Citat:
Ursprungligen postat av
Trekytt
Fläsket med Bosse och "Fläsket Brinner Featuring Bo Hansson – Live At Pistolteatern 1972" inhandlade jag direkt då den släpptes. Ett stycke musikhistoria.
Tycker att det är trist att de inte samlade kraft och gjorde en helt ny skiva då de ändå var igång runt 2010-2016-snåret. Hade de haft en ny skiva i turné-baggaget så kanske folk skulle fått nys om det och det kanske kommit lite mera än bara de mest inbitna på de sista konserterna?
Nåväl, tack till Fläsket för att jag fick spela in dom i Hägersten...det var en magisk konsert helt klart. Bengan var lite småsur först, men blev på bättre humör ju längre konserten pågick :-) Grym gitarrist förövrigt...lite bortglömd efter Kenny och de andra giganterna!
Fläsket på Pistolteatern 1972 är riktigt bra som Mellotronen gav ut.
Undrar om det hade gått att Fläsket Brinner gjorde en ny skiva under sin återförening?.
Det kanske fanns planer eller så rann det nog ut i sanden.
Men annars är nog allt material ute med Fläsket Brinner.
Även om jag hade gärna velat vara plats när Fläsket Brinner spelade som förband till Frank Zappa & The Mothers of Invention under deras konsert i Stockholms Konserthus den 1 december 1970.
Fläsket sägs ha spelat skjortan av Zappa, Inspelning finns som tur är på deras debutskiva.
Bengt Dahlén förtjänar lite mera uppmärksamhet måste jag säga.