2025-11-05, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Exakt, men det kommer vissa här, aldrig se.
Vem vill ha en hjälpsam och omtänksam bror, liksom?
Fast nu var ju inte Jocke hjälpsam, utan försökte styra hela Chrippas tillvaro genom lögner och manipulation .. och när det inte gick så gjorde han allt för att förstöra genom att leka myndighetsutövare, gola och ljuga.

Jag tror ingen skulle vilja ha en Jocke som bror eller i sin familj överhuvudtaget ..
Citera
2025-11-05, 14:35
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att det ingår påståenden om Linnea som Anjo och Julia går ut med när han är häktad.
För att Chrippa i ett samtal med Jocke säger att han var den sista som sa något när han kom ut och gjorde samtalet hos Anjo. De hade redan dragit igång drevet med lögner och anklagelser.

Skrev han inte några papper när han kom ut också har det talats om. Han pratade om det också i början när han kom ut?
Citera
2025-11-05, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Och? Chrippa har ju sagt att alla papper är hans oavsett så vad spelar det för roll?
Alla?
Jag har inte sett eller hört honom säga det någonstans .. Jag har inte hört honom specificera vilka heller.
Citera
2025-11-05, 14:43
Medlem
Citat:
Fast nu var ju inte Jocke hjälpsam, utan försökte styra hela Chrippas tillvaro genom lögner och manipulation .. och när det inte gick så gjorde han allt för att förstöra genom att leka myndighetsutövare, gola och ljuga.

Jag tror ingen skulle vilja ha en Jocke som bror eller i sin familj överhuvudtaget ..

Alltså antingen är du kränkt för du drömmer om Jocke dagligen eller så har du nåt som gör du inte kan in information på riktigt.

Han ville inte ha kvinnan i närheten av barnen då Kräftan sa hon spöade henne och gjorde livet till ett helvete. Så om Kräftan ljög så är det beklaglig men att man vil hjälpa sin bror då är inte att styra livet.
Det som kan ses som konstigt är hur han ens kan tänka tanken hjälpa kräftan efter allt som han gjort och fortfarande gör, dessvärre tror jag att Jocke är för snäll och skulle fortfarande hjälpa kräftan om han kom och frågade vilket är sjukt..,.
Citera
2025-11-05, 14:44
Medlem
Citat:

Så att fixa lägenhet mm är inte hjälpsamt? Du är så uppe i ditt ogillande av Jocke, så det är löjligt.

Ganska övertygad om att fler skulle välja att ha Jocke som bror, än gaphalsen Chrippa, som t.om drar in sin lilla pappa i sin skit.
Citera
2025-11-05, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så att fixa lägenhet mm är inte hjälpsamt? Du är så uppe i ditt ogillande av Jocke, så det är löjligt.

Ganska övertygad om att fler skulle välja att ha Jocke som bror, än gaphalsen Chrippa, som t.om drar in sin lilla pappa i sin skit.
Nej, det gjordes inte för att vara hjälpsam utan var kopplat till att Jocke ville ha kontroll och att Chrippa skulle lyda.
Det är inte hjälpsamt - det är sinnessjukt.
Citera
2025-11-05, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Alltså antingen är du kränkt för du drömmer om Jocke dagligen eller så har du nåt som gör du inte kan in information på riktigt.

Han ville inte ha kvinnan i närheten av barnen då Kräftan sa hon spöade henne och gjorde livet till ett helvete. Så om Kräftan ljög så är det beklaglig men att man vil hjälpa sin bror då är inte att styra livet.
Det som kan ses som konstigt är hur han ens kan tänka tanken hjälpa kräftan efter allt som han gjort och fortfarande gör, dessvärre tror jag att Jocke är för snäll och skulle fortfarande hjälpa kräftan om han kom och frågade vilket är sjukt..,.

Han ville styra över Chrippas liv .. precis. Det är ju det jag säger.
Han trodde han kunde detaljstyra en vuxen människas liv och att denne skulle falla på knä och leka tacksamhund.

Jocke är sinnesrubbad. För är du normalfuntad så fattar du att det inte fungerar så och det är inte så man hjälper någon.
Citera
Medlem
Citat:

Det där har du ingen aning om. Du tror att det är så vilket inte är fakta. Kan du bevisa att det är som du säger? Du kräver ju fakta själv hela tiden.

Du far med osanning om du inte kan bevisa det.
Citera
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Så om man hjälper någon innebär det att man försöker styra hela personens tillvaro?! Nån lär ju ha sårat och ärrat dig riktigt illa när du resonerar som du gör och hatet emot Joakim är så tydligt och starkt.....

I vanlig ordning, har du fel. Igen. Jag skulle gärna ha haft Joakim i min familj! Och nej, inte för min egen "vinnings skull", jag har det väldigt bra och klarar mig utmärkt utan någon annans pengar. Och fame är jag inte ett dugg intresserad av heller. Så har vi rett ut det. Poängen är att du försöker prata för alla andra jämt. Tack och lov är alla andra inte som dig!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Och? Chrippa har ju sagt att alla papper är hans oavsett så vad spelar det för roll?

Det skulle bli en bok sa han.
Citera
2025-11-05, 14:52
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Nej, det gjordes inte för att vara hjälpsam utan var kopplat till att Jocke ville ha kontroll och att Chrippa skulle lyda.
Det är inte hjälpsamt - det är sinnessjukt.

Men varför har du sån vild fantasi?
Såklart Jocke blir arg o besviken när kräftstjärten lovar att sköta sig å sen hinner han bara vända ryggen så har kräftstjärten fuckat upp det han lovat.
Träffa hinken hur mycket du vill, men inte med barnet i närheten. Hur svårt ska det vara liksom?
Kräftpesten förtjänar all skit.
Citera
2025-11-05, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där har du ingen aning om. Du tror att det är så vilket inte är fakta. Kan du bevisa att det är som du säger? Du kräver ju fakta själv hela tiden.

Du far med osanning om du inte kan bevisa det.
JO, det har jag och alla andra som faktiskt vill lyssna visst aning om. För det trumpetade Jocke ut och det finns i olika samtal som ligger ute på nätet.
Där finns också om hur han ljugit om att ha myndighetsmandat, uppdrag av soc, polisen och fan och hans moster .. lögner och fantasier.

Det ligger på nätet alltihop. Börja med Liam M och telefonsamtalen med Lögnar-Jocke ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in