Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-07, 11:37
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Någon ställde frågan om hur det kommer sig att alla pro-ryska kanaler öser samma information helt plötsligt.
Vill man nå WH?
Vet inte svaret på den frågan. Ta bort fyllot i Kreml från internet, vore väl ett bra steg om man vill reparera relationen till Trump.

Men en av många saker som rysk propaganda håller på med är ett Ex att skapa fake videos av hur ukrainska soldater ger upp.
Gör det WH mera pro-Ryssland?

Tid: 11:40 i denna video. AI genererad video som sprids.
Återigen. Ryssland har redan vunnit eller kommer att vinna.
Så varför skapa fake videos då?

https://youtu.be/raC5jkzsneY?si=7Yc39XzD9nQPVVAL
Citera
2025-11-07, 11:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag förespråkar att Ukrainas president Zelensky ska verka för det enda vallöfte han har folkets mandat till, att verka för fred med Ryssland.
Det är vad ukrainska folket röstat fram honom för att göra och det enda han har folkets mandat till.

Att rösta igenom en helgdag till folkmördaren Bandera har han inte folkets mandat till, inte heller till att avskaffa demokratiska val.
Den gamla trötta lögnen igen.
Så dålig fantasi. Kan man efterfråga lite mer kreativitet i lögnerna?

Citat:
We must win peace for Ukraine. From the guarantors of the Budapest Memorandum and our partners in the EU, We will formally request support for Ukraine in our effort to end the war, to return the temporarily occupied territories, and to force the aggressor to pay for the damage that was caused. Surrendering our national interests and territories cannot be subject to any negotiation.

https://geohistory.today/volodymyr-zelensky-campaign-platform-english/
Citera
2025-11-07, 11:40
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Någon ställde frågan om hur det kommer sig att alla pro-ryska kanaler öser samma information helt plötsligt.
Vill man nå WH?
Vet inte svaret på den frågan. Ta bort fyllot i Kreml från internet, vore väl ett bra steg om man vill reparera relationen till Trump.

Men en av många saker som rysk propaganda håller på med är ett Ex att skapa fake videos av hur ukrainska soldater ger upp.
Gör det WH mera pro-Ryssland?

Tid: 11:40 i denna video. AI genererad video som sprids.
Återigen. Ryssland har redan vunnit eller kommer att vinna.
Så varför skapa fake videos då?

https://youtu.be/raC5jkzsneY?si=7Yc39XzD9nQPVVAL

För det är vad de gör. De har funktioner för att göra det och uppenbarligen har de möjligheten att driva dem vidare. Maskirovka är en integrerad del av systemet
Citera
2025-11-07, 11:43
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Nato lovade att inte expandera österut och nu får dem äta upp sina svikna löften, ukraina aka neo-khazarien ska bekämpas till varje pris, så är det bara. Ni kallar oss vatniks, vi kallar oss den fria världens förkämpar. Nato och västmakterna är dem faktiska kommunisterna och avser etablera ett bolsjevikiskt maktsyndikat i hela Europa, Putin motsätter sig detta. Att det ska vara så jävla svårt att fatta för somliga..
”Fria världens förkämpar”? 😂😂😂 Vilket jävla skämt!! Putin är en hänsynslös diktator som tar livet av alla som säger emot. Det blir ett jättefint land det, vilket vi kan se på misären som råder i Ryssland (med undantag från ett par stråk i Moskva och S:t Petersburg. Jag njuter av att se när eliten i diktaturen Ryssland börjar bli enormt stressade nu när fasaden rämnar. Putin satt med en skithand och valde att syna. Nu har Ryssland brallorna nere och hela världen har förstått hur enormt svagt Ryssland är. Nästan ingenting fungerar och det som fungerar är totalt undermåligt. Nu går det raskt utför med militären, ekonomin och anseendet. Ryssland är svagt. Världens största papperstiger.
Senast redigerad av Pebbis 2025-11-07 kl. 11:48.
Citera
2025-11-07, 11:48
Medlem
raskenss avatar
Partisaner i Ryssland brände tydligen upp ett tiotal lok. Så gött att höra. Det lär nog brännas ner betydligt mer prylar i klokakryssland.

https://www.facebook.com/reel/1836757316964859
Citera
2025-11-07, 11:49
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det här är ju en helt absurd tolking. Var har du fått den från? Är det SwebbTV nu igen?
Så Zelensky gick inte till val på att åstadkomma fred?

Det är det och att bekämpa korruption som han har folkets mandat till, inte till att införa helgdagar till folkmördare som Bandera.

Tror du Zelensky hade vunnit valet om han sagt att det var denna skit han skulle använda sitt mandat till?

Det ukrainska folket sa tydligt att de ville ha ett slut på kriget och jag tror de flesta var medvetna om att det skulle krävas eftergifter för det.

Den här linjen att inte ge efter en millimeter och att kriga för killcounts har Zelensky inte folkets mandat till, det är fakta.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-11-07 kl. 11:52.
Citera
2025-11-07, 11:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag vet. Men nu tog ifrågasatta borskungen den vetenskapliga metoden och stringensen i två undersökningar som jag visade på och då tyckte jag det fanns skäl att påpeka för honom/henne att vederbörande inte lagt fram några data som styrker borskungens propagandistiska påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Nato lovade inte det formellt nej. Och det som sades som går att tolka åt det hållet var riktat till Sovjet, som inte längre existerar.

Citat:
Jag tror borstjkunden är lite yrvaken, han är lite off i manuset. Har inte uppfattat att det som är så viktigt i Pokrovsk faktiskt inte ser ut att hända i verkligheten.

Visst borde de länder i dåvarande WP veta om att de inte får gå med?
Ex borde pro-ryska partier och personer i varje land, veta om detta och visa upp bevis?
Ex måste det väl finnas dokumenterat i alla fd Sovjetländer, men även WP-länder, att detta är ett no jo?
Inte minst. Putin själv 2002, borde ha påtalat detta ? Men han säger att det är en fråga mellan ex Ukraina och Nato.
Märkligt hur alla dessa bevis för att detta löfte, glöms bort.

Jag kan logiskt förstå, att ett Nato-land är ett hinder för att återupprätta Sovjetiska kommunistdiktaturen. För Putin och eliten i moskvastaten.
För det största hotet för Putin och hans planer, kommer från det egna ryska folket.
Citera
2025-11-07, 11:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
För det är vad de gör. De har funktioner för att göra det och uppenbarligen har de möjligheten att driva dem vidare. Maskirovka är en integrerad del av systemet

Jag vet. Jag vet.
Frågan var av lite retorisk art och syftar till en tanke….
Citera
2025-11-07, 11:59
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Inte alls. Här är programmet.

Volodymyr Zelensky valdes till Ukrainas president i 2019, och hans valplattform handlade framför allt om anti-korruption, reformer och att bryta med det gamla politiska etablissemanget. Här är de viktigaste punkterna från hans valplattform:
1. Kamp mot korruption – Zelensky lovade att rensa ut oligarkers och korrupta politikers inflytande i regeringen.
2. Rättsstatsprincipen och reformer – Effektivisera rättssystemet, polis och byråkrati, minska statlig ineffektivitet.
3. Ekonomiska reformer – Locka investeringar, modernisera ekonomin, främja små och medelstora företag.
4. Fred i östra Ukraina – Han uttryckte en vilja att lösa konflikten i Donbas, men alltid med Ukrainas suveränitet intakt. Han lovade alltså inte obegränsad eftergift till Ryssland, utan ett fredligt slut på konflikten.
5. Förbättra levnadsstandarden – Satsningar på hälsa, utbildning och sociala frågor.
6. Avpolitisera staten – Färre politiskt motiverade beslut, mer fokus på konkret styrning och modernisering.

Det finns alltså ingen punkt i hans officiella plattform om att införa helgdagar till ära av historiska personer som Stepan Bandera, och absolut inget som antyder att han skulle vilja avskaffa demokratiska val.
Det är en lögn.

Sammanfattningsvis: hans mandat från folket var bredare än enbart fred med Ryssland, och det handlade om helhetsreformer och anti-korruption. Att tolka hans mandat som enbart fredsinitiativ gentemot Ryssland är en överförenkling. Ja en lögn. Näsan växer.
🤥🫵🤡

Citat:
Jag förespråkar att Ukrainas president Zelensky ska verka för det enda vallöfte han har folkets mandat till, att verka för fred med Ryssland.
Det är vad ukrainska folket röstat fram honom för att göra och det enda han har folkets mandat till.

Att rösta igenom en helgdag till folkmördaren Bandera har han inte folkets mandat till, inte heller till att avskaffa demokratiska val.
Citera
2025-11-07, 12:02
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Så Zelensky gick inte till val på att åstadkomma fred?

Absolut, sen kom din idol , vår tids Hitler, och invaderade....
säg är du helt blåst eller?
Citera
2025-11-07, 12:05
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Måzztte det vara möte i budapest - hur kan ordbajserimöten vara så viktiga -
förut som de som betalt får vara där o uppleva den lyx o de presenter som
mötena ger

Kan man fråga sig.
Finns de som anser att samtal om fred är en framgångsvåg.
Är det ett skäl?

Nu vill inte Putin komma till ett möte eller ha fred på några andra villkor en hans egna.
Orsak är nog många.
Idag tror jag att den viktigaste orsaken är att kunna visa upp att förlusterna i 1,2 miljoner soldater och mängder av materiel, var värt sitt pris.
Annars kommer militären, FSB eller folket göra processen kort med honom.
Putin har många fiender nu. Endast greppet om makten och vapnen kan hålla honom säker.

Men i väst är han körd. För alltid.
Citera
2025-11-07, 12:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Ihor Lutsenko (ukrainsk soldat (journalist/politiker i det civila): 22 000 ukrainska soldater flydde från ukrainska armén senaste månaden.

Facebook post: https://t.co/99sNby0TeJ

Jag undrar om det finns någon armé i historien som kämpat vidare och vunnit ett krig samtidigt som så stor andel av armén röstar med fötterna för att kriget är slut.

Soldaten har säkert inte förstått skillnaden på AWOL och desertering som ni har föreläst om för mig. Som tur är så kan ni korrigera honom i kommentarsfältet på fejjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in