2025-11-05, 10:49
Medlem
Tråkigt. Vila i frid.
Citera
2025-11-05, 11:16
Medlem
Vila i frid
Ska lyssna till Mio min Mio så vacker röst
Citera
2025-11-05, 11:35
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den är väl hemskt sorglig.

Precis som Bröderna Lejonhjärta. Den är ju även rätt otäck, även för vuxna, än idag.

Lite lustigt att flera av Astrid Lindgrens sågs som barnböcker, många av dem var rätt avancerade, och lämpade sig egentligen mer tonåringar och unga vuxna, inte barn. Min Min Mio och Bröderna Lejonhjärta är två bra exempel på det.
Citera
2025-11-05, 12:39
Medlem
Medellivslängd för kvinnor i Sverige är 85,4 år så nog dog Karin för tidigt.. Hon står bakom Agnetha Fältskog tillsammans med Anders Glenmark i ett klipp på Youtube där Agnetha sjunger låten Dom har glömt. Klippet är i svartvitt och från 1975. Hon var med om en del Karin
Citera
2025-11-05, 18:55
Medlem
Jag minns "Another you, another me". Var inte Björn o Benny inblandade i den också, tro?

https://youtu.be/T_arf1CoIwM?si=eDvn18XyPl3pJZrS
Citera
2025-11-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Karins inhopp i Chess när Barbara Dickson inte kommer in 1984:
YouTube

Tack! Aldrig sett det klippet tidigare. Vilken fantastisk musikalisk begåvning Karin hade, precis som hennes bror Anders också har. VIF 🫶🏼
Citera
2025-11-05, 19:05
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betsida
Jag minns "Another you, another me". Var inte Björn o Benny inblandade i den också, tro?

https://youtu.be/T_arf1CoIwM?si=eDvn18XyPl3pJZrS

Björn är iallafall med i den videon. Mannen bakom ett mixerbord en bit in i videon är Björn Ulvaeus .
Senast redigerad av BraxenLaxen 2025-11-05 kl. 19:26.
Citera
2025-11-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Tittar man lite på de låtar Karin G gav ut på platta är det inget som direkt får kiosken att välta (och då bortser jag förstås från "Mio" som är det stora undantaget). Hon fick helt enkelt taskigt material att jobba med, kanske därför att hon var aningen blyg och tillbakadragen och inte den som hängde på låset hos låtskrivarna. Man ska ha vassa armbågar i musikbranschen. Under hennes tid som mer renodlad popsångerska med brorsan i Gemini kändes hon inte helt bekväm. Karins bästa låt är i mitt tycke en cover på Rogefeldts "Aftonfalken" där hon är mästerlig. Hon hade integritet och var tonsäker som få. När hon medverkade i Allsången under sent 90-tal fanns inga tankar hos henne att som så många andra artister ta tillfället i akt och lansera nytt material inför miljonpubliken. Hon valde "Den blomstertid" och gjorde den otroligt bra. (Finns på Youtube).

Det märkliga tycker jag är att från att ha satsat rejält på 80-90 talet, så bara lade hon helt av och började i en helt annan bransch. Var hon inte bekväm med rampljuset, så tycker man att det borde funnits andra roller att ta sig an eller börjat med konserter med den rösten som hon hade, lite synd.
Håller med att låtarna oftast inte alls var i den klassen som matchade röstkvalitén.
Hennes ena son nils är musiker och är gift, samt har barn med veronica maggio, så det musikaliska arvet lever vidare i familjen.
Citera
2025-11-05, 21:13
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Sorgligt detta. Vila i frid!
Citera
2025-11-06, 00:18
Medlem
Moobs avatar
Anders, brorsan borde väl kunna nämna vad hon dog av, det är många som undrar. De kan ju vara i chock och djupt ledsna förstås om det var oväntat, och kanske får man vänta lite på dödsorsaken.

Kan ju va en bilolycka också, eller vad som helst egentligen.
Citera
2025-11-06, 00:59
Avstängd
BraxenLaxens avatar
Här är Karin i "Kall som is" ihop med sin brorsa på melodifestivalen 1984, året då Herreys vann. Gitaristen är Lasse Wellander tror jag men någon får rätta mig om jag har fel.

https://youtu.be/MxmVFfKzw20?si=8-62x0AeReBUKKnr
Citera
2025-11-06, 02:34
Medlem
Citronfrommages avatar
Blev berörd av hennes bortgång. Minns främst låten TLC med Gemini. Att två syskon kan vara så otroligt lika...

https://youtu.be/KcI9-VMMH64?si=35EM2Oz1VTVgUX0r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in