2025-11-05, 19:58
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du har spammat varenda tråd med detta. Men du tystnar varje gång jag ber dig skicka källor. Så skicka källor tack!
Mener du at det er noen andre som sitter i redaksjonene der nede? Les på er mitt råd til deg.
Mener du at de som omtalt var med 07. oktober ikke var det ?
Mener du at deres offesielle æresbevisningene fra Hamas er en bluff ?
Mener du at de som har vært ute på sociale mediaer og hyllet 07.oktober ikke har gjort det ?

Av källor er det flertals på hver enda en som må ihopstilles.
Så vi gjør det heller så her. Gi meg ett enda exempel på at en enda av disse ikke er/har varit Reuters/AP`s folk i perioden
Nu som jeg har jeg gitt deg navnene, så burde det være lett match. Lycka til
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-11-05 kl. 20:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
plast , leksaks, inte en sten eller kniv. som "de palestinska baaaaaaarnen...."

du menar att de borde skjutit honom i ryggen tills han dog?

so om de tror att terroristen har ett vapen så är du helt okej med att de spöar på han?

VIlket argumentationsfel?

Nödvärnsrätten gäller ju, även om du upplever dig hotade, fast du inte är det egentligen. (tex om en downis med en leksak vänder sig bort från dig...)

Nödvärnsrätten gäller i specifika situationer men INTE alltid.. skulle inte du läst rättskunskaper så borde ju sett hur självförsvar och nödvärn fungerar och detta är i stort sett likadant överallt....

okej så återigen fattar du alltså inte lagligt att även om man hävdar nödvärn så kan de inte alltid vara nödvärn...

Samtidigt varför sitter du och pratar om saker utanför fängelser??

JAg tar upp situationen i fängelset där 2 personer står och håller i en fånge och 3 slår personen är alltså lika som att jämställa med att någon hotar dig ute på stan genom att kasta något mot dig eller drar ett vapen??

Du kan ju för fan ingenting..

Så om jag slår sönder dig om vi möts tror du jag kan hävda nödvärn bara för att jag var "rädd" visst jag kan de men kommer inte vara en godkänd anledning och därför kommer man dömas i svensk domstol för misshandel...

du säger dig läst lagar på universitet men kan inte ens enkel förstå hur självförsvar fungerar..

Är de nödvärn om en person kastar en sten mot ditt hus du går och hämtar vapen i vapenskåpet som är låst, laddar vapnet och sen skjuter ihjäl personen?? Är detta nödvärn enligt många länder?

3 stycken håller fast en person och 3 andra slår personen skulle domstolar säga att detta är självförsvar?

1 person riktar sitt vapen mot en annan person och personen skjuter mot personen riktar vapnet är detta självförsvar?

Du ser skillnaderna va? kan du sluta ha argumentationsfel..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
https://youtube.com/shorts/nFhDo6rjXRc?si=Q5waNBTVN4gCTauH

att delar av idf begick gruppvåldtäkt mot krigsfångar

det begicks ingen "gruppvåldtäkt" mot fångar...

de är inte ens ålatade för det.
Citera
2025-11-05, 20:00
Medlem
Citat:
Så då har du en dom med andra ord ?

Du kallade ett juridiskt faktumet ett argument. Scrolla tillbaks så ser du hu efterbliven du låter.
Citera
2025-11-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Mener du at det er noen andre som sitter i redaksjonene der nede? Les på er mitt råd til deg.
Mener du at de som omtalt var med 07. oktober ikke var det ?
Mener du at deres offesielle æresbevisningene fra Hamas er en bluff ?
Mener du at de som har vært ute på sociale mediaer og hyllet 07.oktober ikke har gjort det ?

Av källor er det flertals på hver enda en som må ihopstilles.
Så vi gjør det heller så her. Gi meg ett enda exempel på at en enda av disse ikke er/har varit Reuters/AP`s folk i perioden
Nu som jeg har jeg gitt deg navnene, så burde det være lett match. Lycka til

Återkom när du har källor då.
Citera
2025-11-05, 20:05
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Återkom när du har källor då.
Hitta et fel, det må vel være enkelt. ( men ikke hitta på igjen nu då )
Citera
2025-11-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Det finns väl tillräckligt med bevis för de grymheter som de muslimska terroristerna och Iran utför.

Varför blir du irriterad när jag tar upp detta? Jag tror att du vill försvara de verkliga skurkarna.

Att bara nämna Israel fungerar som propaganda och då måste vi tala om tet och försöka ge en så rättvis bild som möjligt.

Du tål tydligen inte att man tar upp det som Israels fiender gör.

Vilka är Israels fiender när vi pratar om Israels rättssystem eller menar du att vi inte får kritisera Israels statssystem utan att vi måste prata om alla andras länder..

Varför har du så svårt att fatta om du vill kritisera Irans och Hamas ageranden kring deras fångar kan du skapa en egen tråd.

Hur är de propaganda att prata och diskutera kring hur Israels soldater agerar mot deras fångar och att de finns en visselblåsare som visar upp detta..

Så varför går du inte in nu när de var val i New York varför klagar du inte att man pratar om alla andra städer i USA som fick en ny borgmästare och varför ska de bara skrivas om den i New York..

Vi diskuterar ju för fan inte ens kriget i denna tråden utan hur statsapparaten i Israel fungerar och varför de ändå varit så tyst i svensk media..

Varför har du så svårt att man ifrågasätter Israels agerande som statsapparat utan att prata om deras fiender hela tiden..

Därför jag undrar varför du inte kan hålla dig till ämnet..
Citera
2025-11-05, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Nödvärnsrätten gäller i specifika situationer men INTE alltid.. skulle inte du läst rättskunskaper så borde ju sett hur självförsvar och nödvärn fungerar och detta är i stort sett likadant överallt....

det stämmer inte. Nödvärnsrätten skiljer sig dramtiskt mellan länder. Castle doctrine och Stand your ground i tex USA skiljer sig rejält. från svensk nödvärnsrätt.

Citat:
okej så återigen fattar du alltså inte lagligt att även om man hävdar nödvärn så kan de inte alltid vara nödvärn...
Korrekt. det ska ju en domstol faställa.
det vore ju likadumt som när du säger att det inte är det.

Citat:
Samtidigt varför sitter du och pratar om saker utanför fängelser??
Det gör jag inte. nödvärnsrätten är samma, dock så har tex poliser (änns trängare tröskel) och vakter på fängelser än högre tröskel för vad som anses försvarligt. för att de är bättre tränade i deskalering, utövande i sin yrkesroll och maktposition (de har ju vapen om inte annat...)

Citat:
JAg tar upp situationen i fängelset där 2 personer står och håller i en fånge och 3 slår personen är alltså lika som att jämställa med att någon hotar dig ute på stan genom att kasta något mot dig eller drar ett vapen??
Nej. jag är ju inte polis eller vakt. så tröskeln är lägre för hur...brutalt... jag får försvara mig, och det endå är rimligt...

Citat:
Du kan ju för fan ingenting..
Är det därför du flyr varje punkt efter att jag förklarat den för dig... det är ju rätt patetiskt och inte mycket till "disskusion" då..

kanske börja hålla dig till att bli ägd ett argument i taget, istället för hela jäkla sidor i taget..

Citat:
Så om jag slår sönder dig om vi möts tror du jag kan hävda nödvärn bara för att jag var "rädd" visst jag kan de men kommer inte vara en godkänd anledning och därför kommer man dömas i svensk domstol för misshandel...

Det kommer det inte. men om jag är en skäggig terrorister, som du vet dödat 3 barn och 4 människor, som gör ett utfall mot dig, du skulle du

-ba vänta alla jag är osäker på om ni får försöka övermanna honom, jag reflekter över nödvärnsrätten.

Citat:
du säger dig läst lagar på universitet men kan inte ens enkel förstå hur självförsvar fungerar..

var det inte precis du som demonstrerade det genom att förklara vad det var, utan att veta något om det, vad som gäller, eller hur det ser ut i andra länder....

Citat:
Är de nödvärn om en person kastar en sten mot ditt hus du går och hämtar vapen i vapenskåpet som är låst, laddar vapnet och sen skjuter ihjäl personen?? Är detta nödvärn enligt många länder?
Nej det hade det inte.

du blir verkligen efterbliven när du blir ägd. och då är du ju redan efterbliven till att börja med

Citat:
3 stycken håller fast en person och 3 andra slår personen skulle domstolar säga att detta är självförsvar?

svårt att säga.var han våldsam, gjorde han motstånd, var han beväpnad. vägrde han lyda order?
Om det är nej på alla så är det inte nödvärn. är det ja på alla, så mer osäkert.

Citat:
1 person riktar sitt vapen mot en annan person och personen skjuter mot personen riktar vapnet är detta självförsvar?
japp. även om det visade sig vara en mobiltelefon eller banan, och inte ett vapen.

Citat:

Du ser skillnaderna va? kan du sluta ha argumentationsfel..
Tar det många veckor för dig att lära dig nya ord och begrepp, även när du har fått väldigt enkla förklaringar på dem?
Citera
2025-11-05, 20:21
Avstängd
Citat:
Du kallade ett juridiskt faktumet ett argument. Scrolla tillbaks så ser du hu efterbliven du låter.

Hittar det inte?
Citera
2025-11-05, 20:50
Medlem
Citat:

Det kommer det inte. men om jag är en skäggig terrorister, som du vet dödat 3 barn och 4 människor, som gör ett utfall mot dig, du skulle du

-ba vänta alla jag är osäker på om ni får försöka övermanna honom, jag reflekter över nödvärnsrätten.

var det inte precis du som demonstrerade det genom att förklara vad det var, utan att veta något om det, vad som gäller, eller hur det ser ut i andra länder....

Du verkar ju totalt efterbliven och ha lika dålig kunskap och dina argumentationer säger ju ingenting..

Hur vet du att alla som blir misshandlade och anklagar Israel för våldtäkter vara terrorister??

Du förstår alltså inte att om en person blir överbemannad och man långt senare misshandlar denna så är de inte nödvärn hur mycket du än försöker försvara soldaterna eller personer som gör detta..

skrämmande att du ska sitta och prata om att du kan lagar men kan inte ens de enklaste av de alla att man kan inte hävda saker hur som helst..

https://www.youtube.com/watch?v=qmjGdzyj5BA

Kollar man denna video som ändå visselblåsaren och hela tråden handlar om så går de ju inte att säga att detta är självförsvar...

om du hävdar motsatsen så skulle de alltså vara okej att slå ner varenda en som går på stan för de kan ju göra något dumt..

https://www.un.org/unispal/wp-content/uploads/2025/03/Report-of-Independent-International-Commission-of-Inquiry-on-the-Occupied-Palestinian-Territory-13-M arch-2025.pdf

Menar du att denna rapport hur Israel agerade mot palestinska tillfånga tagna är rätt om man nu klagar på hur Hamas agerar,,, för IDF själva säger att de även tog många civila och då straffa alla för ett vad ett fåtal gjort är ett brott mot Genevekonventionen..

https://www.naharnet.com/stories/en/316235-israel-says-arrested-ex-military-prosecutor-after-leaked-abuse-video

Citat:
The statement said they were charged with "acting against the detainee with severe violence, including stabbing the detainee's bottom with a sharp object, which had penetrated near the detainee's rectum".

It added "the acts of violence have caused severe physical injury to the detainee, including cracked ribs, a punctured lung and an inner rectal tear".

The indictment said that the abuse took place on July 5, 2024 during a search of the detainee, who was taken to an area adjacent to the prison, blindfolded and handcuffed.

Okej de är inte misstänkta för våldtäkt men detta är ju inte direkt så mycket bättre att de blir åtalade för, men just ja de var ju värre att man läckte videon än vad dessa personer gjorde på videon enligt Netanyahu..

Så förklara ens du som säger dig vara kunnig inom lagen hur detta ens kan vara försvarbart..

För mig vad de gör i videon är vedervärdigt och så skrämmande att man ens kan försöka försvara detta..
Citera
2025-11-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Jag håller mig till ämnet men du tål inte det jag skriver och där avslöjar du att du är oärlig. Du vill inte att folk skall få veta hela sanningen. ni vill sprida er propaganda ostörda.

Du är oärlig som inte kan prata om Israels statsapparat utan att behöva snacka om Hamas och Iran..

Vad har att Israeliska soldater torterar och våldför sig på deras fångar med Iran??

Samtidigt varför anser Netanyahu att de är mer hemskt att en visselblåsare lämnar information eller videos än att fördöma handlingen där soldaterna kör en kniv i röven på fången och skär sönder ändtarmen invändigt...

Detta är vad du försvarar i denna tråd...

https://www.naharnet.com/stories/en/316235-israel-says-arrested-ex-military-prosecutor-after-leaked-abuse-video

Här har du en översättning på vad soldaterna du försvarar har gjort och är åtalade för..

Citat:
I uttalandet stod det att de åtalades för att "ha agerat mot den frihetsberövade med grovt våld, inklusive att ha knivhuggit den frihetsberövade i rumpan med ett vasst föremål, som hade trängt in nära den frihetsberövade ändtarmen".

Den tillade att "våldshandlingarna har orsakat den frihetsberövade allvarliga fysiska skador, inklusive spruckna revben, en punkterad lunga och en bristning i inre ändtarmsregionen".

Så erkänner du nu att detta är vad som diskuteras hur israeler anser att de är värre att läcka denna video än vad dessa soldater gjorde..

Du säger Hamas är hemska och anklagar de för en massa samtidigt ser vi ju här vad du sitter och försvarar....

Klarar du inte av sanningen att soldater skulle kunna komma undan med dessa saker om inte videos läcks för att Israel lägger ner MAJORITETEN av deras anmälningar emot soldaterna på fängelserna....
Citera
2025-11-05, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Du verkar ju totalt efterbliven och ha lika dålig kunskap och dina argumentationer säger ju ingenting..

Hur vet du att alla som blir misshandlade och anklagar Israel för våldtäkter vara terrorister??

det gör jag inte. det var ju ditt exempel?

Citat:
Du förstår alltså inte att om en person blir överbemannad och man långt senare misshandlar denna så är de inte nödvärn hur mycket du än försöker försvara soldaterna eller personer som gör detta..

Om de nu misshandlade honom.
de står ju åtalde för "Aggravated Abuse of a Detainee" "Causing Serious Bodily Harm"

kan ge upp till 20års fängelse i israel.

S.A (offret altso) byttes ju mot gislan, så han är ju lär ju inte dyka upp för att vittna.

Citat:
skrämmande att du ska sitta och prata om att du kan lagar men kan inte ens de enklaste av de alla att man kan inte hävda saker hur som helst..

https://www.youtube.com/watch?v=qmjGdzyj5BA

Kollar man denna video som ändå visselblåsaren och hela tråden handlar om så går de ju inte att säga att detta är självförsvar...

Tydligen så är det en våldtäkt. men det står de inte åtalade för. så vem vet. bäst att låta domstolen reda ut vad som är propganda eller ej.

Citat:
om du hävdar motsatsen så skulle de alltså vara okej att slå ner varenda en som går på stan för de kan ju göra något dumt..

https://www.un.org/unispal/wp-content/uploads/2025/03/Report-of-Independent-International-Commission-of-Inquiry-on-the-Occupied-Palestinian-Territory-13-M arch-2025.pdf

lol.
är det att åtal gällande våldtäkt inte finns med?

Citat:
Menar du att denna rapport hur Israel agerade mot palestinska tillfånga tagna är rätt om man nu klagar på hur Hamas agerar,,, för IDF själva säger att de även tog många civila och då straffa alla för ett vad ett fåtal gjort är ett brott mot Genevekonventionen..

Varför skulle man klaga på hur hamas agerar. är det för att dödsrisken är ungefär 1000x högre för israeliska fångar än palestinska fångar hos israel... jadu.. S.A (han de spöa på i filmen) kom ju hem den 13okt. liksom några av de överlevande gisslan,

Citat:
Okej de är inte misstänkta för våldtäkt men detta är ju inte direkt så mycket bättre att de blir åtalade för, men just ja de var ju värre att man läckte videon än vad dessa personer gjorde på videon enligt Netanyahu..

japp. det var illa.

Citat:
Så förklara ens du som säger dig vara kunnig inom lagen hur detta ens kan vara försvarbart..
att läka matrial som ska användas som bevis i en rättsprocess, kontra att en terrorist åkte på spö?

Citat:
För mig vad de gör i videon är vedervärdigt och så skrämmande att man ens kan försöka försvara detta..
Känns det bättre om du visste att det var en terrorist från gaza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in