2025-11-08, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
Jag tror det är påhittat det du beskriver om hur Essie bragts om livet. Har du varit där eftersom du vet att det finns en panna? Kadaver av slakt av vilda djur förstår jag att man bränner är nog ngt annat än att döda sin hund. Och askan tas bort regelbundet skriver du och tycker detta hör till tråden. Tidigare har du förordat skjutning då du själv är insatt i jakt. Nu menar du att hon var sövd av människomedicin. Om man är kunnig får man avliva sin egen hund men inte avliva ett djur med en överdosering av receptbelagda mediciner för en människa.Har polisens hundar varit med i sök efter Essie ? Det var anlitade ID hundar och drönare vad jag fattat. Du får nyktra till först och komma med bevis om vi ska tro dej.

Har aldrig påstått att Essie är skjuten.
Sluta med din desinformation och dina hallucinationer angående vad jag har sagt.
Börjar tycka att du har inte någon fakta att komma med gällande Essie överhuvudtaget 😡
Du tar ut saker ifrån alla inlägg och manipulerar ut dina egna saker angående Essie ...

Som jag förstår så vill du bara infektera tråden då du inte har något själv att komma med..
Citera
2025-11-08, 17:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vilka mediciner har/hade A vid brottstillfället?
Vem betalde för sök med ID hundar och drönare, och vilka var dem som utförde eftersöket?

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är någon som påstår sig veta mycket om den första sökandet efter Essie, du kan fråga honom om detta :
https://i.imgur.com/bmIAWgV.jpg
Nu borde länken vara korrekt i mitt inlägg...

så att det inte råder någon tvekan :
Citera
2025-11-09, 17:03
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är lögn i tråden längre tillbaka och överbevisat
Det här visar varför källor är så viktiga i den här tråden.

Vi vet att Essie är försvunnen, men många av de påståenden som cirkulerat genom trådens historia har aldrig kunnat styrkas.
Därför bör alla specifika uppgifter som läggs fram också kunna följas av källa.

Annars blir det omöjligt att skilja realitet från rykten och diskussionen tappar sin grund.
Citera
2025-11-09, 17:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Det här visar varför källor är så viktiga i den här tråden.

Vi vet att Essie är försvunnen, men många av de påståenden som cirkulerat genom trådens historia har aldrig kunnat styrkas.
Därför bör alla specifika uppgifter som läggs fram också kunna följas av källa.

Annars blir det omöjligt att skilja realitet från rykten och diskussionen tappar sin grund.
så då utmanar jag dig att publicera all dokumentation du anser behövs här i tråden annars kommer inlägg som det du skriver här att vara helt bortkastade, precis som 8-9 av de andra inläggen du har skrivit på Flashback...
du nämner bara Essie förbigående och faktum är att om vi går ut från vad Lilla-Plutten skriver så saknas egentligen inte Essie eftersom PPP borde veta var hon hamnade...
Citera
2025-11-09, 19:28
Bannlyst
Citat:
Nu borde länken vara korrekt i mitt inlägg...

så att det inte råder någon tvekan :

Jag kollade länken, men det är ju ett inlägg ifrån en person..
Detta finns redan här i tråden, och är egentligen bara en trådsanning att det gått till på sådant sätt..
Citera
2025-11-09, 19:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag kollade länken, men det är ju ett inlägg ifrån en person..
Detta finns redan här i tråden, och är egentligen bara en trådsanning att det gått till på sådant sätt..
ja, du har helt rätt och den enda anledningen till att jag ens postade det nu var för att svara på Flugornas inlägg
Citera
2025-11-09, 19:42
Bannlyst
Citat:
ja, du har helt rätt och den enda anledningen till att jag ens postade det nu var för att svara på Flugornas inlägg

Tackar för förklaringen, då förstår jag mycket bättre 🙂
Citera
2025-11-09, 20:10
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
så då utmanar jag dig att publicera all dokumentation du anser behövs här i tråden annars kommer inlägg som det du skriver här att vara helt bortkastade, precis som 8-9 av de andra inläggen du har skrivit på Flashback...
du nämner bara Essie förbigående och faktum är att om vi går ut från vad Lilla-Plutten skriver så saknas egentligen inte Essie eftersom PPP borde veta var hon hamnade...
Det är inte jag som påstått att sökhundar lokaliserat Essies doft på två platser.

Jag frågade efter källa för det påståendet. På Flashback gäller fortfarande att den som gör ett specifikt påstående har bevisbördan för det.

Jag kommer inte ta ansvar för att styrka något någon annan skrivit.

Om det finns dokumentation som stödjer den ursprungliga uppgiften så får den som lade fram den presentera den.

Tills dess är det helt rimligt att behandla det som spekulation.
Citera
2025-11-09, 20:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det är inte jag som påstått att sökhundar lokaliserat Essies doft på två platser.

Jag frågade efter källa för det påståendet. På Flashback gäller fortfarande att den som gör ett specifikt påstående har bevisbördan för det.

Jag kommer inte ta ansvar för att styrka något någon annan skrivit.

Om det finns dokumentation som stödjer den ursprungliga uppgiften så får den som lade fram den presentera den.

Tills dess är det helt rimligt att behandla det som spekulation.
börja med att läsa tråden du det är en förutsättning för diskussionen här på Flashback också går man utifrån informationen i tråden och annat...
det är helt normalt med dokumentation för att motbevisa argument också och det gäller alla diskussioner i livet...
hur Essie var och vad som hände henne det ser inte ut som att du vill ha svaret direkt på så...
Senast redigerad av Notteliten 2025-11-09 kl. 20:39. Anledning: korrektion
Citera
2025-11-09, 20:39
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
börja med att läsa tråden du det är en förutsättning för diskussionen här på Flashback också går man utifrån informationen i tråden och annat...
det är helt normalt med dokumentation för att motbevisa argument också och det gäller alla diskussioner i livet...
hur Essie var och vad som hände henne det ser inte ut som att du vill ha svaret direkt så...
Det spelar ingen roll hur länge någon följt tråden, bevisbördan ligger alltid på den som lägger fram ett specifikt påstående.

Jag har inte gjort det påståendet, jag har bara efterfrågat källa för att kunna värdera det.

Om du eller någon annan har dokumentation som styrker uppgiften så får ni gärna länka den.

Annars är det rimligt att betrakta det som spekulation.
Citera
2025-11-09, 20:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur länge någon följt tråden, bevisbördan ligger alltid på den som lägger fram ett specifikt påstående.

Jag har inte gjort det påståendet, jag har bara efterfrågat källa för att kunna värdera det.

Om du eller någon annan har dokumentation som styrker uppgiften så får ni gärna länka den.

Annars är det rimligt att betrakta det som spekulation.
Det spelar en väldigt stor roll att veta de mest grundläggande sakerna i tråden innan man kräver för mycket av andra och när man inte visar någon intresse för Essie eller hennes liv blir det väldigt tydligt att ni inte är intressant att diskutera med förrän ni åtminstone har något vettigt att skriva...
Citera
2025-11-09, 21:01
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Det spelar en väldigt stor roll att veta de mest grundläggande sakerna i tråden innan man kräver för mycket av andra och när man inte visar någon intresse för Essie eller hennes liv blir det väldigt tydligt att ni inte är intressant att diskutera med förrän ni åtminstone har något vettigt att skriva...
Jag har visst intresse av fallet, annars hade jag inte frågat efter källor när specifika uppgifter läggs fram.
Det är inte orimligt att vilja se på vilket underlag ett påstående bygger, tvärtom är det en förutsättning för att kunna föra en seriös diskussion.

Så min fråga står kvar, vilken källa finns det för att sökhundar lokaliserat Essies doft på två olika platser?

Om det finns dokumentation är det bara att länka.
Om inte så behöver det framgå att det är spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in