Citat:
Ursprungligen postat av
duenna3
Stödjer man inte Ryssland om man köper marabou?
Fast alla rimliga människor stödjer Ryssland ändå. Att då välja produkter från företag som inte deltar i Västs fåniga sanktioner är en liten form av slacktivism som ändå värmer i hjärtat att delta i. Vi hoppas givetvis på att pengarna Ryssland tjänar i bolagsskatt från såld choklad omsätts i stora raketer och tung ammunition.
Själv köper jag uteslutande Marabou. Jag gillar många av produkterna och det är alltid roligt att se eventuella missnöjda miner hos boomergubbar när man lastar upp godiset. Man vet att de jävlarna suttit och läst Wilderängs hatblogg men eftersom de även är svenskar så är de naturligtvis också konflikträdda och nöjer sig därför med att stirra surt. Inte så mycket nu längre men för ett par år sedan när Maraboubojkotten var aktuell blev det ibland sura miner vid godishyllan.
Marabou skulle för trolleriets skull bifoga en servett med varje chokladkaka, en servett med tryck av den ukrainska flaggan. Så att man har något att torka sig runt munnen med efter att ha kalasat på chokladen, tänker jag.