FUP:en finns i början av denna tråd.
Identifikation hos polisen misslyckades. Målsägande förmådde inte särskilja gäringspersonen från andra personer (troligtvis svarta pojkar även de). DNA-prov togs på offret där det borde finnas enligt gärningsbeskrivningen, men gav inget som helst stöd som bevisning.
Hon borde rimligtvis ha haft DNA från någon gärningsperson på sig annars där tester togs enligt FUP:en.
Gärningsmannen bodde dessutom i närheten, så det var inte så märkligt att han var i området och cyklade omkring.
Det finns helt klart rimliga tvivel i huruvida den dömda personen har gjort sig skyldig till våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FreshCandy
Jag säger inte att det inte har gått till på det viset hon beskriver. Men detta är vanligt med "stödvittnen" Dvs saker hon själv har berättat till kompisar
Inte typiskt tillvägagångssätt för en våldtäktsman.
Stämmer allt detta så är det iofs allvarligt, hur full man än är. Att hon kan ha kryddat till det är inte helt omöjligt.
Här ser vi vilket lotteri svensk domstol är, samma bevisning, ena friar, andra fäller.
Höga beviskrav för våldtäkt i Sverige?
Det finns egentligen inga bevis för att han har tryckt upp fingrar. Däremot är det klarlagt att det är en jävla idiot som är full. Men rätt ska vara rätt. Eller ska ni passa på att kalla han för pedofil också? Han var ju 18 hon 16.
Hmm. Skulle vara intressant att lösa fupen faktiskt. Av det som hittills framkommit så ser jag det svårt att döma för våldtäkt i 3 år.
Sexuellt ofredande 1 år låter mer lämpligt.
Iofs så var hon helt oskyldig och påväg hem, och har inte själv närmat sig problem. Eftersom idioten var så full och inte kan komma med en rimlig berättelse så får man väl gå på hennes version. Dock ser jag inte straffvärdet vara så högt som i domen.
Var det en hel öde gata? Låter som att det endå fanns folk där omkring men kanske inte vid själva övergreppet? Var det helt öde så ska straffet skärpas givetvis. Fupen skulle vara intressant.