2025-11-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Fremdeles nysgjerrig på forsnakkelsen til TH i NRK-intervjuet. "Så dro vi.. eh, jeg"... Hvem er "vi"?
Enig at mulig avslørende. Vil tro han sikter til sønnen? Han kom jo fort på åstedet? Men da det skjedde at TH ble bekymret og dro hjem var det ikke noe "vi" på det tidspunktet tror jeg.
Citera
2025-11-03, 23:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Enig at mulig avslørende. Vil tro han sikter til sønnen? Han kom jo fort på åstedet? Men da det skjedde at TH ble bekymret og dro hjem var det ikke noe "vi" på det tidspunktet tror jeg.

Forsnakkelsen med "vi" var da han dro på jobb en gang etter klokka ni.

Det er ikke helt umulig at hun ble drept og tatt med i bilen da.
Så kom sønnen og overtok åstedet, og mekking av alibi.

Spekulasjon fra min side. Men hvis man har 2 stk. GM i dette tidsrommet
kan floken løses. Med forbehold om at fjerning av kropp etc. har vært veldig
godt planlagt.
Citera
2025-11-04, 02:01
Medlem
Citat:
Forsnakkelsen med "vi" var da han dro på jobb en gang etter klokka ni.

Det er ikke helt umulig at hun ble drept og tatt med i bilen da.
Enig. Da ser den forsnakkelsen enda verre ut for TH. Skikkelig ille faktisk.
Citera
2025-11-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Enig. Da ser den forsnakkelsen enda verre ut for TH. Skikkelig ille faktisk.
Jeg så intervjuet på ny nå, og det er tydelig at han gjør et vinketegn med hånda etter han sa "da vi".

Det er enkelt å forstå hva han mener, og tvilsomt om man kan kalle det en forsnakkelse.
Citera
2025-11-04, 13:30
Medlem
Citat:
Så kom sønnen og overtok åstedet, og mekking av alibi.

Men det er litt rart at sønnen vil drepe sin mor, bare fordi far evt vil det. Og når mor er uten historikk, annet en at hu er ett snilt, omsorgsfullt og inkluderende menneske.

Men ellers, JA... Det er helt vilt denne badekar historien og denne telefonsamtalen på morgenen, sett i lys av at AE forsvant i samme tidsrom.

Det er såååå mange momenter i denne saken.

Det er gådt gjort at de som har planlagt alt dette, har klart det uten å legge igjen ett eneste spor. De som har gjort det har åpenbart stolt 100% på seg selv og sin egen kunskap.
Citera
2025-11-04, 15:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Men det er litt rart at sønnen vil drepe sin mor, bare fordi far evt vil det. Og når mor er uten historikk, annet en at hu er ett snilt, omsorgsfullt og inkluderende menneske.

Men ellers, JA... Det er helt vilt denne badekar historien og denne telefonsamtalen på morgenen, sett i lys av at AE forsvant i samme tidsrom.

Det er såååå mange momenter i denne saken.

Det er gådt gjort at de som har planlagt alt dette, har klart det uten å legge igjen ett eneste spor. De som har gjort det har åpenbart stolt 100% på seg selv og sin egen kunskap.

Sant nok, det er mye som ikke lar seg forklare med vanlig logikk i denne saken.
Men det skjedde jo nå nylig at en mann drepte sin mor selv om han sa hun betydde alt for ham.
Det fins jo også et veldig mulig trusselaspekt. TH går ikke av veien for å true folk, det vet vi.
Hva om TEH er blitt truet på livet av sin far? Familieforholdene i Sloraveien 4 har ikke vært
helt normale, slik jeg forstår.
Citera
2025-11-04, 17:52
Medlem
Citat:
Sant nok, det er mye som ikke lar seg forklare med vanlig logikk i denne saken.
Men det skjedde jo nå nylig at en mann drepte sin mor selv om han sa hun betydde alt for ham.
Det fins jo også et veldig mulig trusselaspekt. TH går ikke av veien for å true folk, det vet vi.
Hva om TEH er blitt truet på livet av sin far? Familieforholdene i Sloraveien 4 har ikke vært
helt normale, slik jeg forstår.

Joda, alt er mulig. Men det er tre barn inn i bildet her. Om sønnen er innblandet, så må nesten de to andre være det også. Noe som i så fall er helt helt helt insane. Det er lett å se for seg alle tre i en konspirasjons sammenheng. Men i virkelighetens verden, kan det virkelig gå an.? Da spesielt med tanke på at AE var ett varmt og godt menneske. Hadde hun vært en tyrann kunne det til nød stilt seg annerledes. Men det er ingen ting som tyder på at hun var det.
Citera
2025-11-04, 20:33
Medlem
Når man står fullstendig fast i en etterforskning sies det ofte at man må starte på nytt. Helst med nye øyne dom en slags cold case gruppe.
Skal man prøve en slik øvelse så ser vi bort fra alle rykter og holder oss til absolutt fasit og hva vi vet.
En eldre dame skal være kidnappet mens mannen er på jobb, nærmest i nabolaget. Motivene må da i utgangspunktet være økonomisk vinning eller en form for raseri/sjalusi fra ektemannen.
Sistnevnte er pr.d.d. sjekket ut av saken. Da gjenstår kun kidnapping.
Vi vet litt om hva politiet har funnet og har av beviser. Noe må i tillegg være absolutt hemmelig for å kunne godkjenne en mulig tilståelse i fremtiden.
Samtlige siktelser er nå droppet og slik står saken.
Vi vet ikke hvordan badekarshistorien virkelig er. Vi vet ikke hvor aktuell eller alvorlig ekteskapets tilstand var i ved forsvinningen og vi vet ikke hvordan de to ekteskapspaktene hadde stått seg i en evt. rettssak.
Slik jeg ser det må det en snitcher til, eller et gjennombrudd i den digitale biten.
Stikkord som taler for løsninger eller mulige teorier i noen retning har vi tusentalls av i tråden.
Vi vet hun er borte, at det lå gjenstander og trusselbrev igjen. At politiet har noen typer spor i leiligheten men ikke eksakt hva.
Det som skurrer aller mest for meg ettersom tiden går er at beløpet de krevde ikke var høyere m.t.p. mannens formue i okt.2018.
Visste noen at ekteskapet hanglet og at Hagen sies å være svært kynisk og økonomisk forsiktig?
Hvorfor ikke gå etter prestedatter som kan virke som den "mest verdifulle"?
Og hvorfor nevnes hestedatter i brevet?
Sitter politiet på mer enn vi vet, som de kan dele? Denne saken gir grå hår i hopetall.
Citera
2025-11-04, 21:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Joda, alt er mulig. Men det er tre barn inn i bildet her. Om sønnen er innblandet, så må nesten de to andre være det også. Noe som i så fall er helt helt helt insane. Det er lett å se for seg alle tre i en konspirasjons sammenheng. Men i virkelighetens verden, kan det virkelig gå an.? Da spesielt med tanke på at AE var ett varmt og godt menneske. Hadde hun vært en tyrann kunne det til nød stilt seg annerledes. Men det er ingen ting som tyder på at hun var det.

Vi vet hvem som er tyrannen her. Helt uavhengig av om han er skyldig eller ikke.
Jeg har vurdert muligheten for at ett eller flere av barna i familien har egne motiver
som er ukjente for oss. Men samtidig er TH sin respons på hele opplegget veldig mistenkelig
i mine øyne. Så kan man jo spørre om noen visste at han ville reagere slik han har gjort, slik
at han fremsto mistenkelig nær sagt automatisk. Noen som kanskje har hatt motiver mot både
mor og far. Så ser man at TEH tangerer flere essensielle punkter i narrativet. Uten at det rent
praktiske blir mer forklarlig av den grunn.
Citera
2025-11-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Når man står fullstendig fast i en etterforskning sies det ofte at man må starte på nytt. Helst med nye øyne dom en slags cold case gruppe.
Skal man prøve en slik øvelse så ser vi bort fra alle rykter og holder oss til absolutt fasit og hva vi vet.
En eldre dame skal være kidnappet mens mannen er på jobb, nærmest i nabolaget. Motivene må da i utgangspunktet være økonomisk vinning eller en form for raseri/sjalusi fra ektemannen.
Vi vet litt om hva politiet har funnet og har av beviser. Noe må i tillegg være absolutt hemmelig for å kunne godkjenne en mulig tilståelse i fremtiden.
Samtlige siktelser er nå droppet og slik står saken.
Vi vet ikke hvordan badekarshistorien virkelig er. Vi vet ikke hvor aktuell eller alvorlig ekteskapets tilstand var i ved forsvinningen og vi vet ikke hvordan de to ekteskapspaktene hadde stått seg i en evt. rettssak.
Slik jeg ser det må det en snitcher til, eller et gjennombrudd i den digitale biten.
Stikkord som taler for løsninger eller mulige teorier i noen retning har vi tusentalls av i tråden.
Vi vet hun er borte, at det lå gjenstander og trusselbrev igjen. At politiet har noen typer spor i leiligheten men ikke eksakt hva.
Det som skurrer aller mest for meg ettersom tiden går er at beløpet de krevde ikke var høyere m.t.p. mannens formue i okt.2018.
Visste noen at ekteskapet hanglet og at Hagen sies å være svært kynisk og økonomisk forsiktig?
Hvorfor ikke gå etter prestedatter som kan virke som den "mest verdifulle"?
Og hvorfor nevnes hestedatter i brevet?
Sitter politiet på mer enn vi vet, som de kan dele? Denne saken gir grå hår i hopetall.

Skal man se på saken med nye øyne så utelukker man ikke TH.
Citera
2025-11-04, 23:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Som jeg skriver over her - man kan ikke utelukke at det fins ukjente motiver fra andre i nær krets.
Man kan heller ikke utelukke at tilfeldigheter har gjort denne forbrytelsen mulig.
Uten at jeg kan si noe om sannsynlighetsverdi i den ene eller den andre retningen.

Hva vi med en viss sikkerhet kan si, er at politiet ikke så dette komme. De var ikke forberedt på å håndtere en slik sak. Det faktumet kan si litt om den eller de som står bak.
Citera
2025-11-05, 00:05
Medlem
Citat:
Som jeg skriver over her - man kan ikke utelukke at det fins ukjente motiver fra andre i nær krets.
Man kan heller ikke utelukke at tilfeldigheter har gjort denne forbrytelsen mulig.
Uten at jeg kan si noe om sannsynlighetsverdi i den ene eller den andre retningen.

Hva vi med en viss sikkerhet kan si, er at politiet ikke så dette komme. De var ikke forberedt på å håndtere en slik sak. Det faktumet kan si litt om den eller de som står bak.

Nei det virker ikke som om politiet var klart for dette men det skulle kanskje bare mangle. Det er en første gang for alt. Det skremmende er alle lekkasjer. Det er dypt urovekkende og ren korrupsjon i de fleste tilfeller, tror jeg! Om det sier noe om gjerningsmenn sliter jeg mer med å se. Men desto mer har jeg nevnt flere ganger at jeg tror forbrytelsen er rigget slik at TH skal ta støyten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in