Citat:
Finns säkert sådana också. Andra forskare håller med mig. För dig verkar dock mer relevant om ChatGPT håller med, och som den AI:n är konstruerad tenderar man få svar utifrån vad man frågar. Frågar man om gudsbevis listar den vad olika religiösa personer genom åren framfört som bevis för Gud, den gör ingen saklig analys av hur bra de argumenten är.
Citat:
Tio Guds bud inristade på baksidan av månen hade varit rätt komiskt, speciellt som ateistiska Sovjet tog de första bilderna på den. OK, det kunde varit aliens med känsla för komik, men stödet för att just den kristna guden finns skulle stärkts oerhört.
Om gud fanns, vad hade behövts för att du skulle tro på det?
Tror du på allvar att en allsmäktig Gud skulle ha svårt att övertyga oss om sin existens om han ville?
Citat:
Det där är bara en åsikt. Det finns inget orimligt med den, men kreationister älskar att hitta sådant de menar är omöjligt.
Tror inte du förstog evolutionsargumentet. Dom säger att koden i DNAt är skapad på ett sånt sätt att det är orimligt att det är skapat av naturliga processer, det är för komplicerat och innehåller mekanismer som helt enkelt inte ser naturliga ut.
Citat:
"Eftersom du inte gav några bevis på att du finns agerade jag efter mitt eget samvete, du får döma mig efter det."
Men visst, fortsätt repetera "god of the gaps" om och om igen som svar till varje argument tills du står där framför gud och han håller dig till svars för varför du inte vände dig till honom.
Vad kommer du säga då?
Vad kommer du säga då?
Varför skulle en Gud som döljer sin existens vilja att man vänder sig till honom? Har du funderat på att den som bara agerar god i hopp om belöning i himlen kanske inte alls klassas som god av Gud utan bara som en opportunist? Om det nu inte finns en Gud och han bara hatar de kristnas beskrivning av honom.
som fortfarande inte begriper det jag begrep som 6-7åring...
för ni kan ju inte tänka för annars skulle ni inte vara fanatiskt kristna...