Citat:
Ursprungligen postat av
Lotusgul
Tittar man lite på de låtar Karin G gav ut på platta är det inget som direkt får kiosken att välta (och då bortser jag förstås från "Mio" som är det stora undantaget). Hon fick helt enkelt taskigt material att jobba med, kanske därför att hon var aningen blyg och tillbakadragen och inte den som hängde på låset hos låtskrivarna. Man ska ha vassa armbågar i musikbranschen. Under hennes tid som mer renodlad popsångerska med brorsan i Gemini kändes hon inte helt bekväm. Karins bästa låt är i mitt tycke en cover på Rogefeldts "Aftonfalken" där hon är mästerlig. Hon hade integritet och var tonsäker som få. När hon medverkade i Allsången under sent 90-tal fanns inga tankar hos henne att som så många andra artister ta tillfället i akt och lansera nytt material inför miljonpubliken. Hon valde "Den blomstertid" och gjorde den otroligt bra. (Finns på Youtube).
Det märkliga tycker jag är att från att ha satsat rejält på 80-90 talet, så bara lade hon helt av och började i en helt annan bransch. Var hon inte bekväm med rampljuset, så tycker man att det borde funnits andra roller att ta sig an eller börjat med konserter med den rösten som hon hade, lite synd.
Håller med att låtarna oftast inte alls var i den klassen som matchade röstkvalitén.
Hennes ena son nils är musiker och är gift, samt har barn med veronica maggio, så det musikaliska arvet lever vidare i familjen.