2025-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Skitsnack!

Det stämmer ju att det ligger på nätet. Den som följt med minns det tydligt.
Citera
2025-11-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Är man så jäkla hatisk som du är gällande Joakim så kanske det är lätt att förstå. Men för oss övriga är det helt ofattbart att NI inte fattar och kan se skillnad på att ställa upp och hjälpa någon eller att stjälpa någon. Att sedan Joakim KRAVSTÄLLER sin tappade brorsa är inte ett dugg konstigt. Varför ska den lågbegåvade få allt serverat på ett silverfat utan att motprestera?! Du har inte barn va?
F.ö vet vi alla andra att lägenheten och boendefrågan gällde FLICKAN och att det då var en öppen utredning huruvida Linnéa slagit henne och kastat henne i golvet. Fan vad vissa glömmer fort och vrider på precis ALLT för att försvara en lågbegåvad människa som inte ens kan göra rätt för sig! DET Micro, kommer jag aldrig att förstå!

Exakt så var det! På pricken.
Citera
2025-11-05, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Är man så jäkla hatisk som du är gällande Joakim så kanske det är lätt att förstå. Men för oss övriga är det helt ofattbart att NI inte fattar och kan se skillnad på att ställa upp och hjälpa någon eller att stjälpa någon. Att sedan Joakim KRAVSTÄLLER sin tappade brorsa är inte ett dugg konstigt. Varför ska den lågbegåvade få allt serverat på ett silverfat utan att motprestera?! Du har inte barn va?
F.ö vet vi alla andra att lägenheten och boendefrågan gällde FLICKAN och att det då var en öppen utredning huruvida Linnéa slagit henne och kastat henne i golvet. Fan vad vissa glömmer fort och vrider på precis ALLT för att försvara en lågbegåvad människa som inte ens kan göra rätt för sig! DET Micro, kommer jag aldrig att förstå!
Att inte få välja vem man ska leva med utan att tvingas ihop med någon man inte vill ha är inte en rimlig motprestation - nej.
Att använda ett barn som medel i kampen att få någon att lyda är inte rimligt nej.

Jocke gjorde det inte för att hjälpa - han ville styra, och när det inte gick så ville han ha krig ..

Nej, vi vet inte att det var någon öppen utredning. Vi vet inte ens om det varit någon sådan utredning.
Vi vet att när Julia då höll barnet borta från Chrippa så hade hon inte fått mandat av vare sig socialtjänsten eller någon annan.
Citera
2025-11-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Så om nån skulle behandlat dig som skit som du t ex hjälper med lägenhet o dylikt, då skulle du bara accepterat det?

Sen får ni alla det att låta som det är världens grejer som Jocke gjort för Chrippa.
Jag förstår inte, skulle min bror behöva hjälp skulle jag aldrig tveka heller och inte fan försöka fiska cred för det konstant.
På Anjo, Jocke och rask låter det som han gett Chrippa flera millar, när det enda han gjort är att låna ut en bil, köpt en skiten mobil till han och gått med på att stå på kontraktet.

Finns folk som gör det för främlingar på YouTube, skillnaden är att dom är inte så hemliga med att dom gör det för följare och views!
Citera
2025-11-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt så var det! På pricken.

Men att tänka på sin brorsdotter är ju tydligen värre än att som Chrippa, skita i sin dotter.
Citera
2025-11-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att inte få välja vem man ska leva med utan att tvingas ihop med någon man inte vill ha är inte en rimlig motprestation - nej.
Att använda ett barn som medel i kampen att få någon att lyda är inte rimligt nej.

Jocke gjorde det inte för att hjälpa - han ville styra, och när det inte gick så ville han ha krig ..

Nej, vi vet inte att det var någon öppen utredning. Vi vet inte ens om det varit någon sådan utredning.
Vi vet att när Julia då höll barnet borta från Chrippa så hade hon inte fått mandat av vare sig socialtjänsten eller någon annan.

Linnea nekades ju inte vara i lägenheten, när inte flickan var där, men inte ens det kunde han göra.Mer egomänniska än Chrippa existerar väl knappt. Redan där visade han vem som betydde något för honom och inte var det flickan.

Men han gjorde sitt - eller Linneas - val och det gick ju bra.
Citera
2025-11-05, 15:36
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Eftersom dokumentären inte är klar än, förutsätter jag att de även lägger tid på att gå igenom FUPen.
Nåt annat vore ju orimligt.
Samt kanske blir lite filmat från 17 november?
Hur vet du det? Jag tycker den borde vara klar om den ska visas den 2 Dec....?
Citera
2025-11-05, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Hur vet du det? Jag tycker den borde vara klar om den ska visas den 2 Dec....?

Varför då? Det är nästan en månad kvar.
Citera
2025-11-05, 15:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Linnea nekades ju inte vara i lägenheten, när inte flickan var där, men inte ens det kunde han göra.Mer egomänniska än Chrippa existerar väl knappt. Redan där visade han vem som betydde något för honom och inte var det flickan.

Men han gjorde sitt - eller Linneas - val och det gick ju bra.
Jo, det gjordes hon av Jocke.
Dessutom så angår det inte Jocke vem Chrippa har i lägenheten tillsammans med sitt barn - och något beslut om förbud för Linnea att träffa barnet fanns inte.

Nej, han valde sitt liv framför att vara Jockes hund och det valet är mycket bättre för flickan än att de båda hade fått bli tofflor åt Jocke ...
Citera
2025-11-05, 15:47
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Han behandlade ingen som skit. Han gjorde andra val än Jocke krävde eftersom det är hans liv.
Jag skulle aldrig betett mig som Jocke eller ställt de sjuka krav som Jocke gjorde. Att försöka äga och mästra är inte att hjälpa.
Vad är det för sjuka krav du anser att Jocke ställt? Att om Jocke skulle stå på en lägenhet åt Chrippa, så va kravet att Chrippa inte skulle ta dit Linnéa, eftersom Chrippa själv berättat att Linnéa slagit Cl*e. Tycker du verkligen att det är "ett sjukt krav"?
Citera
2025-11-05, 15:48
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Han behandlade ingen som skit. Han gjorde andra val än Jocke krävde eftersom det är hans liv.
Jag skulle aldrig betett mig som Jocke eller ställt de sjuka krav som Jocke gjorde. Att försöka äga och mästra är inte att hjälpa.

Sjuka krav att träffa hinken utan barnets närvaro?
Varför ska kräftstjärten särbehandlas?
Citera
2025-11-05, 15:50
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Herregud..... Det var C själv som ljög för att han skulle "gå tillbaka till Julia". (För att sen transportera Linnéa i bagageluckan pga att han själv lovat socialtjänsten att L inte skulle vara i närheten av flickan) och dom skulle vara en familj och bla bla. Sen kastade han ut Julia och tog dit L. Joakim kanske anmälde till socialtjänsten att L vistades i lägenheten TILLSAMMANS med flickan. Och det hade jag också gjort när det ligger en öppen utredning om barnfridsbrott och barnmisshandel. Jooo, det finns tydligt att Joakim säger det i klipp som finns ute och C säger inte emot det för han vet också att så är fallet.

Har du missat alla klipp där C sitter och skriker att "då får vi kriga på internet som vi gjorde 2016" varpå Joakim säger "Kriga på internet, är du inte klok människa"?! Det var INTE Joakim som vill ha nåt "krig".

Vad sedan Julia har gjort eller inte gjort vet inte jag, men tar för givet att om hon gjort något fel gällande umgänge/umgängesrätt etc, så hade socialtjänsten agerat emot henne också. Så verkar dock inte gjorts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in