2025-11-05, 21:09
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piment
En sak som han själv gjort att han satt sig i skiten är ju att han bett om ursäkt dagen efter, om han inte ansett sig gjort något fel, varför då be om ursäkt? Det visar ju då på att han inser att han har gått över en gräns som inte är okej
Jag brukar be om ursäkt om jag trampar på någons fot.
Jag inväntar rättegången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Är det Renee Nyberg som är målsägande? Är hon en sån fjant det trodde jag inte.

Nej hon är det inte. Det är en annan Renee. Hon ville kanske bli kändis och få uppmärksamhet.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Skrämmande på sätt och vis att det går att dömas för två pussar.

Här räckte det med en:

https://www.youtube.com/watch?v=klGN4lvgWdM

Rubiales fick avgå från sin post och dömdes till 18 månaders dagsböter ā 20 euro, sammanlagt en totalsumma på cirka 10 800 euro (drygt 120 000 kronor). Därtill har Rubiales fått ett årslångt kontaktförbud där han förbjuds att vistas närmare än 200 meter från Jennifer Hermoso.

Jag är väl å ena sidan helt med på att det inte ska kyssas utan tillåtelse och att om det sker faller inom [sexuellt] ofredande. Å andra sida kan jag tycka att den som utsätts för det bör konfrontera utföraren och om det inte blir värre låta udda vara jämnt. En kyss är inte en våldtäkt, men som sagt kan absolut vara ofredande och kanske sexuellt sådant.

Rubiales efterräkning var emellertid alldeles orimlig. Leijnegards kanske rimlig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-11-05 kl. 21:11.
Citera
2025-11-05, 21:10
Medlem
Piments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det kan väl de flesta gå med på men var finns proportionerna mellan vad han gjort sig skyldig till och hela den cirkus som följde?

Cirkusen är ju pga att han är ett välkänt ansikte i Sverige som kan ha gjort sig skyldig till ett genom samhället väldigt icke accepterat brott, speciellt i dessa tider efter metoo, proportionerna är ju inte rimliga men det är ju endast pga att han är känd och kan ha begått just detta brottet
Citera
2025-11-05, 21:11
Bannlyst
Hon har rätt fina läppar, jag förstår att han pussade henne.
Citera
2025-11-05, 21:12
Medlem
Piments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Dom är ju goda vänner och han vet ju att hon är gift därav ursäkten. Maybe?

Bra poäng det visste jag inte.
Finns det något offentligt där man kan se i vilket sammanhang han skrev förlåt?
Citera
2025-11-05, 21:13
Medlem
Piments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag brukar be om ursäkt om jag trampar på någons fot.
Jag inväntar rättegången.

Antar också att du inte pussar andra än frugan på munnen
Citera
2025-11-05, 21:24
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Här räckte det med en:

https://www.youtube.com/watch?v=klGN4lvgWdM

Rubiales fick avgå från sin post och dömdes till 18 månaders dagsböter ā 20 euro, sammanlagt en totalsumma på cirka 10 800 euro (drygt 120 000 kronor). Därtill har Rubiales fått ett årslångt kontaktförbud där han förbjuds att vistas närmare än 200 meter från Jennifer Hermoso.

Jag är väl å ena sidan helt med på att det inte ska kyssas utan tillåtelse och att om det sker faller inom [sexuellt] ofredande. Å andra sida kan jag tycka att den som utsätts för det bör konfrontera utföraren och om det inte blir värre låta udda vara jämnt. En kyss är inte en våldtäkt, men som sagt kan absolut vara ofredande och kanske sexuellt sådant.

Rubiales efterräkning var emellertid alldeles orimlig. Leijnegards kanske rimlig.
Att hon efter 2! månader får för sig att anmäla det som skedde gör allt helt fullständigt orimligt och surrealistiskt.
Ingrn åklagare med normalt förstånd skulle ta detta till en rättsal.
Citera
2025-11-05, 21:25
Medlem
Citat:
Bra poäng det visste jag inte.
Finns det något offentligt där man kan se i vilket sammanhang han skrev förlåt?

Känner du då inte heller till att hon bl.a. hade handen innanför hans skjortkrage innan pussarna? Det är ju uppenbart att de båda inte höll sig till de vanliga gränsdragningarna mellan individer. De kände varandra mycket väl.

Historien är verkligen skruvad.
Citera
2025-11-05, 21:30
Avstängd
Citat:
Cirkusen är ju pga att han är ett välkänt ansikte i Sverige som kan ha gjort sig skyldig till ett genom samhället väldigt icke accepterat brott, speciellt i dessa tider efter metoo, proportionerna är ju inte rimliga men det är ju endast pga att han är känd och kan ha begått just detta brottet

Det är roliga tider vi lever i.

Å ena sidan uppmuntrar feminister kvinnor att ligga runt med 100 tals personer om år. Dessutom sitter rekordmånga svenska brudar och horar på Onlyfans, Tiktok eller insta.
Samtidigt som detta sker så ska BO gråta floder och "känner sig kränkt och utsatt för brott" för att en manlig kollega ger henne en kyss.
Vilken jävla sopa hon är.

Om hon nu var så jävla kränkt hade det räckt med en hård örfil. Istället ska hon hora ut sig maximalt i media och göra en grej av det i rättsväsendet.

Jag som kille har fått kyssar av brudar jag inte efterfrågat. Hur hade det sett ut om jag gick och anmälde det hos polisen??
Vem gör ens det???? Anmäler??
Vilket jävla mongo BO är. Hoppas det slår tillbaka hårt.
Citera
2025-11-05, 21:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jag har nog ändrat åsikt här.

Man kan tycka att det är en struntsak, men jag anser inte att någon skall pussa min fru på munnen oavsett syftet och att det är rimligt om hon inte accepterar detta. Det är att inte respektera varken hennes eller vår gemensamma integritet inom ramen för vårt förhållande.

Kritiken mot kvinnan är därför missriktad och det gäller oavsett om hon tidigare flörtat med mannen eller inte. Hon gör rätt i att anmäla, i ett samhälle där det inte anses vara mannens sak att skydda sin hustrus heder. Då måste rättssystemet göra det istället, annars är signalen att maken personligen skall ställa ML till svars.
Citera
2025-11-05, 21:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Det är roliga tider vi lever i.

Å ena sidan uppmuntrar feminister kvinnor att ligga runt med 100 tals personer om år. Dessutom sitter rekordmånga svenska brudar och horar på Onlyfans, Tiktok eller insta.
Samtidigt som detta sker så ska BO gråta floder och "känner sig kränkt och utsatt för brott" för att en manlig kollega ger henne en kyss.
Vilken jävla sopa hon är.

Om hon nu var så jävla kränkt hade det räckt med en hård örfil. Istället ska hon hora ut sig maximalt i media och göra en grej av det i rättsväsendet.

Jag som kille har fått kyssar av brudar jag inte efterfrågat. Hur hade det sett ut om jag gick och anmälde det hos polisen??
Vem gör ens det???? Anmäler??
Vilket jävla mongo BO är. Hoppas det slår tillbaka hårt.

Om någon pussar på din tjej mot hennes vilja då? Är det ok och något du bara måste acceptera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in