2025-11-05, 22:27
Medlem
Finns en artikel om det i times of Israel vet jag, om den finns att finna är jag osäker på, ska kolla 👍
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du några intressanta källor här? Jag vet att han ska ha haft en en "cabala teacher" bakåt i tiden, men det behöver man inte konvertera till judendom för att ha.
Citera
2025-11-05, 22:35
Medlem
Här är länken, Mvh

https://blogs.timesofisrael.com/donald-trump-americas-first-jewish-president/

Citat:
Har du några intressanta källor här? Jag vet att han ska ha haft en en "cabala teacher" bakåt i tiden, men det behöver man inte konvertera till judendom för att ha.
Citera
2025-11-05, 22:41
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Han behöver bara säga att dom vet vilka som äger telefonerna och att dom inte är inblandade.
Han behöver inte säga nånting till henne.
Citera
2025-11-05, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Han behöver inte säga nånting till henne.
Det har du rätt i, sionisterna behöver aldrig förklara nånting, dom gör som dom vill.

Varför vill du inte att mördarna ska avslöjas?
Citera
2025-11-06, 16:27
Medlem
Piments avatar
Citat:
Som sagt, du får lägga några timmar på det om du är intresserad, annars så får du väl helt enkelt köpa att Tyler var the lone gumman.

Utredningen från FBI är ju inte klar än osv, tänkte att du kunde hjälpa mig du som har koll.

Jag behöver inte lägga 10 timmar på YouTube videos och candace owens tänker jag, du kan dra det kortfattat vad som inte hänger ihop hittills.

Håller du inte med om det jag sa då? Att ryggsäcken sitter på ryggen och att han svingar över nåt avlångt under exempelvis en tröja innan han hoppar ner?

Samt att polisen inte har sagt att han plockat isär vapnet på taket?
Citera
2025-11-06, 16:28
Medlem
Piments avatar
Citat:
Det har du rätt i, sionisterna behöver aldrig förklara nånting, dom gör som dom vill.

Varför är det så svårt att köpa att en ensam galning skjutit ihjäl en kontroversiell profil med delvis extrema åsikter som var hatad av många?
Citera
2025-11-06, 17:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Hur är det med de där killarna i gröna hoodies.

Är de inblandade i mordet?

https://x.com/RealCandaceO/status/1986100579811377445
Citera
2025-11-06, 17:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
eller så får du helt enkelt tro att det var Tyler som sköt med geväret dom hittade.
Ja, just nu är det den absolut enklaste och troligaste förklaringen. Om man nu inte är besatt av judar då alltså.
Citera
2025-11-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piment
Inte en chans att det skulle ta timmar du som har gjort din research. Räcker med korta svar bara

Varför skulle det inte kunna vara Tyler som sköt med geväret dom hittade? Det måste du ju kunna svara på iallafall, du behöver inte formulera, bara skriva varför
Frågan är om du har några bevis för att det var Tyler som sköt Kirk med geväret det hittade.

Har du det?
Citera
2025-11-07, 01:42
Medlem
Citat:
Bevis = evidens, indikationer, möjliga ledtrådar, sammanträffanden, tecken på mörkläggning, 'motive means and opportunity', vittnesmål, tekniska/forensiska bevis, etc = bevis.

Har du några bevis för att Tyler mördade Kirk?
Har du några bevis på att det INTE var Tyler som mördade Kirk?
Citera
2025-11-07, 08:26
Medlem
Piments avatar
Citat:
Frågan är om du har några bevis för att det var Tyler som sköt Kirk med geväret det hittade.

Har du det?

Tylers dna fanns på en handduk virad runt vapnet, hans farsa ville även att sonen skulle skicka en bild på vapnet, och det va ju trots allt farsan som angav honom till polisen.
Citera
2025-11-07, 09:56
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piment
Tylers dna fanns på en handduk virad runt vapnet, hans farsa ville även att sonen skulle skicka en bild på vapnet, och det va ju trots allt farsan som angav honom till polisen.
Jag läste att det fanns dna på själva vapnet också, avtryckaren och på kulorna (både den avfyrade och de andra) som fanns i vapnet.

Sedan är det väl också att han har erkänt att han har gjort det för sin partner och i en discordgrupp, det finns sparade konversationer och så vidare.

Man kan också leda det till honom via övervakningsfilmer.

Det är ju bara de sakerna som har kommit ut, vi kan nog räkna med att rätt mycket mer kommer fram när rättegången startar.

Det här är varför jag tycker att det inte lutar åt en konspiration (annat än om kanske Tyler har fått betalt av någon eller blivit påverkad av någon, det vet vi inte än). Det är så mycket bevis man skulle behöva fabricera för att sätta dit Tyler i en rättegång och det är alldeles för många människor man skulle behöva involvera i konspirationen.

Ville man ha honom som syndabock hade det varit mycket enklare att bara ta livet av honom direkt efter mordet, då räcker det med en polis som behöver "råka" skjuta honom vid ett gripande så slipper man rättegång och allt sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in