2025-11-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Varför ska det vara så svårt att skriva ut hela namnen?
Vem är T av alla tusen inblandade personer bland barn och vuxna?
Jag blandar nog, men tycker det ibland kan kännas tjatigt att skriva ut hela namnet flera ggr i samma text, T är Ture
Citera
2025-11-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbofighter8000
Jag blandar nog, men tycker det ibland kan kännas tjatigt att skriva ut hela namnet flera ggr i samma text, T är Ture
Det är väl ganska vanligt i trådar av den här typen att man använder första bokstaven i namnet för att anonymisera personerna. Särskilt när det gäller dom oskyldiga barnen är det väl rimligt att välja att inte skriva ut hela namnet.
Citera
2025-11-08, 06:45
Medlem
Hon har svarat på en fråga om vad hon lever av med ett det är sociala medier! Är det någon här som har insyn på vad hon kan tjäna på sin YouTube? Hon har ju inga samarbeten direkt.
Senast redigerad av Malincecilia76 2025-11-08 kl. 07:13.
Citera
2025-11-08, 07:58
Avslutad
Kan undra vad hon tänkte när hon satt i sin ensamhet och åt kvarg. Att barnen börjar bli stora och föredrar sina kompisar före sin mamma och T gick till E och åt kvällsmat......Det vore horribelt om hon tvingar med sig barnaskaran till "stan" bara för att hon vill det. Så kommer det att bli från den dagen hon hyr ut huset men svårt att tro att hon får med alla kanske de yngsta.
Citera
2025-11-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Kan undra vad hon tänkte när hon satt i sin ensamhet och åt kvarg. Att barnen börjar bli stora och föredrar sina kompisar före sin mamma och T gick till E och åt kvällsmat......Det vore horribelt om hon tvingar med sig barnaskaran till "stan" bara för att hon vill det. Så kommer det att bli från den dagen hon hyr ut huset men svårt att tro att hon får med alla kanske de yngsta.
Också konstigt att barnen inte passar på att vara hos Linda med sina kompisar när de äntligen är hemma. Att de väljer bort mamma och det hemmet när de äntligen får chansen.
Sen tänkte jag det hon stod och pratade om mat när barnen har kompisar hemma och att man bjuder. Var det en pik till kompisarnas föräldrar eller varför tog hon upp det just nu?

Vad gäller att barnen inte kommer vilja vara med henne i stan hoppas jag att H och E sätter stopp för det, att de hjälper barnen i det.
Blir så himla ledsen att se henne behandla sina barn på det viset hon gör!
Senast redigerad av Maelha 2025-11-08 kl. 10:25.
Citera
2025-11-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Också konstigt att barnen inte passar på att vara hos Linda med sina kompisar när de äntligen är hemma. Att de väljer bort mamma och det hemmet när de äntligen får chansen.
Sen tänkte jag det hon stod och pratade om mat när barnen har kompisar hemma och att man bjuder. Var det en pik till kompisarnas föräldrar eller varför tog hon upp det just nu?

Vad gäller att barnen inte kommer vilja vara med henne i stan hoppas jag att H och E sätter stopp för det, att de hjälper barnen i det.

Det är så stor skillnad på Hampus och Lindas hem. Avslappnat, varmt och mysigt där barnen och kompisar vill vara hos Hampus, helt tvärtemot hos Linda.

Jag tänkte också på det, var var Nils? Hon sitter i sin ensamhet och verkar inte direkt ledsen över det..
Senast redigerad av Malincecilia76 2025-11-08 kl. 10:46.
Citera
2025-11-08, 11:36
Medlem
Luftiss avatar
Citat:

Att hon skjuter ut sig ur barnens liv, behöver nödvändigtvis inte vara det sämsta för dem. Hon har helt uppenbart stora personliga problem. Problem som uppenbarligen påverkat hela familjen negativt och hon verkar inte vilja förändras till det positiva, utan blir bara mer och mer toxisk ju fler som motsätter sig henne. Hon drar sig t ex för att hänga ut sitt ex och pappan till barnen som en misshandlande stalker. Hon bryr sig inte det minsta kring hur detta påverkar barnen.

Så barnen kan mycket väl ha det bättre utan henne. Det är en stor familj, med två ansvarstagande vuxna, äldre systrar och bröder och de verkar ha en fullt fungerande tillvaro utan Linda - kanske t o m en bättre sådan.

Devisen verkar vara, "mamma flyttar ifrån er för att ni har svikit mig, ni kan följa med om ni vill, annars struntar jag i er" Det framstår nästan som en manifestation från Lindas sida, för att se vilka som står på hennes sida.
Citera
2025-11-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Att hon skjuter ut sig ur barnens liv, behöver nödvändigtvis inte vara det sämsta för dem. Hon har helt uppenbart stora personliga problem. Problem som uppenbarligen påverkat hela familjen negativt och hon verkar inte vilja förändras till det positiva, utan blir bara mer och mer toxisk ju fler som motsätter sig henne. Hon drar sig t ex för att hänga ut sitt ex och pappan till barnen som en misshandlande stalker. Hon bryr sig inte det minsta kring hur detta påverkar barnen.

Så barnen kan mycket väl ha det bättre utan henne. Det är en stor familj, med två ansvarstagande vuxna, äldre systrar och bröder och de verkar ha en fullt fungerande tillvaro utan Linda - kanske t o m en bättre sådan.

Devisen verkar vara, "mamma flyttar ifrån er för att ni har svikit mig, ni kan följa med om ni vill, annars struntar jag i er" Det framstår nästan som en manifestation från Lindas sida, för att se vilka som står på hennes sida.

Jag har erfarenhet av en förälder som sköt ut sig från två barn för många år sedan. Det har inte varit bra för någon av parterna, utan ett livslångt lidande med frågor hos barnen - varför. Att hela livet leva med att inte förstå varför en vuxen människa gör så mot sitt eget kött och blod. Det här är en snart 50 år gammal historia och ingen återförening eller förlåtelse kommer att ske.

Hon om någon borde väl veta vad det innebär att låta barn växa upp med en förälder som inte finns närvarande. Den enda förklaringen är att hon är så otroligt toxisk att förmågan inte finns.
Citera
2025-11-08, 15:00
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Jag har erfarenhet av en förälder som sköt ut sig från två barn för många år sedan. Det har inte varit bra för någon av parterna, utan ett livslångt lidande med frågor hos barnen - varför. Att hela livet leva med att inte förstå varför en vuxen människa gör så mot sitt eget kött och blod. Det här är en snart 50 år gammal historia och ingen återförening eller förlåtelse kommer att ske.

Hon om någon borde väl veta vad det innebär att låta barn växa upp med en förälder som inte finns närvarande. Den enda förklaringen är att hon är så otroligt toxisk att förmågan inte finns.

Ja, jag har inte erfarenhet av något liknande, så jag kan inte säga så mycket i det avseendet.

Det verkar dock inte som att någon mår speciellt bra i Lindas sällskap i längden. I alla fall inte de som har en egen vilja.
Citera
2025-11-08, 19:43
Medlem
Citat:
Tänkte på samma sak men hon hade nog inte vridit tillbaka klockan efter tidsomställningen så den var ”bara” 16.

Det verkar som att hon inte har städjobbet kvar heller. Vad lever människan av?

Jag har för mig att hon sa att nu är klockan halv 5 så jag ska hämta T snart. Nåt sånt iaf.. Och sen sitter med mobiler och iPad när man äter 😵‍💫 Det tror jag ioförsig att barnen gjorde hemma hos H med i nån video men jag gillar det inte. Jag träffar mina barn varje dag men vi pratar alltid om dagen osv när vi äter. Man måste ju ha massor att prata om om man knappt har barnen hos sig.
Verkligen white trash
Citera
2025-11-09, 01:04
Medlem
En reflektion: tänk om det är så att Linda själv inser sina begränsningar och att hennes förmågor och ekonomi är starkt utmanande just nu? Att hon faktiskt inte klarar av att ha barnen och att det är bäst för dem att bo hos sina pappor?

Ibland finns det en sundhet att inte utsätta sina barn för sitt eget mående och ta obekväma beslut. För man kan ju krasst konstatera att dramat förra julen inte har slutat i Lindas favör eller vad hon hon trodde det hon skulle bli.
Citera
2025-11-09, 15:07
Avslutad
Varför lägger man ut en video med endast bilkörning?? Så otroligt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in