Citat:
Ursprungligen postat av
Summer24
Så om man hjälper någon innebär det att man försöker styra hela personens tillvaro?! Nån lär ju ha sårat och ärrat dig riktigt illa när du resonerar som du gör och hatet emot Joakim är så tydligt och starkt.....
I vanlig ordning, har du fel. Igen. Jag skulle gärna ha haft Joakim i min familj! Och nej, inte för min egen "vinnings skull", jag har det väldigt bra och klarar mig utmärkt utan någon annans pengar. Och fame är jag inte ett dugg intresserad av heller. Så har vi rett ut det. Poängen är att du försöker prata för alla andra jämt. Tack och lov är alla andra inte som dig!!
Nej, normalt inte. Men i Jockes fall var det exakt vad det handlade om - och det har han ju själv uttryckt flera gånger i klartext - så jag förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå.
Det är oväsentligt vad "alla andra är" ... uppenbarligen ville inte Chrippa leka hund och låta Jocke styra hans liv i alla fall. Och det är ju vad som betyder något för Chrippa .. (och Jocke som inte fick styra och inte kan svälja det utan hämnas istället)
Citat:
Ursprungligen postat av
GammelSkracken
Men varför har du sån vild fantasi?
Såklart Jocke blir arg o besviken när kräftstjärten lovar att sköta sig å sen hinner han bara vända ryggen så har kräftstjärten fuckat upp det han lovat.
Träffa hinken hur mycket du vill, men inte med barnet i närheten. Hur svårt ska det vara liksom?
Kräftpesten förtjänar all skit.
Du bekräftar bara det jag säger. Det handlade inte om att hjälpa utan om att styra och så var Chrippa olydig . .. klart Jocke blir arg när han får bestämma vem Chrippa ska bo med .. det är ju helt normalt - eller inte. Det är sinnesrubbat.