2025-11-05, 03:40
Medlem
Når TH byttet bil, var ikke han som kjøpte citroen`en fra Stavanger?
Citera
2025-11-05, 07:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nei det virker ikke som om politiet var klart for dette men det skulle kanskje bare mangle. Det er en første gang for alt. Det skremmende er alle lekkasjer. Det er dypt urovekkende og ren korrupsjon i de fleste tilfeller, tror jeg! Om det sier noe om gjerningsmenn sliter jeg mer med å se. Men desto mer har jeg nevnt flere ganger at jeg tror forbrytelsen er rigget slik at TH skal ta støyten.

Lekkasjene er en direkte konsekvens av dårlig økonomisk forvaltning og strukturering i politiet. Underleverandører som gjør service på datasystemer er mest sannsynlig kilden til disse lekkasjene. Politiet har delvis innrømmet og bekreftet dette, og vi har fått indikasjoner fra folk i IT-bransjen om politiets praksis med å sette bort servicearbeid til tredjepart som ikke er sikkerhetsklarert. Altså folk som kan gjenopprette slettede filer, f.eks. av TH i avhør. Som jo er blitt angitt som den "verste" lekkasjen. Samme folk i IT-bransjen har også bekreftet kontakt med bl.a. journalister fra TV2, de samme som siden skrev boka "Lørenskog-mysteriet".
Uten at denne IT-mannen nødvendigvis har drevet service på politi-PC'er. Men folk i disse bransjene vet jo ofte om hverandre, hvem som får hvilke oppdrag osv. Oslo er en liten by.
Citera
2025-11-05, 10:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Når TH byttet bil, var ikke han som kjøpte citroen`en fra Stavanger?

Nei, kjøperen var bosatt i Vestland fylke. Bilen ble først levert til en bruktbilhandler i Hakadal, og deretter solgt til ny eier. Det ble også understreket at bilen var i "dårlig stand" da den ble solgt.
Kjøpesummen var 29 000 kroner.
Citera
2025-11-05, 17:22
Medlem
Nottelitens avatar
Från Vg :
Tom Hagen bytter bistandsadvokat
Det er korrekt at Ståle Kihle er ny bistandsadvokat for Hagen. For øvrig har jeg ingen kommentarer, uttaler Svein Holden
familien ønsker å forholde seg til en advokat fremover. Det er den enkle forklaringen.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/vgErrB/tom-hagen-bytter-bistandsadvokat
Citera
2025-11-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Vg :
Det er korrekt at Ståle Kihle er ny bistandsadvokat for Hagen. For øvrig har jeg ingen kommentarer, uttaler Svein Holden
familien ønsker å forholde seg til en advokat fremover. Det er den enkle forklaringen.
länk till artikeln :

Jeg er advokat. Dette betyr i praksis at både Tom, barna og også advokaten selv vurderer det slik at far og barna har felles interesser og kommer til å fortsette å ha det. En advokat kan ikke ta et slik oppdrag hvis han mener far og barna har ulike interesser.

Eller med andre ord: den (gjenværende) familien er alle like uskyldige, etter deres egen vurdering.
Citera
2025-11-05, 17:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltemer
Jeg er advokat. Dette betyr i praksis at både Tom, barna og også advokaten selv vurderer det slik at far og barna har felles interesser og kommer til å fortsette å ha det. En advokat kan ikke ta et slik oppdrag hvis han mener far og barna har ulike interesser.

Eller med andre ord: den (gjenværende) familien er alle like uskyldige, etter deres egen vurdering.
Så enligt dig som advokat trodde den närmaste familjen att TH var oskyldig tills han fängslades och sedan gick det några år där de trodde att han var skyldig innan de nu har ändrat sig?
Citera
2025-11-05, 20:53
Medlem
Citat:
Så enligt dig som advokat trodde den närmaste familjen att TH var oskyldig tills han fängslades och sedan gick det några år där de trodde att han var skyldig innan de nu har ändrat sig?

Det er implikasjonen, ja.
Citera
2025-11-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Men det er litt rart at sønnen vil drepe sin mor, bare fordi far evt vil det.
Politiet må jo i hvert fall vurdere den muligheten.
Telefonsamtalen mellom mor og sønn er jo også "siste sikre livstegn"...eller er det det?
Iscenesatt for å skyve dødstidspunkt til TH er ankommet jobb?
Citera
2025-11-05, 21:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltemer
Det er implikasjonen, ja.
Åh, där bevisade du att om du faktiskt är advokat är du utan tvekan den sämsta advokaten jag någonsin hört talas om, lika dålig som en annan användare var en dålig domare, men nu handlar den här tråden inte om vad användarna här arbetar med utan snarare AEF och hennes öde, något du inte har försökt belysa...
Citera
2025-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tromso
Politiet må jo i hvert fall vurdere den muligheten.
Telefonsamtalen mellom mor og sønn er jo også "siste sikre livstegn"...eller er det det?
Iscenesatt for å skyve dødstidspunkt til TH er ankommet jobb?

Jeg personlig tror den samtalen er fake. For det første så er det svært unormalt at ei dame på 70 år har 6-7 inn / ut gående anrop før klokka er 09 på morgenen. Tviler på at dette var normalen for AE.

For det andre, hvis denne samtalen fant sted, så er det underlig at den bare varte noen få sekunder. Og sønnens fadese på badet hjemme i S4 kvelden før, med oversvømmelser og knuste lamper, hadde vist nok ikke vært ett tema i denne samtalen, rart. At AE akkurat denne morgenen måtte snakke med MB om lønns kjøringer syns jeg også er underlig. Det er vel lite sannsynlig at AE hadde noe med lønningene å gjøre.

Men, dette er jo gammelt nytt. Så regner med polisen er sikker, og har sjekket dette ut.
Citera
2025-11-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg personlig tror den samtalen er fake. For det første så er det svært unormalt at ei dame på 70 år har 6-7 inn / ut gående anrop før klokka er 09 på morgenen. Tviler på at dette var normalen for AE.

For det andre, hvis denne samtalen fant sted, så er det underlig at den bare varte noen få sekunder. Og sønnens fadese på badet hjemme i S4 kvelden før, med oversvømmelser og knuste lamper, hadde vist nok ikke vært ett tema i denne samtalen, rart. At AE akkurat denne morgenen måtte snakke med MB om lønns kjøringer syns jeg også er underlig. Det er vel lite sannsynlig at AE hadde noe med lønningene å gjøre.

Men, dette er jo gammelt nytt. Så regner med polisen er sikker, og har sjekket dette ut.

Riktig, det er helt ulogisk at sønnens timer må gå via via og ikke direkte til lønnskontoret.
Citera
2025-11-06, 09:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Från Vg :
länk till artikeln :

Arverettsspesialist Kihle, ja.

Kan det bety at "dommens dag" er nær, og at ektepakten skal på bordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in