2025-11-06, 12:53
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Så otroligt roligt att denna tråd fortfarande lever, och att det fortfarande finns torskar som på fullaste allvar tror att de kan komma undan. Varför inte bara betala tillbaka och slippa eventuella avgifter och rättegångskostnader, eller sitter ni alla redan i någon form av skuldsanering?

/AI
Givetvis så har de inga pengar att betala tillbaka med, en Speltorsk heter ju just Speltorsk av en anledning! Varenda människa med intelligens över ett litet barn fattar att ATG inte släpper en enda kr, kosta vad det kosta vill och det av ren princip!
Citera
2025-11-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Givetvis så har de inga pengar att betala tillbaka med, en Speltorsk heter ju just Speltorsk av en anledning! Varenda människa med intelligens över ett litet barn fattar att ATG inte släpper en enda kr, kosta vad det kosta vill och det av ren princip!

Varenda människa med intelligens över ett litet barn fattar ju att det knappast handlar om speltorskar, snarare horder med främst ungdomar fyllda 18 som nåddes av ryktet att man kunde klippa 20k gratis på fem minuter hos ATG.
Citera
2025-11-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Så otroligt roligt att denna tråd fortfarande lever, och att det fortfarande finns torskar som på fullaste allvar tror att de kan komma undan. Varför inte bara betala tillbaka och slippa eventuella avgifter och rättegångskostnader, eller sitter ni alla redan i någon form av skuldsanering?

/AI

I mitt fall så handlar det inte om att jag är någon speltorsk.
Utan jag hade pengar på kontot, spelade och vann.

När ATG började skicka krav till mig så bestred jag kraven eftersom jag inte har fått se något underlag på att kravet är korrekt. Jag har mailat dem 6 gånger totalt utan svar, samt ringt tre gånger till kundtjänst där dem inte heller kan ge mig svar i ärendet.

Jag har pengarna undanstoppade och skulle i praktiken kunna betala kravet direkt, jag väljer dock att inte göra det då jag anser att detta skötts felaktigt från ATGs sida från början.

Bevisbördan ligger på dem, och jag har inte fått se några underlag, därav betalar jag inte.

Nu har även mitt ärende gått vidare till domstol, och jag kommer fortsätta hålla min ståndpunkt.
Kan jag få se ordentliga underlag som styrker deras krav betalar jag.
Citera
2025-11-06, 14:02
Medlem
Helt rätt tänk enligt advokat. Min kompis tänker gå vidare b.la på grund av bristande information. Han har också råd. Vad händer om någon får rätt. Kan redan dömda då få upprättelse genom HD t.e.x Dags att nån journalist tar tag i frågan om ATGs agerande. Vad har gjorts åt leverantören av spelet? Varför får vissa spelare dålig information ? O.s.v
Citera
2025-11-06, 14:12
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpen123
I mitt fall så handlar det inte om att jag är någon speltorsk.
Utan jag hade pengar på kontot, spelade och vann.

När ATG började skicka krav till mig så bestred jag kraven eftersom jag inte har fått se något underlag på att kravet är korrekt. Jag har mailat dem 6 gånger totalt utan svar, samt ringt tre gånger till kundtjänst där dem inte heller kan ge mig svar i ärendet.

Jag har pengarna undanstoppade och skulle i praktiken kunna betala kravet direkt, jag väljer dock att inte göra det då jag anser att detta skötts felaktigt från ATGs sida från början.

Bevisbördan ligger på dem, och jag har inte fått se några underlag, därav betalar jag inte.

Nu har även mitt ärende gått vidare till domstol, och jag kommer fortsätta hålla min ståndpunkt.
Kan jag få se ordentliga underlag som styrker deras krav betalar jag.

Speltorsk eller inte så kommer du likväl att få betala tillbaka exakt den summan du fått ut för mkt (ditt fall tydligen mellan 20'-40' SEK) plus ATG kostnader för ärendet, vilket kan bli en rejäl påse med pengar.
Citera
2025-11-06, 14:17
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Helt rätt tänk enligt advokat. Min kompis tänker gå vidare b.la på grund av bristande information. Han har också råd. Vad händer om någon får rätt. Kan redan dömda då få upprättelse genom HD t.e.x Dags att nån journalist tar tag i frågan om ATGs agerande. Vad har gjorts åt leverantören av spelet? Varför får vissa spelare dålig information ? O.s.v

"Någon" får inte rätt, ATG har 100% rätt och kommer att driva in varenda krona vilket de givetvis även ska göra, det som alla dessa spelare gjort är inget annat än ett bedrägeri!
Citera
2025-11-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Speltorsk eller inte så kommer du likväl att få betala tillbaka exakt den summan du fått ut för mkt (ditt fall tydligen mellan 20'-40' SEK) plus ATG kostnader för ärendet, vilket kan bli en rejäl påse med pengar.

19400:- för att vara exakt.
Och jag betalar gärna tillbaka som jag nämnde, dock vill jag se underlag som styrker deras krav.
Citera
2025-11-06, 14:46
Medlem
Är ju ATG som bedriver bedrägeri att först låta vissa spela med kredit sedan påstå att maskinerna var trasiga och betalt ut för mycket. Då kan de även få bevisa att de inte betalt ut för lite tidigare genom alla år.

Alla som hade pengar på sitt konto och vann är ju totalt oskyldiga hur fan ska de veta när maskinen ska ge och inte ? Vissa ger dig bonus 3 ggr i på 3 snurr medans andra inte på 2000 snurr.
Citera
2025-11-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpen123
19400:- för att vara exakt.
Och jag betalar gärna tillbaka som jag nämnde, dock vill jag se underlag som styrker deras krav.

Testa i tingsrätten att yrka på att inte behöva betala ett öre av deras rättegångskostnader med motiveringen att du gång på gång försökt få underlag och bevis men de vägrat.

Redhat beskrev det bra i ett annat ärende i juridikforumet.

Om man inte ens bryr sig om att bemöta ett befogat motkrav på underlag för att kunna ta ställning till ett riktat krav så saknas förutsättningar för att kunna kräva rättegångskostnader senare eftersom man inte skapar förutsättningar för motparten att undvika rättsförlust i rättegångsförfarandet. Parter som tvistar har gentemot varandra en lojalitetsplikt att inte orsaka varandra onödiga kostnader. Att ge motparten möjlighet att bemöta kravet är en förutsättning

Vet inte om det funkar i ditt fall med helt klart värt att nämna i förhandlingen. Du har väl mail att visa upp där du efterfrågat underlag/bevis?
Citera
2025-11-06, 14:58
Medlem
Karppas avatar
Väntar på han som in i det sista påstod att ATG inte kommer att driva det i domstol.
Citera
2025-11-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Testa i tingsrätten att yrka på att inte behöva betala ett öre av deras rättegångskostnader med motiveringen att du gång på gång försökt få underlag och bevis men de vägrat.

Redhat beskrev det bra i ett annat ärende i juridikforumet.

Om man inte ens bryr sig om att bemöta ett befogat motkrav på underlag för att kunna ta ställning till ett riktat krav så saknas förutsättningar för att kunna kräva rättegångskostnader senare eftersom man inte skapar förutsättningar för motparten att undvika rättsförlust i rättegångsförfarandet. Parter som tvistar har gentemot varandra en lojalitetsplikt att inte orsaka varandra onödiga kostnader. Att ge motparten möjlighet att bemöta kravet är en förutsättning

Vet inte om det funkar i ditt fall med helt klart värt att nämna i förhandlingen. Du har väl mail att visa upp där du efterfrågat underlag/bevis?

Jag har allt dokumenterat och skall träffa min jurist på måndag, får se vad som händer efter det.

ATG har haft bevisbördan hela tiden, och kan dem inte visa mig underlagen betalar jag inte. Men jag har som sagt inte fått ett enda svar på mina mail, vilket gör att jag var tvungen att bestrida det till sista instans.
Citera
2025-11-06, 16:47
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Väntar på han som in i det sista påstod att ATG inte kommer att driva det i domstol.

Ja de blev väldigt skönt och seriöst här utan honom. Skulle tippa på att han blivit avstängd ifrån Flashback. Han som försökte leka cool och skrev ”Jack shit” i var och varannan mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in