Citat:
Att det hela är en efterhandskonstruktion mest från hennes sida, men kanske också en del tillrättalagt från ML sida. Hon har helt enkelt blivit "coachad" fram till detta beslut att anmäla av sina väninnor och man. Har läst FUPen nu och det gör mig inte mindre säker... Hon gick från att vilja umgås igen, dagen efter vid lunchtid, till att bli ett fullständigt vrak på en eftermiddag - detta efter lunch och umgänge på stranden med sina goda väninnor och samtal med sin man. Det känns som det typiska att "men gud, du har ju blivit utsatt för ett övergrepp...". Och så har snöbollen börjat rulla - droppen blev samtalet med sin man som uppmanar henne att resa hem.
Det känns således som att det är andra som tycker åt henne. ML har betett sig klandervärdigt, men inte brottsligt, enligt mig. Kanske blev hon kränkt när han avspisade henne dagen efter, eller så blev det tyvärr så (mest sannolikt) att när ML tackade nej till lunch och att umgås på stranden så öppnades Pandoras Box och väninnorna fick möjlighet att förgifta hennes tankar. STORT misstag av ML att inte hänga på - hade han gjort detta är jag övertygad om att en anmälan aldrig gjorts. Nu fick i stället spottkobrorna möjlighet att övertyga henne om att det hela var ett brott och inte enkom ett snedsteg i fyllan. Säkerligen var kvinnan rädd för att detta skulle komma fram till mannen hennes och därför ringde hon honom och informerade om det hela - denne blev skitsur och krävde att hon skulle komma hem, svartsjuk som fasiken, vilket är förståeligt.
Tycker försvaret fokuserat på helt fel saker. Kanske var man rädd för att ifrågasätta kvinnans upplevelser då detta kunnat uppfattas negativt för försvaret och därmed valde man en annan, värdelös strategi.
Tror och hoppas på att ML kommer frias i en ev. Hovrättsdom...
Det känns således som att det är andra som tycker åt henne. ML har betett sig klandervärdigt, men inte brottsligt, enligt mig. Kanske blev hon kränkt när han avspisade henne dagen efter, eller så blev det tyvärr så (mest sannolikt) att när ML tackade nej till lunch och att umgås på stranden så öppnades Pandoras Box och väninnorna fick möjlighet att förgifta hennes tankar. STORT misstag av ML att inte hänga på - hade han gjort detta är jag övertygad om att en anmälan aldrig gjorts. Nu fick i stället spottkobrorna möjlighet att övertyga henne om att det hela var ett brott och inte enkom ett snedsteg i fyllan. Säkerligen var kvinnan rädd för att detta skulle komma fram till mannen hennes och därför ringde hon honom och informerade om det hela - denne blev skitsur och krävde att hon skulle komma hem, svartsjuk som fasiken, vilket är förståeligt.
Tycker försvaret fokuserat på helt fel saker. Kanske var man rädd för att ifrågasätta kvinnans upplevelser då detta kunnat uppfattas negativt för försvaret och därmed valde man en annan, värdelös strategi.
Tror och hoppas på att ML kommer frias i en ev. Hovrättsdom...
Renees chef/kontaktperson på SVT hetsade ju henne att anmäla utöver press från hennes man. Att anmäla två kyssar två månader senare är rent löjeväckande. Det är ju uppenbart att Renée har psykiska problem när hon beskriver det hela som värre än en våldtäkt, att hon haft panikångestattacker, lider av PTSD samt gått i kristerapi. Den här kvinna hade ju legat bältad på ett mentalsjukhus i ett annat årtionde.
Frågan är varför åklagaren tog upp detta ens, ren galenskap.