2025-11-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, AA vet inte vad en IPO är och de där gratis tusenlapparna man ibland kan få är alldeles för små summor för att den store AA skall besvära sig med anmälan och dylikt.

Men jag är inte AA och även om portföljen är många gånger större än AA:s försöker jag maximera värdet av IPO:er genom att teckna på väldigt många depåer om jag kan lukta mig till gratispengar. Och kan jag spara en tusenlapp om året på att ha en viss fond hos Savr istället för Nordnet eller Avanza så tar jag den tusingen, som blir två för nästa fond, och tre osv. När man lägger ihop alla dessa tusenlappar blir det rejäla pengar. Men naturligtvis inte AA-pengar, för han befinner sig på en helt annan nivå än alla vi andra.

Klokt tänkt
Citera
2025-11-08, 20:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Hur många depåer får man ha på Nordnet? Själv fick jag nobben av Avanza när jag ville öppna ett fjärde ISK.

Till skillnad från AA har jag ingen ambition att maxa belåningen, så flera olika konton är inget problem. Jag tyckte helt enkelt att det vore kul att skilja olika inriktningar åt, t.ex. ett konto för svenska aktier, ett för utländska, ett för fonder, ett för gambling osv. för att lättare kunna följa utvecklingen.

Jag vill dock bestämt hävda att detta är det enda jag och AA har gemensamt i fråga om investeringar.
Citera
2025-11-08, 21:36
Medlem
MohinderHerbs avatar
Man funderar ju om han anammar hatet och utnyttjar det och bara sitter och ljuger eller om han är bipolär? Hans analysförmåga verkar ligga i linje med medel småsparare på Placeras forum och sedan clickbait-titlar på det. Skum snubbe.
Citera
2025-11-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA går in i veckan med EK 1165K / Lån 1543K (43/57) Han är +9% / +94K efter uttag.

Projekt "9/4" är +249%. Företagsportföljen är +22% hittills i år.

Buffert 175K + belåning.

Det svänger om AA. Inget hobbyhus, ingen vattenskoter och inte längre aktiemiljonär. Men arbetsfri och överbelånad

AA går in i veckan med EK. 803K / lån 1298K (32/68). Han är -6% / -63K FÖRE uttag och
-25% / -268K EFTER uttag hittills i år.

Projekt 9/4 är +131% Företagsportföljen är åter på minus, -19% i år.

Buffert 145K + belåning

AA har tagit ut 25K från befintligt belåningsutrymme i USA portföljen under veckan.

Det nya innehavet i "p-bolaget" (se ref tid i tråden eller podden Börsens Finest senaste avsnitt) Zinzino är värt 23K. AA har följt bolaget nära i 5 år som den noggranna analytiker han är Det innehavet finns i bufferten.

De 300K han förlorat den här veckan avsåg alltså dessa portföljer. Tillkommer förluster i tjp där aktiedelen i hans egen tjp är 100% Hexatronic eftersom AA "vill ha en extra fet pension".

AA har inte bytt namn på Stockpickingportf till surdegsportf ännu (han nämner inte ens namnförslaget ) men kommenterar portföljen med "helvete vad dåligt det går". Ingen är förvånad men det är den portfölj som AA rekommenderar ALLA att följa. 5 av 7 innehav är -41% - -77%, två innehav är på plus.
Fyra innehav ser AA som stora riskinnehav, Transtema, Nobia, Nimbus och Tourn. Ändå har han bara för en kort tid sedan tagit med dem i en portfölj som han rekommenderar ALLA att följa. Det är häpnadsväckande. Än mer obegripligt är att AA fortfarande ser den portföljen som den som har mest potential långsiktigt. Regelverket är ju att han inte säljer något förrän det är +50%. Med i stort sett idel surdegar blir det ett projekt för den tålmodiga eller möjligen nästa generation

Dagens genomgång var 53 min. AA har tagit ovanan att ge oss medlemmar en söndagspredikan i veckogenomgången för att ge "mervärde". Idag handlar det om att man inte ska bli orolig om man förlorar några 100K på en vecka. Det som har hänt det har hänt. Man ska blicka framåt! Själv har AA is i magen och är en mästare på att dagdrömma om Hexatronics kommande explosiva kursuppgång
Citera
2025-11-09, 09:54
Medlem
Swingexpertens avatar
Jag följer tråden för att i realtid se AA bli likviderad. Men jag tror att han trollar oss.

Har kollat på Hexatronic (17,86) och rekommendationen blir ”stark sälj”. När vi får utbrottet under stödet 17,50 kan vi sikta på 15 kr och i förlängningen 10 kr.
Citera
2025-11-09, 10:29
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
AA går in i veckan med EK. 803K / lån 1298K (32/68). Han är -6% / -63K FÖRE uttag och
Det är sannerligen en bedrift att vara på minus i år, gissar att de flesta aktiva investerare är upp minst 25% upp i år.

AA är i det närmaste 100%-ig när han väljer sina bolag - Han går in 1-2 år försent
Zinzino gick som en raket fram till i somras och nu vi är på väg ner i källaren med fullfart påhejade av Blankare OBS! Blankare har inte samma kompetens som AA när det gäller att göra analyser.

Om vi bortser från NASDAQ så kan jag bara komma ihåg BHG och Note som vettiga investeringar AA gjort de senaste åren.

Har han kvar Angler Gaming i surdegsportföljen?
Citera
2025-11-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith

Har han kvar Angler Gaming i surdegsportföljen?

Angler ligger i chansportföljen - (den heter så ) o ligger snäppet före surdegsportföljen i utveckling. Den portföljen är -82% varav två av fem innehav bokförs till -100% möjligen ska det vara 99,9% men AA jobbar inte med decimaler
Citera
2025-11-09, 10:50
Medlem
Citat:
Stort tack till figuren.
68% belåningsgrad! Det måste vara extremt nära ytterligare en överbelåning.
Citera
2025-11-09, 11:01
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Jag följer tråden för att i realtid se AA bli likviderad. Men jag tror att han trollar oss.

Har kollat på Hexatronic (17,86) och rekommendationen blir ”stark sälj”. När vi får utbrottet under stödet 17,50 kan vi sikta på 15 kr och i förlängningen 10 kr.
Du har "kollat på Hexatronic", men siffrorna pekar inte på dina kurser. Allt kan hända men det är osannolikt. Hexatronic är ett något undervärderat bolag just i dagsläget. Rimlig kurs för företaget är runt 22-25kr. Om vi nu skall värdera bolaget efter kassaflöde och marginaler och aktuella räntesatser.

Skall vi värdera bolaget som något som kommer gå i konkurs eller som världens bästa raket så blir ju värderingarna andra men bägge två osannolika.
Citera
2025-11-09, 11:10
Medlem
Citat:

AA har inte bytt namn på Stockpickingportf till surdegsportf ännu (han nämner inte ens namnförslaget ) men kommenterar portföljen med "helvete vad dåligt det går". Ingen är förvånad men det är den portfölj som AA rekommenderar ALLA att följa. 5 av 7 innehav är -41% - -77%, två innehav är på plus.

Såg på X att han tydligen sitter och hoppas på fortsatta nedgångar i Hexatronic
Jag trodde hela meningen med att investera i aktier var att tjäna pengar, men det gäller tydligen inte alla
En annonserad NE, vinstvarning, eller att det bränner till i omvärlden och aktien kan med lätthet tappa 20-30% på en dag.
Vad det gör för hans depå vill jag inte ens tänla på, men han blir säkert överlycklig
Nej han är smaratare än så.
Han vet att det är Youtube som drar in pengarna numera, och att skapa dramtik är enda sättet för honom att locka och behålla medlemmar. Det är i alla fall vad jag tror och hoppas på.
Ps. Det finns även dom som vinner på roulette även om det är förenat med stor risk. Plötsligt händer det?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-09 kl. 11:22.
Citera
2025-11-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith

Om vi bortser från NASDAQ så kan jag bara komma ihåg BHG och Note som vettiga investeringar AA gjort de senaste åren.

Ja det måste svida extra mycket när han sålt aktier som faktiskt stigit duktigt senaste året, för att istället köpa ännu fler Hexatronic
Dom du nämner, men även ett bolag som t.ex Celsius som han tajamade riktigt bra.
Oavsett hur Hexatronic går med start i morgon, så hade förutsättningarna för AA varit avsevärt bättre och gynnsammare om depåvärdet hade varit det dubbla idag , sen kan man hålla på och dra olika "ursäkter" och försöka prata bort den katastrofala utvecklingen i aktien hur mycket som helst.
Med lite smart money managment så hade det med lätthet varit en realitet, och han hade inte behövt dansa på slak lina
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-09 kl. 11:45.
Citera
2025-11-09, 11:35
Medlem
Hörde det också..
För vilka pengar skulle han köpa för att gynnas av det? YT pengarna går väl direkt till konsumtion!?

Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Såg på X att han tydligen sitter och hoppas på fortsatta nedgångar i Hexatronic
Jag trodde hela meningen med att investera i aktier var att tjäna pengar, men det gäller tydligen inte alla
En annonserad NE, vinstvarning, eller att det bränner till i omvärlden och aktien kan med lätthet tappa 20-30% på en dag.
Vad det gör för hans depå vill jag inte ens tänla på, men han blir säkert överlycklig
Nej han är smaratare än så.
Han vet att det är Youtube som drar in pengarna numera, och att skapa dramtik är enda sättet för honom att locka och behålla medlemmar. Det är i alla fall vad jag tror och hoppas på.
Ps. Det finns även dom som vinner på roulette även om det är förenat med stor risk. Plötsligt händer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in