2025-08-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja klockrent, jag själv spelade bandy under många år, men att se det på TV - Nej!
Fast om du spelat bandy borde du kunna förutse spelet och ha koll på var bollen är??
Citera
2025-08-11, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Fast om du spelat bandy borde du kunna förutse spelet och ha koll på var bollen är??
Ja det kan man tycka, men nä, man får ju fokusera på vilken spelare motståndarlaget jagar
Citera
2025-08-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Skidåkning är ju kul att se
Långlopp med en klunga stakande herrar och nån gång under dessa tre-fyra timmar kommer plötsligt ett ryck och så var de avgjort. Nu ska man bara se klart på en stakande gubbe med en stakande klunga bakom sig. Alternativet är att man ser på en stakande klunga i fyra timmar där en efter en släpper tills det bara är en kvar vid målgång.

Håller med om att en stafett med några jämna lag är bra underhållning. Sprint också och även de längre distanserna på världscupen.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2025-08-17 kl. 16:26.
Citera
2025-08-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Baseboll - Mest för att reglerna är obegripliga.

Cricket - Är väl inte den mest händelse- och tempofyllda sporten.

Och så ser man inte bollen. Dessutom är det ofta rätt klart, när de väl träffar bollen, om bollen blir fångad eller det blir homerun.
Citera
2025-09-18, 15:05
Medlem
Tacka vet jag backhoppning!
Citera
2025-10-23, 17:26
Avstängd
Orientering måste vara det värsta. Särskilt på TV. Man ser en massa träd, stenar och rötter samt någon hop människor som står där. Har man tur kan man skymta en ensam människa i ett par sekunder som kommer springande som en get över stock och sten. Hopen som står där tjuter och skriker heja! Heja!

Sedan ser man ingenting förrän minst 5 minuter senare, då samma upprepar sig. Osv. osv.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-10-23 kl. 17:29.
Citera
2025-11-05, 07:27
Medlem
Segling. Jag minns när Bengt Frendelius jobbade på tv-sporten. Ständigt inslag med en massa båtar som åkte hit och dit utan att man fattade ett dugg.

Rally. Att se rally på plats är ett helt obegripligt nöje. En bil svischar förbi. Man väntar en stund, sedan svischar en till bil förbi.

Fotboll. Sporten är ju en så integrerad del av vår kultur att vi nog inte tänker på hur händelsefattig en fotbollsmatch är. I ett Simpsons-avsnitt ska det spelas en soccer match i staden. Alla går dit och sitter och halvsover på läktaren. När matchen är slut kommer det alla väntat på: soccer riots! (ungefär som en sketch i Alias Smith & Jones där herrarna tittar på damfotboll i väntan på att matchen ska sluta. Finns på youtube).
Senast redigerad av bulvanskagg 2025-11-05 kl. 07:35.
Citera
2025-11-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Segling. Jag minns när Bengt Frendelius jobbade på tv-sporten. Ständigt inslag med en massa båtar som åkte hit och dit utan att man fattade ett dugg.

Rally. Att se rally på plats är ett helt obegripligt nöje. En bil svischar förbi. Man väntar en stund, sedan svischar en till bil förbi.

Fotboll. Sporten är ju en så integrerad del av vår kultur att vi nog inte tänker på hur händelsefattig en fotbollsmatch är. I ett Simpsons-avsnitt ska det spelas en soccer match i staden. Alla går dit och sitter och halvsover på läktaren. När matchen är slut kommer det alla väntat på: soccer riots! (ungefär som en sketch i Alias Smith & Jones där herrarna tittar på damfotboll i väntan på att matchen ska sluta. Finns på youtube).
"Not the Nine O´clock News" ska det vara.
Citera
2025-11-08, 00:22
Medlem
Lillarapunzels avatar
Har aldrig lyckats titta på en hel fotbollsmatch i mitt liv. Har antingen somnat eller stängt av innan första halvlek ens varit klar. Det är ju dödstrist, kan gå 30 min utan att det händer någonting!

Dressyr är väl också lite som att se målarfärg torka, repeterat 20-40 ggr efter varandra. Visst küren är ju iaf lite mer kreativ, men vanliga program, nej. Säger jag som ändå utövat sporten.
Citera
2025-11-08, 00:33
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Har aldrig lyckats titta på en hel fotbollsmatch i mitt liv. Har antingen somnat eller stängt av innan första halvlek ens varit klar. Det är ju dödstrist, kan gå 30 min utan att det händer någonting!

Dressyr är väl också lite som att se målarfärg torka, repeterat 20-40 ggr efter varandra. Visst küren är ju iaf lite mer kreativ, men vanliga program, nej. Säger jag som ändå utövat sporten.
Dressyr är lite stilfullt och prydligt men inskränker mig till att titta om det råkar sändas när tv slås på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in