2025-11-06, 10:45
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ukrainas ekonomi har kollapsat och USA och EU har inga pengar att ge till Ukraina. Det kan ta många år innan Ukraina är på fötter igen. USA har stängt ner statsapparaten i en månad nu. Demokraterna kan inte trolla fram mer pengar till Ukraina om de kommer till makten.

Rapporterar de inte om Italiens och Tysklands och Sveriges utökade ukrainastöd på SwebbTV?
Citera
2025-11-06, 10:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Men när är Pokrovsk ryskt tror du?

Pensionärer och tonåringar, det var väl de som slog tillbaka VDV från Hostomel de första dagarna?

När Pokrovsk formellt är ryskt kan dröja. Det beror på det politiska efterspelet och om territorierna internationellt erkänns som ryska.
Citera
2025-11-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ukrainas ekonomi har kollapsat och USA och EU har inga pengar att ge till Ukraina. Det kan ta många år innan Ukraina är på fötter igen. USA har stängt ner statsapparaten i en månad nu. Demokraterna kan inte trolla fram mer pengar till Ukraina om de kommer till makten.

Nej just därför jag tror de kan ta tid innan de eventuellt blossar upp igen… men fronten kommer nog bli fryst bara och lång vapenvila.
Citera
2025-11-06, 10:48
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
När Pokrovsk formellt är ryskt kan dröja. Det beror på det politiska efterspelet och om territorierna internationellt erkänns som ryska.

Haha, understatement of the year.

Så här är det. Med amerikanska fotbollstermer så är Pokrovsk en hail mary från Gerasimov för att rädda sitt liv. Och Gerasimov är inte någon quarterback.
Citera
2025-11-06, 10:51
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej just därför jag tror de kan ta tid innan de eventuellt blossar upp igen… men fronten kommer nog bli fryst bara och lång vapenvila.

Kul för putin att förklara för folket att det blev en lång vapenvila de fick för allt de offrade. Och det är best case scenario.
Han vill så gärna att han ska minnas som en hardass som fick Deripaska att skriva på ett papper, när han i bästa fall kommer minnas som en misslyckad katastrof. Men mer troligt kommer han hamna i Saddam/Khaddafi/Ceaucescu-kategorin.
Citera
2025-11-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är ändå lite charmigt att så många lyckas med konststycket att hävda att NATO bara är en fredlig försvarsallians och att väst inte utgör något hot mot Ryssland samtidigt som de vill att väst ska visa musklerna och på alla vis få Ryssland att sluta existera.
Hur är sådant dubbeltänk möjligt?

Du kanske ska fundera över kronologin. Vad inträffade först? Rysslands angrepp på Ukraina eller att folk börjat prata om Ryssland som ett problem?
Citera
2025-11-06, 10:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Ja det är inte säkert att man kommer fram till en slutgiltig lösning till våren. Det är möjligt att det blir en fryst frontlinje som mellan Nordkorea och Sydkorea och att områdena inte blir internationellt erkända som ryska.
Citera
2025-11-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Du tycks tro att den ukrainska armén är omringad i staden. Är det så? Då kan jag förstå dina märkliga påståenden. Har du några objektiva fakta som stöder detta?

Nej, inte att den är omringad. Men att situationen är svår och risken för omringning är reell. Och bara det menar jag gör att staden inte kan användas som transportnav.
Citera
2025-11-06, 10:57
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ingen mening med att försöka förklara en matematisk uträkning för en pundare som tydligen inte klarat lågstadiets matte.
Alla med IQ höre än skonumret inser att Ryssland i princip inte kommit nån stans de sista åren.
Så Bakhmut föll inte, det ledde inte vidare till att Avdivka föll som ledde vidare till att Pokrovsk nu håller på att falla?

Kan din "matematik" svara på vad team Zelensky/Kolomojski/Azovbataljonen ska göra nu?

Vad ska de göra med reserverna som flyttas från andra frontavsnitt till Pokrovsk?
Ska de skickas in i köttkvarnsfickan och det blir ett Bakhmut 2?
Vad borde Zelensky göra med elitstyrkorna i Azovbataljonen?
Kasta in de också i Pokrovskfickan?
Citera
2025-11-06, 10:59
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det var inte meningen att hijacka en autist på det viset. Ber om ursäkt.

Ursäkten mottagen för min del, men för trådens del kan du ju begrunda vad exempelvis Swebbtv anser, som i detta fall, och faktiskt försöka förstå innebörden av detta innan du i en raljerande ton försöker att avfärda vad som faktiskt är fullt rimligt. Försök att undvika oförskämdheter.
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Om jag har en källa på att jag gissar att kriget är över till våren?
På att man satt in militärpolis i Pokrovsk.
Du verkar inte speciellt smart?
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ja det är inte säkert att man kommer fram till en slutgiltig lösning till våren. Det är möjligt att det blir en fryst frontlinje som mellan Nordkorea och Sydkorea och att områdena inte blir internationellt erkända som ryska.

Vilket innebär att Ukraina kommer ur konflikten som Sydkorea gjorde. Det är ju utan tvekan den vinnande sidan för alla utan bokstavstolkande autister (tittar på dig här Arnstad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in