Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Inget att bråka om egentligen. Du körde drograttfull+trött och åkte dit, helt i sin ordning så omhändertog polisen körkortet då du är en trafikfara. Önskar att fler som med berått mod sätter sig bakom ratten påverkade, åker dit. Att polisen på direkten blev misstänksam var väl en tydlig o klar signal på att du var uppenbart påverkad.
M.m.
Insåg inte att du blåst lite liv i den här tråden. Du är en av dem jag undanbad mig svar från i denna tråd, du ser all bruk av cannabis som knark. Men då tråden mer eller mindre legat i träda, och eftersom du är så ivrig så får jag väl svara, så här mitt i natten.
Jag körde inte påverkad, lullig etc och vad mer du kallat mig i dina senaste inlägg. Ett THC-rus är väldigt tydligt, och avgränsat. CBD har aldrig gjort mig hög eller påverkat mig nedsättande kognitivt, gjort mig slö etc, som THC-haltig cannabis gör.
Har haft körkort och befunnit mig på vägarna i halva mitt liv nu, fram till detta. Jobbat som yrkeschaufför och handläggare i statlig förvaltning m.m. Aldrig varit inblandad i någon olycka (likt förbannat är "nyktra människor" inblandade i trafikolyckor dagligen ändå). Trots att jag brukat THC mer eller mindre dagligen i ca 12 av dessa åren. Senaste tre åren, fram till denna händelse har jag uteslutningen använt CBD (icke-narkotisk cannabis). Men sedan denna händelse, p g a jag berövats min rätt och möjlighet till ett drägligt och fungerande liv, då jag mer eller mindre suttit inspärrad i skogen de senaste fyra månaderna, och över jul och nyår - så vill jag ändå argumentera för att mitt liv fallerat totalt. I brist på annat, och i väntan på att ens kunna ansöka om prövningstillstånd för nytt körkort, har jag "lyxat till" tillvaron lite med THC-A. Så ja... att denna politik är kontraproduktiv, kan jag skriva under på. Hade hellre jobbat och byggt upp min ekonomi, men man har sopat undan benen på mig totalt med detta, står helt still nu.
Jag är ett livs levande exempel på vad den verklighetsfrånvända lagföring du propagerar resulterar i. Frågor/reaktioner på det?