på att pengarna Ryssland tjänar i bolagsskatt från såld choklad omsätts i stora raketer och tung ammunition.

Själv köper jag uteslutande Marabou. Jag gillar många av produkterna och det är alltid roligt att se eventuella missnöjda miner hos boomergubbar när man lastar upp godiset. Man vet att de jävlarna suttit och läst Wilderängs hatblogg men eftersom de även är svenskar så är de naturligtvis också konflikträdda och nöjer sig därför med att stirra surt. Inte så mycket nu längre men för ett par år sedan när Maraboubojkotten var aktuell blev det ibland sura miner vid godishyllan.

Marabou skulle för trolleriets skull bifoga en servett med varje chokladkaka, en servett med tryck av den ukrainska flaggan. Så att man har något att torka sig runt munnen med efter att ha kalasat på chokladen, tänker jag.
Senast redigerad av Galejan 2025-11-09 kl. 20:00.
Citera
2025-11-10, 08:47
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Snart kanske man kan köpa en "super size me" marabou?? I framtiden?
Det finns/fanns en chokladkaka på 250 g.
https://gottebiten.se/marabou-king-size-mjolkchoklad-250-g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in