Finns ingen chans att jag läser hela texten.
Men summa summarum är alltså att TS har knarkat och sedan kört bil och påträffats med knark i blodet bakom ratten?
Ja det är inget mer konstigt än att köra bil efter 2-3 öl. Du kanske tycker att du klarar det men du har fortfarande alkohol i blodet.
Ditt tyckte och tänkande har inget att sätta emot ren och skär fakta.
Droger i blodet (alkohol, thc whatever) = rattfylla.
Men summa summarum är alltså att TS har knarkat och sedan kört bil och påträffats med knark i blodet bakom ratten?
Ja det är inget mer konstigt än att köra bil efter 2-3 öl. Du kanske tycker att du klarar det men du har fortfarande alkohol i blodet.
Nja han har tagit ett icke-narkotiskt preparat som ändå givit utslag för påverkan, och dömts för rattfylla. Här är en ChatGPT sammanfattning:
Citat:
Jag har under flera år enbart använt CBD i lagliga former, bland annat eftersom jag jobbar som yrkesförare och inte vill stödja den svarta marknaden eller köra påverkad. Jag har varit nöjd med effekten, och tyckt att det varit ett rimligt sätt att hantera stress och sömn utan THC-rus. En kväll körde jag hem efter ett familjefirande, trött men nykter. Vid en större poliskontroll blev jag stoppad, och trots att alkoholtestet var rent och jag kände mig trygg i att jag bara brukat lagliga CBD-produkter, ledde ett urinprov till utslag för THC. Det slutade med blodprov, omhändertaget körkort och att jag fick åka hem hämtad av familjen.