2025-09-28, 02:15
Medlem
Vem bryr sig vad det kostar? Skiten är ju oätbar smakar ju inte ens choklad längre.
Citera
2025-09-28, 02:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnurgberg
Jag hoppas en del av prisökningen beror på att det fortfarande finns människor som bojkottar Mondelez för att de fortsätter stödja rysk krigsekonomi genom att inte lämna Ryssland. Men antagligen är det mest kakaopris och allmän girighet som höjt priserna.

Anser du att EU borde bojkottas då de köper rysk olja- och gas? För du hycklar väl inte? Dessa bojkotter är så patetiska så det finns inte. Du skulle verkligen få leva på livets nödtorft om du verkligen gick in för bojkott av alla länder som gjort en oförrätt.

Krympflasjonen består för att konsumenterna fortsätter valsa efter producenternas pipa och köper deras överprisade skitvaror! Marabou är bara en av väldigt mången som anammat denna "scam".
Citera
2025-09-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
200gr blev 185 och nu 160gr.
Det är en hel rad borta.

Vad tycker ni om det?

Själv går shrinkflation bort totalt. Höj priset om det behövs istället.
Kommer välja bort all Marabou tills 200gr är tillbaka.
Håller med. Höj priset ännu mer istället om det nu behövs. Liksom våga stå för den verkliga höjningen. Jag tycker även samma när det gäller alla dolda skatter som moms. Avskaffa all moms och höj den vanliga skatten. Hatar när de försöker dölja och manipulera sådant här.
Citera
2025-09-28, 02:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Apotekarnes julmust har alltid varit 1.4 liter.

Här har du ett foruminlägg från 2004 som nämner deras 1.4 L flaska: https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=81240&p=606235
Verkar som bytet skedde 2003/2004 när man söker på det. Övrig läsk från Carlsberg gick samma öde 2021?
Citera
2025-09-28, 02:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Håller med. Höj priset ännu mer istället om det nu behövs. Liksom våga stå för den verkliga höjningen. Jag tycker även samma när det gäller alla dolda skatter som moms. Avskaffa all moms och höj den vanliga skatten. Hatar när de försöker dölja och manipulera sådant här.
Tack, en frände i höstmörkret som fattar.
Citera
2025-09-28, 03:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Köper inte Marabou längre!
Citera
2025-09-28, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokolov
Ja dom där undersökningarna har jag sett…

”Skulle du överväga att fortsätta köpa varan även om innehållet var något mindre än vad det är idag?”

Något i den stilen.
Näe, man brukar inleda testsamarbeten med tiotusentalet personer, som varar under många år, både ur normala befolkningen och även institut. Så gör alla större livsmedelsmärken.
Det tog väldigt många år av kontinuerlig testning för att ens få fram grundsmaken av Marabou choklad.
Citera
2025-09-28, 05:01
Medlem
Hehe, något annat. På mitt Citygross brukade de ha Vannameiräkor färdigmarinerade i kyldisken, korean style o nåt annat. Såg nu att de kartongerna gått ner från 300g till 220g. I lösviktsgodisdelen brukade det finnas många choklad, typ geishakarameller,fazer dito i papper och små chokladkakor typ plopp marabou. Nu fanns bara kexchoklad där bland allt annat. Förutom centerstyckeschoklad o lite annat m tveksam chokladmängd.
På kylda köttdisken har jag reagerat över att rostas blivit betydligt dyrare i närtid. Typ runt 300kr/kg. Var inte länge sen man kunde få det för 179kr/kg.
Lite konstigt att man inte slutat sälja vissa saker pga låg efterfrågan kopplat till prisnivån. Får man ständigt för lite vinst på sänka priset och matprodukten får slängas och ger totalt sett förlust. Så slutar man väl sälja den? Eller tror de kunder går till andra om den inte finns i disken.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-09-28 kl. 05:08.
Citera
2025-09-28, 06:32
Medlem
serjisnebels avatar
Marabous chokladkakor, vilket förfall. Köpte en till två 200 grammare i veckan förr. Bojkottat sen priset steg till över 25kr.
Citera
2025-09-28, 06:40
Medlem
Edward1992s avatar
Marabou mjölkchoklad 165g kostar 30,90 styck med "kakaohalt" på 30%.
Willys Garant 70% kakao 100g kostar 24:90

Mmm.. Moskva.
Citera
2025-09-28, 07:42
Medlem
Fantens avatar
Det hade ju varit en sak om priset sjönk när storlekarna gör det, men istället så tenderar det ju att bli dyrare.

Mitt lifehack är att köpa det i lösvikt istället. Kan skilja upp till 30 kronor per kilo.
Citera
2025-09-28, 07:58
Avstängd
Unobosss avatar
Jag bojkottar alla varumärken som krymper i storlek men växer i pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in