Citat:
Ursprungligen postat av
Lunthar
Jag har bara en 5-penna men jag är också lite sugen på att beställa så man får hemkörning istället. Men kan man bara få leverans på kvällar och helger?
Ursäkta mitt icke-svar.
Ursäkta sent svar! Det är bara på helger verkar det som och det är två veckors leveranstid så man får ha lite framförhållning när man märker att det börjar ta slut. Jag bor i en pytteort så jag fick beställa hem till mina föräldrar som bor i en stad, de verkar inte leverera till "landsbygd".
Citat:
Ursprungligen postat av
FuckingDuck
Jag betalade 4800:- för 15 mg på apoteket för några veckor sen. Verkar vara samma pris på dom flesta "fysiska" apoteken vad jag kunde se.
Oj. Jag undrar om det varit nån prisrush? Jag har ju kvar det receptet och gick in och kollade nu igen och det är fortfarande kvar på knappt 7000 på alla apotek jag kan se, det verkar inte finnas i lager på något fysiskt apotek i Gävleborg just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunthar
Alltså det här illamåendet, hur råder man bot på det?? Mår illa både på morgonen och kvällen.
Det på morgonen brukar avhjälpas med lite frukost men nu på kvällens känns det inte som något hjälper. 🤢
Har testat åksjuketabletter och medicin mot halsbränna (och ätit något).
Påminner om att vara sådär bakis och äcklig. 😅
Jag har tagit medicinen sedan i december. Började på 2,5 och är nu på 10. Illamåendet var lite till och från det första halvåret ungefär, det var som värst när jag precis gått upp till 5. Det är bara att hålla ut så släpper det så småningom. Se till att inte äta för lite eller vänta för länge mellan måltider. Ha nån sån Wasa-knäcke, en proteinbar eller något i väskan som du kan ta som nödmat om du vet att middagen kommer dröja pga ärenden eller liknande.