Citat:
Ursprungligen postat av
Maelha
Också konstigt att barnen inte passar på att vara hos Linda med sina kompisar när de äntligen är hemma. Att de väljer bort mamma och det hemmet när de äntligen får chansen.
Sen tänkte jag det hon stod och pratade om mat när barnen har kompisar hemma och att man bjuder. Var det en pik till kompisarnas föräldrar eller varför tog hon upp det just nu?
Vad gäller att barnen inte kommer vilja vara med henne i stan hoppas jag att H och E sätter stopp för det, att de hjälper barnen i det.
Blir så himla ledsen att se henne behandla sina barn på det viset hon gör!
Att hon skjuter ut sig ur barnens liv, behöver nödvändigtvis inte vara det sämsta för dem. Hon har helt uppenbart stora personliga problem. Problem som uppenbarligen påverkat hela familjen negativt och hon verkar inte vilja förändras till det positiva, utan blir bara mer och mer toxisk ju fler som motsätter sig henne. Hon drar sig t ex för att hänga ut sitt ex och pappan till barnen som en misshandlande stalker. Hon bryr sig inte det minsta kring hur detta påverkar barnen.
Så barnen kan mycket väl ha det bättre utan henne. Det är en stor familj, med två ansvarstagande vuxna, äldre systrar och bröder och de verkar ha en fullt fungerande tillvaro utan Linda - kanske t o m en bättre sådan.
Devisen verkar vara, "mamma flyttar ifrån er för att ni har svikit mig, ni kan följa med om ni vill, annars struntar jag i er" Det framstår nästan som en manifestation från Lindas sida, för att se vilka som står på hennes sida.