Citat:
Ursprungligen postat av
FarsistFemenist
Tack för länken.
Då har vi i alla fall en verifierbar artikel att utgå från som visar att sökhund markerat vid bilspåren och vid ett hus.
Det är bra att kunna luta resonemang på öppna källor som alla här kan läsa själva.
Den här artikeln nämner dock inte två olika platser, vilket var just den formuleringen som diskuterades tidigare om jag inte missuppfattat.
Så då håller vi isär dessa två nivåer av påståenden:
Det som finns belagt i artikeln – OK
Det som går längre än artikeln – Spekulation
Det är viktigt att särskilja fakta från tolkning så vi inte blandar dem samman.
Jag har rätt bra kännedom om just Polisens besök hemma hos denna assistent, eller före detta assistent om vi ska vara noga. Och det som står i EP om idhundens markering vid huset.
P kontaktade Polisen då en ID- hund markerat vid ett hus där en kvinnlig assistent bodde ihop med sin kriminella partner ”en som rör sig i gäng värre än ett mc-gäng” sa P då.
Men Polisen fann inte Essie eller att hon på något vis skulle ha vistats där, ärendet hann knappt öppnas förrän det lades ner.
Därefter i November förra året lokaliserade P Essie till en gård strax utanför Enköping.
Enligt vad P sa så hade Essie vistats där, men konstigt nog så öppnade inte Polisen upp ärendet, det bordes ju ha ifrågasatts till de som äger denna påstådda gård.
Jag tror inte detta är sant att Essie skulle ha vistats där.
Tror dessvärre det bara var något som sades för att vilseleda och få alla att tro att Essie verkligen blev stulen och flyttades runt.
Nej, tycker alla ska inse att Essie är död.
Sen finns det enligt mig så många oklarheter i detta fallet och än om Polis och åklagare vet vad som hände Essie finns det inte tillräckliga bevis att åtala någon. Så fallet Essie kommer förbli olöst. Men att vissa fortfarande påstår det finns rättsprocesser mot bla HH och Crosstrails får gärna visa upp bevis på detta här då jag fått annan information.
Det som ligger kvar hos åklagaren gissar jag är den ekonomiska delen.