2025-11-06, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Jag tycker det är efterblivet att vara fysisk mot någon annan utan samtycke oavsett vem det är och vad det gäller. Partner och egna barn (ej i sexuellt syfte) undantaget.

Micke verkar framstå som mer och mer efterbliven. Han kysste henne mot sin vilja. Ofredande. Ta straffet som den man du lekte när du utförde gärningen.

Jävla pajas

Vilket trams! För det första så är det skillnad på kyssar och pussar.

Båda var berusade och Renée uppträdde så där flörtigt och slampigt som bara kvinnor kan när de har druckit för mycket vin. Väninnan påpekade detta dagen efter och hur mycket Renée skämde ut sig inför hela SVT-teamet på festen. Renée blev då rädd för att hennes man skulle få nys om det hela och bestämde sig för att falskanmäla Micke för sexuellt ofredande för att på så sätt rädda sitt eget skinn. Ungefär så gick det till.

Sluta framställa denna psykopat och tokfeminist som ett oskyldigt offer!
Citera
2025-11-06, 08:37
Medlem
rtyu12345s avatar
Handlar 100 % om maktspel och manshat.

Enligt henne så fick hon grov PTSD, ångest och krävde krishantering och terapeut i månader. Så pass mycket att polisen måste kopplas in och pussaran ska bli dömd.

För en puss på fyllan, men sin kollega man jobbat 10h+ per dag med i flera år.

Renee flodh borde få fängelse för falsk anklagan.
SVT borde få betala skadestånd till Micke.
Flera SVT chefer borde bli av med jobbet för detta.

Alla som jobbat på svt produktioner vet att en stor del de anställda röker på, knullar runt, dricker och drar kola - medans de skyltar om moral och feminism utåt. Ofta är tjejerna ihop med totala mjuka töntar som viker sig för minsta lilla.
De projicerar sin dåliga uppväxt på vanliga män.

SVT är en slags politisk cesspool för womenchilds.

Lägg ner public service.
Citera
2025-11-06, 08:46
Medlem
Jag kan tycka att han betedde sig drängaktigt och otroligt idiotiskt, men sexuellt antastande, nej! Det är bra att karlars ovälkomna tafsande diskuteras mer öppet och nu kan lagföras men det får vara måtta på vad som anses som sexuellt ofredande. Ärligt talat, som kvinna tycker jag lårkladd o nyp i baken är betydligt allvarligare än att försöka pussas!

Jag är faktiskt bekymrad för de unga idag, kommer killar ens att försöka hålla handen? De riskerar ju när som helst att bli anklagade för trakasserier eller än värre. Ska varje puss, varje kram , till och med varje samlag föregås av en skriftlig överenskommelse för att man ska slippa att anklagas?

Självklart ska övergrepp lagföras men det får vara måtta! Vad som är viktigast är att vi som föräldrar uppfostrar unga, och i synnerhet pojkar, att bete sig schysst gentemot det andra könet!
Citera
2025-11-06, 08:59
Medlem
rtyu12345s avatar
Haha kolla på Renee Flodh LinkedIn.

Renee Flodh har pluggat teater och lärare - alltså uppmärksamhetskåt. Hon vill vara viktig och synas.

Sedan pluggar hon media, där armbågarna spelar roll.

Sedan blir hon inget publikt och står alltid bakom kameran och kollar på när Micke jobbar hårt och är populär.

Renee Flodh är AVUNDSJUK.

Renee Flodh gillar och umgås med mediabyråer och feminister som hyllar Gudrun Schyman på LinkedIn.

Renee Flodh, ännu en av SVTs och Sveriges manshatare med psykiska problem som spiller över på helt oskyldiga personer.
Citera
2025-11-06, 09:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Kanske rättvis dom ändå.

Micke var ju ångerfull dagen efter som han visste att han gjort något fel.

Jag frågar dig återigen. Har du någonsin bett om ursäkt för något som du sagt eller gjort?

Hade han inte bett om ursäkt hade ni ju ojat er över det.
Citera
2025-11-06, 09:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
Haha kolla på Renee Flodh LinkedIn.

Renee Flodh har pluggat teater och lärare - alltså uppmärksamhetskåt. Hon vill vara viktig och synas.

Sedan pluggar hon media, där armbågarna spelar roll.

Sedan blir hon inget publikt och står alltid bakom kameran och kollar på när Micke jobbar hårt och är populär.

Renee Flodh är AVUNDSJUK.

Renee Flodh gillar och umgås med mediabyråer och feminister som hyllar Gudrun Schyman på LinkedIn.

Renee Flodh, ännu en av SVTs och Sveriges manshatare med psykiska problem som spiller över på helt oskyldiga personer.

Hon vittnar ju om att det egentligen inte är själva händelsen, alltså pussen, som varit det jobbiga utan allt omkring som blivit efteråt till följd av hennes agerande att välja att lämna produktionen och senare anmäla.
Citera
2025-11-06, 09:06
Medlem
KABUNs avatar
Att hålla på med kindpussar och liknande på "rörligt mål" är livsfarligt. Det vet jag av egen erfarenhet.
Man vet aldrig var de hamnar. Ett sätt lösa problemet kan väl vara att vi förbjuder pussandet helt. Ett annat kan ju vara att vi börjar klä oss i burka.
Senast redigerad av KABUN 2025-11-06 kl. 09:10.
Citera
2025-11-06, 09:36
Avstängd
Någonting är ju minst dagt lurt här..
Kvinnan ringde Leijnergaard dagen efter
på hotellet och föreslog att de skulle ha -"en kul dag på stranden"..
Leidergaard sa då till henne att han hade ångest för gårdagen och inte mådde bra.
Kvinnan propsade ändå på att de skulle göra dagen tillsammans..

Så man kan ju fundera över vad som fick kvinnan att anmäla honom två månader senare..??

Vore jag ung idag så skulle jag vara livrädd för att ta något initiativ.
Mardrömmen vore ju om man blev hembjuden till en kvinna där hon t.o.m tar initiativet och därefter blev anmäld för något "hittepå"..

Män (och kvinnor) som medvetet begår sexuella handlingar ska givetvis bli dömda.
Men det är minst sagt oroande om den här typen av handlingar får vara vägledande och uppta så mycket plats i det offentliga rummet.
Citera
2025-11-06, 09:42
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Att hålla på med kindpussar och liknande på "rörligt mål" är livsfarligt. Det vet jag av egen erfarenhet.
Man vet aldrig var de hamnar. Ett sätt lösa problemet kan väl vara att vi förbjuder pussandet helt. Ett annat kan ju vara att vi börjar klä oss i burka.

Pussar är inte förbjudet och inget som ska förbjudas. Däremot kan pussar utan samtycke vara olagligt vilket denna dom visar. Då finns det två alternativ:
1. Acceptera tidsandan och ge fan i att pussa på folk som inte vill.
2. Arbeta för att lagarna kring detta ändras.
Citera
2025-11-06, 09:43
Medlem
Vad händer nu med ML?

Spelar en hovrättsdom, friande/bekräftande (fällande) dom någon roll i detta fall?

Mitt förslag. ML låts gå i förtidspension (=blir utköpt, ganska höga belopp).

Och jag skriver der igen. I meddelandet från honom till kvinnan nämns två pussar/försök till pussar.
De flesta, inklusive poliser, åklagare, nämndemän, domare, vittnen, tycker att en gång är ingen gång, två gånger är ett mönster i liknande fall som detta. I detta fall hade en puss/ett pussförsök setts som icke-brottsligt, två pussar/pussförsök över en gräns och därmed finns det utrymme att fälla honom.
(Nej jag tycker också att det aldrig borde ha gått till polis/domstol, men nu är det som det är, inte mycket man behöver bli upprörd över).
Citera
2025-11-06, 10:13
Medlem
Detta är en händelse jag är glad att jag slipper döma över. Micke kanske ska dömas eller så räcker det med en ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Pussar är inte förbjudet och inget som ska förbjudas. Däremot kan pussar utan samtycke vara olagligt vilket denna dom visar. Då finns det två alternativ:

Vi får väl se. Det ska ta en tur i HR också. Enligt försvaret (Det lilla jag har läst), så ska det finnas praxis från HD att det inte är ett brott. Då går ju Micke fri.
Citera
2025-11-06, 10:16
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Det kan eventuellt finnas samtycke till puss på kinden eller kanske inte? Vad vet man?
Utomlands hälsar man normalt i vissa länder på det viset. Det här verkar svårt.

https://www.bing.com/search?q=kindpussar&form=ANNTH1&refig=690c4de071e4 4a62ae6b744120d668c1&pc=HCTS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in