Citat:
Ursprungligen postat av
dreath
Mitt svar var ett svar på där du kritiserade kritiken på matematiken i hur länge det skulle ta för ryssland att erövra hela ukraina, som baserade sig på (bl.a) antal döda. Och du svarade lite yrande om framtida veteraner. Vilket inte hade med saken att göra. Och nu spårar du iväg ännu mer på nåt jag inte ens skrivit om.
Ni ukrainavurmare är visst inte skarpaste kniven i lådan.
80 tusen döda är det nu enligt han som säger sig va smartare än mig som också sa att kriget kommer pågå i 400 år.
3-5 miljoner krigsveteraner kommer det va när kriget är slut enligt "first-lady" Birgitta Ed.
Då frågar jag hur dessa siffror går ihop och till svar får jag bara goja om att jag är en IQ-befriad pundare.
Och ni som har alla siffror rätt, vad ska Ukraina göra nu i Pokrovsk?
Ska de inte skicka in några miljoner rambos i Pokrovskfickan som de brukar göra när en stad håller på att falla?
Verkar som att ryssarna står och väntar på det nu och de har sina nya jetförsedda glidbomber och drönare redo, borde inte ni som är så smarta och har alla siffror rätt kunna säga vad Zelensky ska göra nu med sina femtielva miljoner blivande krigsveteraner?