2025-11-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
JO, det har jag och alla andra som faktiskt vill lyssna visst aning om. För det trumpetade Jocke ut och det finns i olika samtal som ligger ute på nätet.
Där finns också om hur han ljugit om att ha myndighetsmandat, uppdrag av soc, polisen och fan och hans moster .. lögner och fantasier.

Det ligger på nätet alltihop. Börja med Liam M och telefonsamtalen med Lögnar-Jocke ..

Skitsnack!
Citera
2025-11-05, 14:56
Medlem
Citat:
Nej, det gjordes inte för att vara hjälpsam utan var kopplat till att Jocke ville ha kontroll och att Chrippa skulle lyda.
Det är inte hjälpsamt - det är sinnessjukt.

Och hur vet du det? Frågan är om det inte är du som är sinnessjuk, ärligt talat.
Citera
2025-11-05, 15:06
Medlem
EnLitenkilles avatar
Luggtorsken måste väl också åka dit snart?!
Citera
2025-11-05, 15:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Så om man hjälper någon innebär det att man försöker styra hela personens tillvaro?! Nån lär ju ha sårat och ärrat dig riktigt illa när du resonerar som du gör och hatet emot Joakim är så tydligt och starkt.....

I vanlig ordning, har du fel. Igen. Jag skulle gärna ha haft Joakim i min familj! Och nej, inte för min egen "vinnings skull", jag har det väldigt bra och klarar mig utmärkt utan någon annans pengar. Och fame är jag inte ett dugg intresserad av heller. Så har vi rett ut det. Poängen är att du försöker prata för alla andra jämt. Tack och lov är alla andra inte som dig!!
Nej, normalt inte. Men i Jockes fall var det exakt vad det handlade om - och det har han ju själv uttryckt flera gånger i klartext - så jag förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå.

Det är oväsentligt vad "alla andra är" ... uppenbarligen ville inte Chrippa leka hund och låta Jocke styra hans liv i alla fall. Och det är ju vad som betyder något för Chrippa .. (och Jocke som inte fick styra och inte kan svälja det utan hämnas istället)

Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Men varför har du sån vild fantasi?
Såklart Jocke blir arg o besviken när kräftstjärten lovar att sköta sig å sen hinner han bara vända ryggen så har kräftstjärten fuckat upp det han lovat.
Träffa hinken hur mycket du vill, men inte med barnet i närheten. Hur svårt ska det vara liksom?
Kräftpesten förtjänar all skit.
Du bekräftar bara det jag säger. Det handlade inte om att hjälpa utan om att styra och så var Chrippa olydig . .. klart Jocke blir arg när han får bestämma vem Chrippa ska bo med .. det är ju helt normalt - eller inte. Det är sinnesrubbat.
Senast redigerad av micro113 2025-11-05 kl. 15:13.
Citera
2025-11-05, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Skitsnack!
Nej, det ligger på nätet. Börja med det som ligger hos Liam .. där har du stora delar av Jockes utfästelser och krav ocensurerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och hur vet du det? Frågan är om det inte är du som är sinnessjuk, ärligt talat.
För att jag lyssnat på Jocke.
Citera
2025-11-05, 15:15
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Nej, normalt inte. Men i Jockes fall var det exakt vad det handlade om - och det har han ju själv uttryckt flera gånger i klartext - så jag förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå.

Det är oväsentligt vad "alla andra är" ... uppenbarligen ville inte Chrippa leka hund och låta Jocke styra hans liv i alla fall. Och det är ju vad som betyder något för Chrippa .. (och Jocke som inte fick styra och inte kan svälja det utan hämnas istället)

Du bekräftar bara det jag säger. Det handlade inte om att hjälpa utan om att styra och så var Chrippa olydig . .. klart Jocke blir arg när han får bestämma vem Chrippa ska bo med .. det är ju helt normalt - eller inte. Det är sinnesrubbat.

Så om nån skulle behandlat dig som skit som du t ex hjälper med lägenhet o dylikt, då skulle du bara accepterat det?
Citera
2025-11-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Och hur skulle den planen ha lyckats tänkte du även om Chrippa hade lyckats få ut ett pass?

Julia har väl dotterns pass?

Det finns väl folk som gör falska pass, eller hur?
Citera
2025-11-05, 15:23
Medlem
Tänk vad livet hade varit bättre för Chrippa, om han hade lyssnat på sin hemska bror, när han hjälpte honom i början. Då hade han med största sannolikhet inte suttit i skiten, som han själv har fixat sig.
Citera
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Är man så jäkla hatisk som du är gällande Joakim så kanske det är lätt att förstå. Men för oss övriga är det helt ofattbart att NI inte fattar och kan se skillnad på att ställa upp och hjälpa någon eller att stjälpa någon. Att sedan Joakim KRAVSTÄLLER sin tappade brorsa är inte ett dugg konstigt. Varför ska den lågbegåvade få allt serverat på ett silverfat utan att motprestera?! Du har inte barn va?
F.ö vet vi alla andra att lägenheten och boendefrågan gällde FLICKAN och att det då var en öppen utredning huruvida Linnéa slagit henne och kastat henne i golvet. Fan vad vissa glömmer fort och vrider på precis ALLT för att försvara en lågbegåvad människa som inte ens kan göra rätt för sig! DET Micro, kommer jag aldrig att förstå!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MetaverseG6
Det finns väl folk som gör falska pass, eller hur?

Gott om folk vettefan.
Citera
2025-11-05, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Så om nån skulle behandlat dig som skit som du t ex hjälper med lägenhet o dylikt, då skulle du bara accepterat det?
Han behandlade ingen som skit. Han gjorde andra val än Jocke krävde eftersom det är hans liv.
Jag skulle aldrig betett mig som Jocke eller ställt de sjuka krav som Jocke gjorde. Att försöka äga och mästra är inte att hjälpa.
Citera
2025-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Luggtorsken måste väl också åka dit snart?!

Han streamar väl på Engelska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in