Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Nej, precis. Det finns ingen garanti vad man än gör. Det är min poäng. Man kan inte sluta leva och interagera med andra människor för att förebygga besvikelser. Det blir ett väldigt torftigt liv.
En relation är så mycket mer än bara mekanisk stimulans av könet för att uppnå orgasm. Det kan man, mycket riktigt, ordna på egen hand. En relation är något helt annat. Är man heterosexuell så är samkönade romantiska och/eller sexuella relationer helt ointressant.
Dina resonemang är världsfrånvända och väldigt, väldigt märkliga.
Ja, men man minimerar risken att bli besviken och få hjärtesorg.
Om man som kvinna tycker att män är intressanta så bör man vara beredd på att mannen kommer att göra fel.
En man som vill ha en relation med en kvinna bör vara beredd på att hon kommer leta fel och låta honom veta vad otillräcklig han är.
Jag tycker att mitt resonemang är vaket och realistiskt. Jag har sett att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män.
Jag har gjort allt rätt, det som kändes rätt för mig. Kvinnor sa till mig att jag gjorde fel. Jag gjorde som kvinnor säger att de vill att män ska göra. Men det var ändå fel. Kvinnor sa att jag borde ha gjort annorlunda. När kvinnor sen träffade män som gjorde som jag gjorde, då tyckte de att de männen gjorde rätt. Männens kroppar var också bra, tyckte kvinnorna. De männen tränade inte som jag gjorde, och var överviktiga. Jag som tränade och inte var överviktig, hade inte en bra kropp.
Jag hade inte heller vissa levandsvanor som en del av männen som kvinnorna träffade hade. Det är vanor som många kvinnor tycker är problematiska och kan försvåra en relation. Men det verkar som att kvinnorna hade överseende med de här sakerna. Jag har blivit förvånad många gånger att kvinnor klagar och letar fel på mig, men inte ser vad de själva gör. Inte ser vad männen de träffar gör.
Sen när kvinnorna har problem i sina relationer så vill de att man ska vara en bra lyssnare.
Jag har respekterat deras val och inte lagt mig i. Om jag träffat en kvinna med samma beteende som de här männen som kvinnorna träffar så skulle de ifrågasätta mitt val. De skulle fråga hur jag kan vara tillsammans med en sån. Och så vidare.
Jag har även respekterat kvinnor jag umgåtts med och inte anmärkt negativt på deras kroppar.
Men det är det enda man är, en slaskhink att slänga all sin skit i. Mina känslor räknas inte, bara kvinnors känslor.
Som en kvinna sa: man måste ha skinn på näsan. Ja, män förväntas ha det i alla fall. Jag tar illa upp av saker som kvinnor säger till mig, så jag antar att jag är överkänslig. Jag vet att kvinnor skulle ta illa upp om jag säger samma till dom, men de har rätt att känna så. De är kvinnor. Jag som man har inte rätt att säga sånt till kvinnor.
Överkänslig eller inte, jag är i alla fall trött på att behöva höra sånt här från kvinnor.