Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Oj, framgår det i artikeln att anställningsavtal skrevs 2024-10-29?

I så fall kan vi få svar på vad läraren heter på imorgon.
Super!
Citera
2025-11-06, 21:34
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Super!

Ja, nu byggde det på att kommunen lämnar ut handlingen skyndsamt i enlighet med Tryckfrihetsförordningen, som är en grundlag.

Det gjorde de inte. 😆
Citera
2025-11-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ja, nu byggde det på att kommunen lämnar ut handlingen skyndsamt i enlighet med Tryckfrihetsförordningen, som är en grundlag.

Det gjorde de inte. 😆
Haha
Det dröjer
Citera
2025-11-08, 15:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethenipples
Hade eleven varit under 15 så hade han varit gripen (som nån redan nämnt i tidigare i tråden).

Ska man gripas, utredas och sen ev. häktas måste det först finnas en polisanmälan.
Läraren har jobbat under grundskoleförvaltningen som ansvarar för förskola till 9e klass.
Det gjordes ingen anmälan men ganska troligt att eleven då var under 15år.
Citera
2025-11-09, 17:32
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Läraren har jobbat under grundskoleförvaltningen som ansvarar för förskola till 9e klass.
Det gjordes ingen anmälan men ganska troligt att eleven då var under 15år.

Det är ju helt sjukt att kommunen varken polisanmält eller anmält till Lärarnas Ansvarsnämnd för att utreda indragen lärarlegitimation.
Citera
2025-11-10, 23:53
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Det är ju helt sjukt att kommunen varken polisanmält eller anmält till Lärarnas Ansvarsnämnd för att utreda indragen lärarlegitimation.
Nu är jag inte superinsatt i ämnet, men polisanmält vad? Vilken brottsrubricering?
Citera
2025-11-11, 08:34
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Så över 100 SMS per dag... Har de räknat långa SMS som flera SMS eftersom det kan registreras som det?

Kanske, ett annat alternativ är att läraren skrivit på samma sätt som många barn & ungdomar gör nuförtiden, då går det rätt fort att komma upp i de mängderna.

Vad menas egentligen med ”privat” relation här? Eftersom det inte står något om våldtäkt eller utnyttjande antar jag att inget sexuellt skett. Vad har de pratat om? Barnet har tydligen NPF. Kan det vara två autister som funnit varandra, där den äldre inte insett det olämpliga i att smsa om minecraft eller skalbaggar dygnet runt?
Citera
2025-11-11, 20:00
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Nu är jag inte superinsatt i ämnet, men polisanmält vad? Vilken brottsrubricering?

Brottsbalken 6 kap 10 a §, grooming. Men jag har inte heller fått fram så mycket information än.

Åtminstone borde de anmält till lärarnas ansvarsnämnd pga mängden kontakt.
Citera
2025-11-26, 11:41
Medlem
mesefils avatar
Jag hade vägen förbi Eslöv och klev in på kommunkontoret. Det gick fortare.

Det finns 1 lärare som skrev på anställningsavtal 2024-10-29, tillträdde tjänsten 2025-01-07 och som inte längre jobbar kvar.

Någon annan får gärna dubbelkolla att han turnerat genom de andra kommunerna också.

Joh*y Lövgre*
Arbetade på Eke*ässkolan
*=n

Anställningsgrad: 100%
Anställd som: Lärare
Lön: 51 000 kr
Citera
2025-11-28, 21:20
Medlem
Söker jag på det namnet får jag upp en linkedinprofil som säger att han arbetar i Bjärred. Samma person?
Citera
2025-11-29, 19:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag hade vägen förbi Eslöv och klev in på kommunkontoret. Det gick fortare.

Det finns 1 lärare som skrev på anställningsavtal 2024-10-29, tillträdde tjänsten 2025-01-07 och som inte längre jobbar kvar.

Någon annan får gärna dubbelkolla att han turnerat genom de andra kommunerna också.

Joh*y Lövgre*
Arbetade på Eke*ässkolan
*=n

Anställningsgrad: 100%
Anställd som: Lärare
Lön: 51 000 kr

Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Söker jag på det namnet får jag upp en linkedinprofil som säger att han arbetar i Bjärred. Samma person?

Hmm….
Om det stämmer har Joh*y jobbat på Rutbergsskolan i Lomma och bott i Lomma.
Sen jobbat på Bergaskolan, sen i Eslöv, sen i Lund, om han ännu jobbar är en annan fråga.
Joh*y som vi hittat är snart 62, att en lärare så ofta byter skola i den åldern är högst ovanligt.
Citera
2025-11-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm….
Om det stämmer har Joh*y jobbat på Rutbergsskolan i Lomma och bott i Lomma.
Sen jobbat på Bergaskolan, sen i Eslöv, sen i Lund, om han ännu jobbar är en annan fråga.
Joh*y som vi hittat är snart 62, att en lärare så ofta byter skola i den åldern är högst ovanligt.

Instämmer, verkligen sällsynt att någon lärare i den åldern rör på sig så mycket. Var han anställd på Bergaskolan när han skickade alla smsen eller vilken skola i Malmö var han då på? Och vem är skolledaren som ger honom referenserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in