2025-11-06, 08:38
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Jag tycker Karin sjunger lika bra som Agnetha Fältskog man hade kunnat byta ut Agnetha mot Karin i ABBA och man hade inte hört någon skillnad.
Citera
2025-11-06, 09:33
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Jag tycker Karin sjunger lika bra som Agnetha Fältskog man hade kunnat byta ut Agnetha mot Karin i ABBA och man hade inte hört någon skillnad.

Jag kan hålla med. Men Agneta var ju viktigare än bara sin röst i Abba när de slog igenom, hennes blonda persona och rumpa var (om sanningen ska fram) mer viktig än hennes röst 73-74. Karin var inte lika bildskön på den tiden, om än hon var tjusig.
Citera
2025-11-06, 10:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Anders, brorsan borde väl kunna nämna vad hon dog av, det är många som undrar. De kan ju vara i chock och djupt ledsna förstås om det var oväntat, och kanske får man vänta lite på dödsorsaken.

Kan ju va en bilolycka också, eller vad som helst egentligen.

Varför ska han det? För att du vill ha skvaller..?
Ingen har med det att göra. Integriter kallas det. Lär dig det.

För övrigt tråkigt och trist.
Citera
2025-11-06, 10:58
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Jag kan hålla med. Men Agneta var ju viktigare än bara sin röst i Abba när de slog igenom, hennes blonda persona och rumpa var (om sanningen ska fram) mer viktig än hennes röst 73-74. Karin var inte lika bildskön på den tiden, om än hon var tjusig.

Ja du har en poäng i det, Agnetas rumpa gjorde nog att ABBA sålde ett X antal mer plattor . 😀
Citera
2025-11-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Jag minns "Another you, another me". Var inte Björn o Benny inblandade i den också, tro?

https://youtu.be/T_arf1CoIwM?si=eDvn18XyPl3pJZrS

Jo, de producerade och skrev de flesta låtarna på Geminis två album. Anders Glenmark skrev några också med text av Ulvaeus.

"Another you, another me" är fantastiskt bra och den som låter mest ABBA av deras låtar. De gjorde ju också en version av "Just like that", som ABBA inte bryddes sig om att göra färdigt.
Citera
2025-11-06, 11:25
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför ska han det? För att du vill ha skvaller..?
Ingen har med det att göra. Integriter kallas det. Lär dig det.

För övrigt tråkigt och trist.
Integriter? nej, det heter integritet smartass

Jag och många andra undrar vad som hänt henne, det är inte så konstigt eftersom hon var rätt ung och rätt känd i sverige.
Citera
2025-11-06, 11:26
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Jag minns "Another you, another me". Var inte Björn o Benny inblandade i den också, tro?

https://youtu.be/T_arf1CoIwM?si=eDvn18XyPl3pJZrS
Ja, det är väldigt mycket ABBA i den låten. Bra låt som jag knappt hört innan.
Citera
2025-11-06, 12:35
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Fanns ju en anledning till att Karin fick vara med I Chess och inte Agnetha . Karin hade mer power i sin röst.
Citera
2025-11-06, 12:51
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Det har väl inte skrivits nåt om det, men 73 är väl egentligen "ingen ålder" idag?

Det beror väl på livsstilen. Den som bränner ljuset i bägge ändar kanske går bort ännu tidigare. Sen kan man ju ha otur i genlotteriet också.

Tror kanske på det senare.

All respekt för hennes insatser inom svenskt musikliv.
Citera
2025-11-06, 16:28
Medlem
Familjeförhållandet i Glenmarks. Bruno Glenmark är Farbror till Anders och Karin.
Ann - Louise Hansson är Inte mamma till Anders och Karin. ( Bruno och Ann - Louise är däremot gifta )
Karin Glenmark hade en fantastisk sångröst och har medverkat på många fina inspelningar.
Citera
2025-11-06, 17:28
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Familjeförhållandet i Glenmarks. Bruno Glenmark är Farbror till Anders och Karin.
Ann - Louise Hansson är Inte mamma till Anders och Karin. ( Bruno och Ann - Louise är däremot gifta )
Karin Glenmark hade en fantastisk sångröst och har medverkat på många fina inspelningar.

Ja en riktig musikfamilj och väldigt begåvade allihopa.
Citera
2025-11-06, 21:58
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Anders Glenmark skrev några också med text av Ulvaeus.

Stämmer, men de flesta Geminilåtar som Anders G var med och skrev gjorde han med Ingela Forsman. (Motsäger ju inte det du skrev, men som komplettering.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in