2025-11-05, 18:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Allt hon sagt hittills har ju stämt.

Men jag kan förstå din tankegång lite bättre om jag utgår från att du helt enkelt alltid skriver tvärtom mot vad Candace säger.
Då förstår jag din konstiga logik.
Är du inte intresserad av vilkas telefoner det var och vilken kaliber det var?
Senast redigerad av Västkustskt 2025-11-05 kl. 18:20.
Citera
2025-11-05, 19:18
Medlem
Piments avatar
Citat:
Du resonerar helt obegripligt.
Det är som att du bara skriver för skrivandets skull, du verkar inte tänka över huvud taget.

Är du intresserad av vilka som låg bakom avrättningen eller inte?
Bryr du dig det minsta om sanningen egentligen, eller vill du bara ha någon syndabock dömd oavsett om hen är skyldig eller ej?

Varför är det så svårt att tro att den misstänkta skytten är den som ligger bakom skjutningen?
De flesta skeptikers kommentarer jag läst har skrivit att en högt tränad skytt måste ha gjort det, att han blev skjuten bakifrån mm långsökta saker.

Vem som helst borde fatta att det självklart är så att han högst sannolikt agerade helt själv och att detta inte är ett svårt skott?

En simpel tokstolle som dödar en människa han inte tycker om.
Punkt slut. Eller?
Citera
2025-11-05, 20:15
Medlem
Piments avatar
Citat:
Om du säter dig in i händelseförloppet så kommer du ändra åsikt.

Kan du bara dra lite kort vad som är knasigt eller skicka nån snabb länk så jag kan kolla?
Citera
2025-11-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piment
Kan du bara dra lite kort vad som är knasigt eller skicka nån snabb länk så jag kan kolla?
Här går Ian Carroll igenom en av konstigheterna:
https://www.youtube.com/watch?v=9VUxVzozmsg

Nån bra sammanfattning av allt otroligt märkligt som hände vet jag inte om jag kan komma på, man måste nog lägga några tiotals timmar på det för att inse att Tyler inte låg på taket och sköt med en Mauser 30-06.
Citera
2025-11-05, 20:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nej, varför skulle hon lyckas få ut den informationen?
Hon fick ut informationen. Hon pratade med personer som sett obduktionsprotokollet och hon har pratat med nån som sett vilka telefoner som kopplat upp sig mot mobilmasterna.

Om man vet att det var Israeliska simkort så vet man vilka nummer det är.

Jag har sett såna listor och kartor många gånger som visar exakt var telefoner har befunnit sig.

Och tittar man på ett obduktionsprotokoll på raden där det ska stå kaliber och det inte står 30-06 så står det en annan kaliber där.
Det går inte att missa.
Senast redigerad av Västkustskt 2025-11-05 kl. 20:58.
Citera
2025-11-05, 20:48
Medlem
Piments avatar
Citat:
Här går Ian Carroll igenom en av konstigheterna:
https://www.youtube.com/watch?v=9VUxVzozmsg

Nån bra sammanfattning av allt otroligt märkligt som hände vet jag inte om jag kan komma på, man måste nog lägga några tiotals timmar på det för att inse att Tyler inte låg på taket och sköt med en Mauser 30-06.

1 av konstigheterna på 1 timme o 40 minuter nej tack.

Varför kan det inte vara så att han låg på taket och sköt det vapnet?
Det måste du ju ändå kunna dra snabbt om du gjort din efterforskning
Citera
2025-11-05, 21:23
Medlem
Citat:
1 av konstigheterna på 1 timme o 40 minuter nej tack.

Varför kan det inte vara så att han låg på taket och sköt det vapnet?
Det måste du ju ändå kunna dra snabbt om du gjort din efterforskning
Mannen på taket ses på en video hoppa ner utan ett Mausergevär, och kalibern på det påstådda vapnet skulle mer eller mindre separerat huvudet från kroppen.
Osv osv...
Citera
2025-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hon fick ut informationen. Hon pratade med personer som sett obduktionsprotokollet och hon har pratat med nån som sett vilka telefoner som kopplat upp sig mot mobilmasterna.

Om man vet att det var Israeliska simkort så vet man vilka nummer det är.

Jag har sett såna listor och kartor många gånger som visar exakt var telefoner har befunnit sig.

Och tittar man på ett obduktionsprotokoll på raden där det ska stå kaliber och det inte står 30-06 så står det en annan kaliber där.
Det går inte att missa.
Nu skriver du precis som om du är lite dum i huvudet igen.
Candace menar att hon säkrat informationen att 12 israeliska mobiltelefoner var där, men hur skulle hon kunna fått ut telefonnummer om inte källorna vill avslöja dom?
Hon utmanar ju Kash Patel helt öppet att avslöja vilka som äger mobilerna, vad mer kan hon göra?

Varför vill du inte att mördarna avslöjas?
Citera
2025-11-05, 21:49
Medlem
Piments avatar
Citat:
Mannen på taket ses på en video hoppa ner utan ett Mausergevär, och kalibern på det påstådda vapnet skulle mer eller mindre separerat huvudet från kroppen.
Osv osv...

Jag tycker det ser ut som att han har ryggsäcken på ryggen när han hoppar ner + att han håller någonting avlångt under exempelvis en tröja som han sträcker ut precis innan han svingar sig över kanten.

Jo kalibern är ju en sak jag kan förstå, men om kulan studsat på något sätt så är ju det en förklaring, med tanke på hur blodet sprutar och tryckvågen så köper jag att det är vapnet som polisen säger, dom säger även att den verkar vara avkapad vilket gör den mindre och lättare att dölja.

Har polisen går ut och sagt att han plockade isär vapnet på taket?
Citera
2025-11-05, 22:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nu skriver du precis som om du är lite dum i huvudet igen.
Candace menar att hon säkrat informationen att 12 israeliska mobiltelefoner var där, men hur skulle hon kunna fått ut telefonnummer om inte källorna vill avslöja dom?
Hon utmanar ju Kash Patel helt öppet att avslöja vilka som äger mobilerna, vad mer kan hon göra?

Varför vill du inte att mördarna avslöjas?
Varför skulle Kash Patel avslöja vilka telefoner som är på plats?

Cancace Owens är bara en vanlig privatperson med en youtube-kanal. Myndigheter lämnar inte ut sån information till vem som helst, speciellt inte mitt i en brottsutredning. Jag är helt säker på att det finns regler som förbjuder att ge ut sån information.
Telefonlistor och information om var telefoner befinner sig lämnar inte ens mobiloperatörerna ut utan en order från domstolen.

Tänk om numren går till Israeliska studenter och nåt MAGA-psyko får för sig att hämnas och skadar eller dödar några oskyldiga studenter pga. det.
Kash Patel skulle få sparken och bli åtalad på direkten och FBI skulle bli stämd på rekordbelopp.
Citera
2025-11-05, 22:25
Medlem
Citat:
Jag tycker det ser ut som att han har ryggsäcken på ryggen när han hoppar ner + att han håller någonting avlångt under exempelvis en tröja som han sträcker ut precis innan han svingar sig över kanten.

Jo kalibern är ju en sak jag kan förstå, men om kulan studsat på något sätt så är ju det en förklaring, med tanke på hur blodet sprutar och tryckvågen så köper jag att det är vapnet som polisen säger, dom säger även att den verkar vara avkapad vilket gör den mindre och lättare att dölja.

Har polisen går ut och sagt att han plockade isär vapnet på taket?
Som sagt, du får lägga några timmar på det om du är intresserad, annars så får du väl helt enkelt köpa att Tyler var the lone gumman.
Citera
2025-11-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför skulle Kash Patel avslöja vilka telefoner som är på plats?

Cancace Owens är bara en vanlig privatperson med en youtube-kanal. Myndigheter lämnar inte ut sån information till vem som helst, speciellt inte mitt i en brottsutredning. Jag är helt säker på att det finns regler som förbjuder att ge ut sån information.
Telefonlistor och information om var telefoner befinner sig lämnar inte ens mobiloperatörerna ut utan en order från domstolen.

Tänk om numren går till Israeliska studenter och nåt MAGA-psyko får för sig att hämnas och skadar eller dödar några oskyldiga studenter pga. det.
Kash Patel skulle få sparken och bli åtalad på direkten och FBI skulle bli stämd på rekordbelopp.
Han behöver bara säga att dom vet vilka som äger telefonerna och att dom inte är inblandade.

Varför vill du inte att mördarna ska avslöjas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in